Pitäisikö rv 7+4 tuntua jo kohtu?
Kun musta tuntuu, ettei se kohtu ole kasvanut vielä yhtään. Siis ei mitään erikoista paineen tunnetta alavatsalla ja kaikki jomotuksetkin alkaa olla loppuneet. Niitä oli vielä viikko sitten paljonkin. Pelottaa, ettei siellä ole ketään. :(
Kommentit (7)
Mulla ei ikinä tuntunutkaan mitään paineen tunnetta ja jomotuksiakin oli lähinnä silloin, kun menkkojen piti alkaa.
Rv 12 ultraankin mennessä olin ihan varma, ettei siellä ketään ole kun ei ollut mitään oireita eikä mahakaan ollut kasvanut lainkaan, oletin että pömpöttäisi aikaisin kun olen niin hoikka. No siellä se sikiö oli, vastasi täysin viikkojaan.
Ei muuten ollut rakenneultrassakaan maha kasvanut vielä yhtään, joskin liikkeet tunsin joten tiesin että joku siellä on ;)
Kohtu on vielä häpyluun alla. Lääkäri voi sisätutkimuksessa tuntea kohdun kasvaneen, mutta itse et sitä vielä tunne. Joten ei huolta! :)
Tuossa vaiheessa voi hyvinkin olla sellainen vaihe, ettei "tapahdu mitään", ei näy eikä tunnu raskaus missään kohtaa. Tämä siis, jos olet onnekas ja olet välttynyt alkuraskauden pahoinvoinnilta tai se on jo mennyt ohi. Älä vaan kerro tätä muille odottajille, koska monet tulee kauhean kateelliseksi kuullessaan, ettei kaikkien raskaus ole yhtä tuskaa ja vaivaa koko 9 kk.
Ja kyllä niitä tuntemuksia tulee vielä, kai sinulla on neuvola ja ultra tulossa muutaman viikon sisään?
Kohtu on tosi pitkään turvassa häpyluun alla. Minä olen raskaana rv 39 enkä vieläkään osaa ihan sanoa missä menee kohtu :D tunnen toki vauvan ja sen liikkeet mutta itse kohtu on minulle vähän mystinen juttu.
Ymmärrän toki, ettei sitä käsin koskettelemalla vielä tunne, mutta tarkoitinkin lähinnä sitä, että sisäisesti en tunne mitään erilaista tuolla alavatsalla. Pahoinvointikin on ollut niin lievää, että aivan ihmetyttää. Aamuisin minulla on todella hyvä olla, iltaisin sitten vähän jo etoo, muttei joka ilta. Oikeastaan kaikki ruokakin menee alas, ei vain hirveästi tee mieli syödä mitään. Rinnat on edelleen arat nänneistä, mutta mitään muuta en sitten tunnekaan, että olisi eri tavalla verrattuna normaaliin. ap
Ihan normaalia. Mulla 4 raskaudessa ei yhtään aamupahoinvointia, ainoastaan närästystä, joka onkin aina ensimmäinen raskausoire. Varsinaisia vaivojakaan ei ole niin, että juuri eloa häiritsisivät. Olen synnytykseen saakka ollut fyysisessä työssä mukana. Kaikilla ei tosiaan raskausoireita ole, etenkään alkuraskaudessa.
No ei se tossa vaiheessa vielä varsinaisesti kuulu tuntua. Terveydenhoitaja toki saattaa sen tuntea, mutta itse et.