Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onpas käki perseestä

Vierailija
06.05.2016 |

"Käki on pesäloinen, eli se ei haudo eikä huolehdi omista poikasistaan, vaan munii toisten lintulajien pesiin. Useimmiten käki munii Suomessa leppälintujen pesiin. Muita lintulajeja, joiden pesiin käki munii, ovat esimerkiksi västäräkki, keltavästäräkki, harmaasieppo, kirjosieppo, pajulintu, peippo, järripeippo ja niittykirvinen."

Tässä käenpoikanen kärkkyy ruokaa "emoltaan": https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/5c/Reed_warbler_cuckoo…

:D

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
06.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käki munii toisten pesiin ja satiainen pesii toisten muniin.

Vierailija
2/6 |
06.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käenpoikanen myös työntää muut linnunpojat alas pesästä jäädäkseen ainoaksi. Viehättävä otus :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä lintumaailman loinen eroaa esim ihmis loisista. Samanlaisia ruokittavia täälläkin on hullut, työttömät, ja pakolaiset. Eivät ne työnnä muita pois mutta heidänkin elättäminen on jonkun muun huolen aihe. Eikä kukaan voivottele kuinka väsyneet veronmaksajat jaksavat heille tienata rahaa vuodesta toiseen.

Vierailija
4/6 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ihmismaailman pajulintu. Ruokin mustia käkiä.

Vierailija
5/6 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitun loiset, sanoo suomalainen järripeippo. Helppohan niitä käkiä on tänne päästää jos niiden pesintä ei haittaa omaa elämää Westendissä ja Eirassa.

Vierailija
6/6 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on käestä paljon enemmän iloa kuin jostain järripeiposta. Luontoon nyt kuitenkin kuuluvat kummatkin.

Pikkulinnut tunnistavat aika hyvin käenmunat, ja vain pieni osa käen munista päätyy haudottavaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan