Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kurittivatko isovanhempasi sinua fyysisesti kun olit mummolassa?

Vierailija
05.05.2016 |

Mummo tykkäsi lyödä näpeille. En uskaltanut koskaan kertoa kotona.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät, olin tosin todella hiljainen ja kiltti lapsi.

Vierailija
2/15 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, eivätkä omat vahempanikaan vm. 41

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan. Kotona isäni löi minua kerran kasvoihin ollessani noin 7 v.

Vierailija
4/15 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden kerran erehdyin pelleilemään mummon kustannuksella ja tein jotakin hölmöä. Isoisäni, sotaveteraani, löi minua kerran paksu rukkanen kädessään napakasti perseelle. Siihen loppui mummon härnääminen. Muuten minua ei koskaan kuritettu.

Todettakoon, että molemmat olivat hyviä ihmisiä ja ansaitsin tuon läpsäytyksen varmaan sata kertaa siinä tilanteessa. Yksi kuitenkin riitti ja olen siitä vaan kiitollinen. 

Vierailija
5/15 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Vierailija
6/15 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät tietenkään

Vierailija
7/15 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Mutsin faija. Kova, sodankäynyt mies. Mutta ei mitenkään pahasti kuitenkaan. Ymmärsin asian jo silloin pienenä. Kova oli töitä tekemään ja piti perheestään huolta.

Vierailija
8/15 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan! Vietin isovanhempien luona paljon aikaa. Mummu oli maailman kiltein ihminen, ei tehnyt pahaa kärpäsellekään. Ja vaari oli lempeäluontoinen ja hauska mies. Toki itsekin olin kiltti ja tottelevainen lapsi, erityisesti kylässä, joten en varmaan antanut aihettakaan.

Vierailija
9/15 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei. Näin jälkeenpäin ajatellen, olivat suurpiirteisyydessään ja joviaalisuudessaan lähes sadunomaisia hahmoja (ja sellaisessa seurassa ei itsekään kovin pahoihin tekoihin kykene).

10/15 |
06.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei, vaikka lapsuuden aikanani pieni kurittaminen oli yleistä.

Vierailija
11/15 |
06.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Kerran paappa kyllä nosti pikkusiskon tukasta pois sohvalta kun se pomppi siinä.

Vierailija
12/15 |
06.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua, eikä "vaahteranmäen eemeli" - veljeäni. Omat vanhemmat sen sijaan läpsi sormille ja toisinaan tuli vyöstä. Veljelle enemmän.

Vierailija
13/15 |
06.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhden kerran erehdyin pelleilemään mummon kustannuksella ja tein jotakin hölmöä. Isoisäni, sotaveteraani, löi minua kerran paksu rukkanen kädessään napakasti perseelle. Siihen loppui mummon härnääminen. Muuten minua ei koskaan kuritettu.

Todettakoon, että molemmat olivat hyviä ihmisiä ja ansaitsin tuon läpsäytyksen varmaan sata kertaa siinä tilanteessa. Yksi kuitenkin riitti ja olen siitä vaan kiitollinen. 

Huoh, mihin helvettiin tuo sotaveteraani-juttu liittyi? :'D

Vierailija
14/15 |
06.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurittivat. Pelkäsin lapsena mummoa kuollakseni, sillä hänellä oli tapana antaa koivunvitsaa tai vyötä ihan mitättömien asioiden takia.  Jos esim. läikytin maitoa pöydälle, tai leikin liian kovaäänisesti hänen hänen katsoessaan telkkaria, niin piiskaahan siinä tuli. Veikkaan että hän on tehnyt niin äidillenikin, mutta asiasta ei ole ikinä puhuttu.

Noh, nyt mummo makaa hoitokodissa paskat vaipoissa, ja itkee kun kukaan ei välitä tai käy katsomassa. Sitä saa mitä tilaa!

Vierailija
15/15 |
06.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo sotaveteraanit oli aika kovia, ei pikkulapsen muksiminen ollut heille iso juttu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan