Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

koira elää vain 5-8 vuotta- miksi ottaa

Vierailija
05.05.2016 |

Ihmettelen miten koiranonistajat otatte koiran kun ne elää niin vähän. Ota joku kauemmin elävä. Eikö ole hirveää kun lemmikki delaa

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä on 10 vuotias koira

Vierailija
2/18 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs lemmikkikanit, marsut, hamsterit tms?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meijän koira täyttää kesällä 13 vuotta. Taitaa olla aika ihme koira kun elänyt tuplasti tuon "normaaliajan" :D

Vierailija
4/18 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun koirat eli 16 ja 17 vuotiaiksi. Ethän sinä ihmisistäkään tiedä minkä ikäisiksi elävät..

Vierailija
5/18 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä koirarotu elää vain 5 vuotta?. Itselläni on koira sellaisesta rodusta, jonka edustajat elävät keskimäärin 13 v., usein 15-16 vuottakin, koska kyseessä on metsästyskoirarotu jonka edustajat jäävät usein auton alle tms.

Vierailija
6/18 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ne keskimäärin vähän kauemmin elä?

Minulla ei ole koiria ollut mutta kissoja kylläkin. Kyllä sen tietäää etteivät elä ikuisesti mutta kyllä se niiden elinaika on ihanaa ja antoisaa :)

Vierailija
7/18 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmilla roduilla kymmenen vuotta on minimi jossa voi kuolla ns vanhuuteen, ja useimmat koirat elävät lähemmäs 15-vuotiaaksi.

Vierailija
8/18 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä koirarotu elää vain 5 vuotta?. Itselläni on koira sellaisesta rodusta, jonka edustajat elävät keskimäärin 13 v., usein 15-16 vuottakin, koska kyseessä on metsästyskoirarotu jonka edustajat jäävät usein auton alle tms.

Tanskandoggille Wikipedia antaa eliniäksi 6–8 vuotta, irlanninsusikoiralle 6–10 vuotta. Mutta nuo nyt ovat ääritapauksia, suurin osa koiraroduista taitaa yltää reippaasti yli 10 vuoden iän.

Vierailija
9/18 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekee etenkin lapsille hyvää nähdä miten se rakas tessu muuttaa nuoresta villikosta keski-ikäiseksi. sitten tuleekin jo pari vanhenemisen merkkiä ja valkeaa karvaa vaikka vielä on virkeä ja fyysistä kuntoa riittää vaikka mihin. sitten tulee vanhuus ja pari vaivaa ja sen mukana opetus elämän arvosta ja kuolevaisuudesta osana sitä, parhaimmillaan joudutaan pohtimaan missä menee arvokkaan elämän ja turhan pitkityksen raja, oppitunti luopumisesta ja jonkin rakkaan päästäminen sinne minne ei itse näe tai mitä ei itse voi ajatuksen tasolla ymmärtää. eli kuolema, tuli sen jälkeen sitten "pimeys" ja olemassaolemattomuus, uudelleen syntymä, taivas tai tuntevan ja tiedostavan sielun vaellus eri materialismin tasolle.

ihmiset pelkää ja vierastaa kuolemaa sairaalloisen paljon koska nykyään lääketiede voi pitkittää elämää silloinkin kun olisi ehkä parempi jatkaa matkaa.

Vierailija
10/18 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tanskandoggille Wikipedia antaa eliniäksi 6–8 vuotta, irlanninsusikoiralle 6–10 vuotta. Mutta nuo nyt ovat ääritapauksia, suurin osa koiraroduista taitaa yltää reippaasti yli 10 vuoden iän.

Tuo 6-8 vuotta on kyllä surullisen vähän.

Vierailija
11/18 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 vuotiaiksi meidänkin koirat on eläneet. Kyllähän se aina kamalaa on kun koira kuolee/joudutaan lopettamaan mutta siitä saa niin paljon iloa sen 15 vuotta.

"Ota joku kauemmin elävä". Joo niikun mikä? :D hevonen vai?

Vierailija
12/18 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tekee etenkin lapsille hyvää nähdä miten se rakas tessu muuttaa nuoresta villikosta keski-ikäiseksi. sitten tuleekin jo pari vanhenemisen merkkiä ja valkeaa karvaa vaikka vielä on virkeä ja fyysistä kuntoa riittää vaikka mihin. sitten tulee vanhuus ja pari vaivaa ja sen mukana opetus elämän arvosta ja kuolevaisuudesta osana sitä, parhaimmillaan joudutaan pohtimaan missä menee arvokkaan elämän ja turhan pitkityksen raja, oppitunti luopumisesta ja jonkin rakkaan päästäminen sinne minne ei itse näe tai mitä ei itse voi ajatuksen tasolla ymmärtää. eli kuolema, tuli sen jälkeen sitten "pimeys" ja olemassaolemattomuus, uudelleen syntymä, taivas tai tuntevan ja tiedostavan sielun vaellus eri materialismin tasolle.

ihmiset pelkää ja vierastaa kuolemaa sairaalloisen paljon koska nykyään lääketiede voi pitkittää elämää silloinkin kun olisi ehkä parempi jatkaa matkaa.

Hyvin kirjoitettu. Juuri tämän tyyppisesti ajattelen itsekin. Meillä on lapsilla hamstereita (aikuiset ovat tottakai vastuussa niistä). Yksi syy hamstereiden hankintaan on ollut tämä elämän kiertokulku ja tottakai myös se että otetaan vastuuta siitä pienestä ja ihmisten "armoilla" olevasta eläimestä. Ja se luottamus mikä voi syntyä eläimen ja lapsen välillä.

Vierailija
13/18 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuret koirat kuten tanskandogit elävät kyllä surullisen lyhyen aikaa. Pienet koirarodut elävät jo sitten toistakymmentä vuotta.

Vierailija
14/18 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitut elä noin vähän! T. 9 v koiran omistaja

Vierailija
15/18 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin kirjoitettu. Juuri tämän tyyppisesti ajattelen itsekin. Meillä on lapsilla hamstereita (aikuiset ovat tottakai vastuussa niistä). Yksi syy hamstereiden hankintaan on ollut tämä elämän kiertokulku ja tottakai myös se että otetaan vastuuta siitä pienestä ja ihmisten "armoilla" olevasta eläimestä. Ja se luottamus mikä voi syntyä eläimen ja lapsen välillä.

Viisasta.

itse olen 23v nuorimies ja tämän olen oppinut.

aloitus sai kirjoitus suonen sykkimään koska olin aika varma että tämä on provo mutta yhtäkkiä muistin oppimani ja tajusin miten sairas suhtautuminen monilla on kuolemaan, aloittaja saattaa olla oikeasti aivan tosissaan mielipiteensä kanssa.

Ihan ekaksi AP:n kannattaa pohtia "kosmisia" mitta suhteita, helpottaa elämän tuskaa kun tajuaa mikä silmän räpäys sata vuotta onkaan ja kuinka hikisellä hiekan murulla kierrämme vetypalloa painovoima vetoisessa pyörteessä niin suuressa "akvaariossa" että on tilastollinen ihme ettei meihin osuisi joka toinen päivä jotakin niin isoa että kaikki leviää murusina tyhjiöön.

noh nyt menee todella diipille krapula levelille pohdinnat :D

Hyvää helatorstaita kaikille, nauttikaa rakkaidenne seurasta vielä viimeiset hetket kun ehditte, 50 vuotta on lyhyt aika!!

Vierailija
16/18 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat on halpoja ja saahan niitä uusia.

Vierailija
17/18 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hautasin juuri liki 9-vuotiaan koirani ja jokaisesta yhteisestä vuodesta olen vain kiitollinen. Olipa niitä yksi tai yksitoista.

mitä järkeä hankkia lapsiakaan, kun ei ihmisen eliniästäkään voi olla varma, vaikka useimmiten päästäänkin sinne 80-90vuoteen.

Vierailija
18/18 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koirat on halpoja ja saahan niitä uusia.

No juuri näin, hyvin hoidettuna ja rakastettuna ne myös ovat loistavia tovereita ja perheen jäseniä.

Verrattuna siihen mitä koirasta saa se on halpa ja juu, niitä saa ja pitää ottaa uusia koska kuolevat mokomat alle kahdessakymmenessä vuodessa!