Masuasukki-lässytys ärsyttää!
Olenko ainut, jonka mielestä masuasukki on aivan kamala sana? Varsinkin jos kyseistä sanaa viljejee paljon ja vielä lässyttäen. Minulla ei ole mitään masuasukkeja vastaan, iloinen tapahtumahan vauvan syntymä ainakin yleensä on, mutta jostain syystä kyseinen sana ärsyttää ja paljon. Ylireagoinko? Kohtalontovereita?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaahas. Naiset taas kilpaa haukkuu naisia. Tiedättekö mikä teitä ärsyttää? Masuasukit ym. on NAISTEN käyttämää sanastoa. Raskauteen ja lisääntymiseen liittyvää slangia. Niistä ärsyyntyminen on naiseudesta ärsyyntymistä ja naiseuden dissaamista.
On noloa olla nainen, dissataan naisten hömpötyksiä ja saadaan tuntea olevamme hyviä jätkiä. Halunne olla miesten kanssa tasa-arvoisia on hellyyttävää, mutta toisten naisten halveksunta ei ole oikea tapa.
Masuasukit on ELÄMÄM KOULULAISTEN käyttämää sanastoa. Minusta ei ole noloa olla nainen, minusta on noloa käyttää sanaa masuasukki. Tällä ei ole tasa-arvon kanssa mitään tekemistä vaan sillä että masuasukki on helvetin vajaa termi sikiölle. Jokaikinen tervejärkinen nainen osaa käyttää ihan vaikka vaan sanaa vauva.
Ja elämän koululaisten käyttämä sana on myös lompakkoloinen, kun pelkkä loinen riittäisi.
Mä voin olla elämäm koululainen, oon myös erityisope. Meil on masuasukki, rakkauspakkaus, toukkamatonen, tissitakiainen jne <3 täällä haisee vahvasti kateus;)
Vierailija kirjoitti:
Mä voin olla elämäm koululainen, oon myös erityisope. Meil on masuasukki, rakkauspakkaus, toukkamatonen, tissitakiainen jne <3 täällä haisee vahvasti kateus;)
No niin tulihan se kateuskortti sieltä. Sitten kun vielä kerrot mistä pitäisi olla kateellinen? Minulla on kaksi lasta, joita rakastan enemmän kuin mitään muuta, enkä silti käyttänyt heistä niin vajaata nimitystä kuin masuasukki. (btw, tissitakiainen on vielä pahempi)
Kyllä se nyt enemmän teistä kertoo jos yksi sana saa niin raivoihin, että haukutaan sen käyttäjät vähä-älyisiksi ja ties miksi.
Kannattaa hakea apua noin vakavaan aggressioon, pitkällä terapialla voinette alkaa vähitellen sietää sen tosiasian, ettei teidän tapanne ole se ainoa oikea.
Te, joilla on masuasukki, onko teillä alien vatsassa?
Masuasukki ärsyttää, koska se viestii pullantuoksuisesta ja perinteisestä mammakultista, naisista jotka hurahtavat täysin lapsen saatuaan. Elämä pyörii totaalisesti mammaympyröissä joissa jutellaan vain tissitakiaisten kakan väristä ja käydään jatkuvaa kilpalaulantaa siitä kuka on uhrautuvaisin ja eniten lapsilleen omistautunut äiti. Päivitellään hahhah-hauskoja sievisteltyjä marttyyristatuksia FB:n unenpuutteesta, kiukuttelevista lapsista ja lasten sairauksista, ja siitä kuinka mamma kipeästi olisi hemmotteluloman tarpeessa (mutta ei tietenkään hennoisi jättää lapsiaan).
Kyllä, mulla on myös lapsia, mutta nää mammat ja masuasukit saa mut vaan kiristelemään hampaita. Ärsyttää ajatuskin, että joku saattaa luokitella minutkin samaan kana-aivoiselta ainakin vaikuttavaan kastiin. En silti usko, että kaikki "mammat" oikeasti ovat vähä-älyisiä, joillekin tuo on vain väliaikainen sekavuustila. Mutta sitten on tietysti näitäkin, joiden koko identiteetti rakentuu äitinä ja "mammana" olemiseen, joka minusta kertoo tietystä hengenköyhyydestä ja kapea-alaisuudesta.
Kiva kuulla, että täällä on muitakin masuasukki-sanaa kammoavia! Just äsken taas Facebookissa joku vanha tuttu kirjoitteli, että tämä tuleva äityli odottaa auringossa lekotellen, että masuasukki puksahtaa viimein maailmaan. Onnittelut mutta voi jee eikö asiaa voisi ilmaista ! -AP
Masuasukki on ihan sukupuolesta riippumatta typerä sana, jota en ikinä voisi kuvitella käyttäväni tosissani. Ei tässä ole kysymys solidaarisuudesta tai sen puutteesta omaa sukupuolta kohtaan, varsinkaan kun suurin osa naisista ei kyseistä sanaa käytä. Jos jokin asia on hölmö, pitää se voida sanoa ääneen sen sijaan että lässytetään ja ihastellaan hölmöyden hienoutta ihan vain solidaarisuudesta ja arvostuksesta omaa sukupuoltaan kohtaan. Yhtä lailla tietyt enemmän miesten käyttämät sanat tai sanonnat ärsyttävät, esim. "vaimoke", "protsku" ja kaupan kassalla viljeltävä "en tarvii kuittia kun ei mene verotukseen, hehehehe".