Paha mieli teinin puolesta jo nyt ensi kesästä :(
Pojalla kädet ja sääret parin vuoden takaisia viiltelyjälkiä täynnä, nyt hän on luojan kiitos kunnossa ainakin suurimmilta osin. Viime kesä pojalla meni lähinnä sisällä, koska häntä ahdistaa käyttää lyhyitä vaatteita arpien takia ja jos helteillä kulkee pitkissä vaatteissa hikoilee kuka tahansa järjettömästi. Onko mitään ratkaisua, jolla arpia saisi piilotettua? Itse nautin helteestä, mutta lapseni puolesta oikeastaan toivon kylmää kesää :(
Kommentit (15)
Meikkivoidetta ja sitä niihin. Mutta poikasi ion pakko oppia siihen että ihmiset tuijottaa. Itse ex viiltelijänä tiedän miltä se tuntuu mutta niin makaa kun petaa. Arvet haalenee vähän mutta nei tulee aina näkymään
Luonnonmateriaalia päälle niin ei hikoiluta. Pellavaa esim.
Voisiko osan arvista peittää tatuoinnilla?
Minkä ikäinen teini? Itse tatuoin arvet piiloon.
Kysy laserhoidon mahdollisuuksista ja tietyistä rasvoista. Palovamma-asiantuntijoilla luulisi olevan tietoa. Sukulaispoikani viilteli teini-iän ahdistuksessaan myös jonkin verran. Hän kertoi, että kun hakeutui vuodeksi asiantuntijatyöhön, rekrytoija kysyi arvista. Nuori sai silti tuon työpaikan.
Muutama vuosi meni ja nyt eivät arvet näy ollenkaan. Tärkeämpää kuin näkyvät arvet, on selvittää vielä, mistä tuo viiltelyyn johtava ahdistus sai alkunsa.
Kutonen jatkaa, myös vichyn tuotesarjasta löytyvä dermablend piilottaa arvet.
Voisko niiden päälle hankkia peittäviä tatuointeja?
Miten olisi plastiikkakirurgia? En sano tätä pahalla, mutta oli säät mitkä tahansa, arpien peittely ei muussa tapauksessa pidemmän päälle auta tai anna pysyvää ratkaisua, jossain vaiheessa ne arpensa joutuu kuitenkin kohtaamaan. Pysyvän ratkaisun antaa ainoastaan plastiikkakirurgia.
Muuttakaa Islantiin tms niin ei ole pahemmin t-paitakelejä. Ja saa poitsu muuta ajateltavaa kun tulee maisemanvaihdos.
Jos poikasi vaan suostuu käyttämään niin väljät urheilupaidat ja shortsit käyttöön, ei tee arpeutumille ollenkaan hyvää aurinko ja palaa tosi helposti.
Itse olen elänyt teini-iän viiltelyjälkien kanssa viitisentoista kesää ja edelleen käytän vieraammassa seurassa aina pitkähihaisia, lähinnä ennakkoluulojen vuoksi.
Miehille myydään huonosti peittäviä kesävaatteita. Tietty jotkut pellava- ja puuvillapaidat pitkähihaisina on vaihtoehtona. Kyllä kesästä voi nauttia vaikka olisikin arpia.
Saako tota Dermablendiä apteekeista vai tavarataloista vai mistä? En itse tosiaan edes tullut ajatelleeksi meikkivoidetta! Ahdistuksen syyt on jo selvitetty ja terapiaa takana ties kuinka paljon, tällä hetkellä ainoa ongelma onneksi on vanhat arvet.
Itse käytän mitä haluan enkä välitä muiden ajatuksista, arpia siis käsissä, säärissä, mahassa ja reisissä. Käden arvet ovat pahoja ja käteni ovat aivan muhkuraisia arpien takia. Harvemmin kukaan kyselee tai edes oikeastaan tuijottaa. Hienompiin juhliin laitan yleensä pitkähihaisen neuleen että arvet eivät näy, ei itseni takia vaan yleneensä ihan kohteliaisuussyistä.
Ei ne pitkät hihat hikoiluta, jopa päinvastoin, kun on kunnollisesta materiaalista.