Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tapahtui koulun suosituille?

Vierailija
02.05.2016 |

ne suositut,kauniit ja ihannoidut yläaste toverimme. Mitä heille kävi?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ampui perheensä hengiltä

Vierailija
22/39 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskeli itsellen "hienon ammatin" ja iski komean miehen. Pröystäilee rahalla ja lisäilee jatkuvasti facebookkiin kuvia upeilta lomamatkoilta. Todellisuudessa mies pettää jatkuvasti. Itse kärsii vakavista mielenterveysongelmista ja on todella tyytymätön elämäänsä, mutta joillekkin ihmisille on vaan tärkeämpää näyttää hyvältä ulos.

Kaikkihan Faceen laittaa kuvia lomamatkoilta. Pitäiskö tän tyypin jättää ne laittamatta, ja sen sijaan kertoa kaikelle kansalle miehensä pettämisestä ja mt-ongelmistaan? Olisko se susta kivaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskeli itsellen "hienon ammatin" ja iski komean miehen. Pröystäilee rahalla ja lisäilee jatkuvasti facebookkiin kuvia upeilta lomamatkoilta. Todellisuudessa mies pettää jatkuvasti. Itse kärsii vakavista mielenterveysongelmista ja on todella tyytymätön elämäänsä, mutta joillekkin ihmisille on vaan tärkeämpää näyttää hyvältä ulos.

Mistä tiedät?

Hänen oma äitinsä kertoi. Olimme siis ennne hyviä ystäviä. Miehen pettämisistä tietävätkin lähes kaikki.

Vierailija
24/39 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi kun kuulin, niin yläasteaikaisen luokkani pahin pissis opiskeli oikein TARJOILIJAKSI :D

Vierailija
25/39 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkiekkoilijoiden vaimoja. Suomen 1.divari - nhl, siltä väliltä.

Vierailija
26/39 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein vittumaisimmasta, mutta suositusta pissiksestä tuli opettaja. Pari muutakin suosittua opiskeli opettajiksi, parista tuli lääkäri, yhdestä kai psykologi, joku on töissä pankissa, pari sairaanhoitajaa… Ainoastaan pari tiedän jotka kävi amiksen, kai hoitoalaa / ravintola-alaa tms. Olin ns. eliittikoulussa. Meillä oli kyllä ihan karsea luokka, täynnä vittumaisia pissiksiä joilta en kuullut yhtäkään ystävällistä sanaa koko yläasteen aikana. Lukiossa sitten ei oikein erottunut mitään suosittujen porukkaa vaan kaikki hengailivat omissa porukoissaan.

Vierailija
27/39 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkään ei ala -tai yläasteella ollut mitään jakoa luokan sisällä. Oli vaan ne porukat missä kukin oli, muistaakseni vain yhtä tyttöä kiusattiin jonkun aikaa, surettaa kun itsekin olin siinä porukassa mukana. Mä itse taidan olla se meidän luokan huonoiten menestynyt, koulussa olin jotain hiljaisten ja äänekkäiden välimaastosta, kavereitakin oli ja tytöt kiinnostuneita. Nyt aika paljon ongelmia eli toivottavasti olen sitten kerännyt kaikki huonoudet meidän luokalta ja muut ovat saaneet "normaalin" elämän. Veikkaan et monelle tulis yllätyksenä se mitä minusta tuli, mut elämä on.

Mitä olen somesta katsonut niin ihan menestyneitä ihmisiä osasta tullut, ketään en kuitenkaan ole tavannut yli kymmeneen vuoteen, ei ole edes vastaan missään tullut. Joku luokkakokous olis mielenkiintoinen, mutta en todellakaan viitsisi sinne mennä.

- kahdeksan_viis -

Vierailija
28/39 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olin "eliittialueen" koulussa.

Pahimmasta isin rahoilla leveilijästä tuli Henkkamaukan myyjä.

Äänekkäin pissis lähti lukion jälkeen reppureissaamaan Aasiaan ja kääntyi johonkin ihme lahkoon. En tiedä tarkemmin, mutta muutaman kuvan olen hänestä nähnyt nykyisellään, eikä niistä meinaa tunnistaa. Käsittääkseni elää ja asuu aika askeettisissa oloissa.

Kolmen koppavan neidon jengi päättyi kauppakorkeaan. En tiedä heidän työuristaan mitään.

Suosituin poika, joka oli myös koulukiusaaja, opiskeli pari vuotta valtiotieteitä ja keskeytti. Ei ole sen jälkeen opiskellut. Aloitti jossakin vaiheessa kovan salitreenin ja tuntuu treenaavan melko täyspäiväisesti insta-päivitysten tiheydestä päätellen. Pullistelukuvia tulee siis joka päivä. Promoaa jotakin urheilulisäravinteita työkseen.

Vierailija
29/39 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä on 3 lasta, toisella 2 ja ovat molemmat kotiäitejä. (Saivat ekat muksut 18 vuotiaina). Asuvat vieläkin pienessä kylässä ja ovat kavereita sen "coolin" jengin kanssa.

Lukiosta yksi on apteekissa töissä ja muutti Vantaalle. Toinen ei vissiin ole selvää päivää nähnyt vuosiin. Niin ja se komein mies on nykyään kalju (alle kolmikymppinen ).

Vierailija
30/39 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kappale ja musavideossa käydään läpi juuri sitä mitä otsikossa kysytään.

Vierailija
31/39 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti aika monella katkeria muistoja kouluajoilta kirjoittamistyylistä päätellen.

Vierailija
32/39 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mun mielestä ihan hyvä aloitus, varsinkin jos tutkii tätä suosittu-ilmiötä yleisesti eikä kohdista sitä kehenkään tiettyyn henkilöön.

Muutama vuosi eteenpäin niistä teiniajoista, ja "suositun" arvostus rakentuu aivan muista asioista kuin yläasteella. Siistit vaatteet, uusi kampaus, evvk-meininki, isin rahoilla tehty kanarian matka tai päihteiden käyttö ei työelämän kynnyksellä merkkaa yhtään mitään. Silloin kun puolisoa ja työpaikkaa aletaan etsiä.

Sen kun ois tajunnu silloin... ois ollu kivaa.

Vierailija
33/39 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun missään koulussa ole ollut ketään suosittua, kuten aiemminkin joku totesi niin mäkin oon aina pitäny sitä sellasena jenkkileffojen hömppäjuttuna.. Siis jos suosittu on sellanen, jolla on iso/tiivis kaveripiiri, ja nauravat muille tai kiusaavat epäsuosittuja.

Jos ajattelen että suositut ovat niitä, jotka ovat kaikkein sosiaalisimpia niin hyvin erilaisia teitä ovat kulkeneet. Opiskelevat amk:ssa, yks opiskelee ulkomailla, ja.. no melkein mitä vaan, paitsi että kellään ei taida olla lapsia. Lapsia on niillä jotka olivat hieman syrjäänvetäyviä, tai niitä jotka polttivat jo 14-vuotiaana.

Vierailija
34/39 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meidän koulussa mielipidevaikuttajan roolia vetäneet ovat sittemminkin menestyneet hyvin. Eivät siis olleet mitään kiusaajia, mutta sellaisia jotka johtivat porukkaa ja joita kuunneltiin. Kyllähän hekin röökiä vetivät ja rykäisivät silloin tällöin teinikännit, mutta perusperiaatteet olivat kunnossa ja hyvinä ja lahjakkaina tyyppeinä ovat pärjänneet hienosti. 

Ei kaikki teinit ole niin tyhmiä, että vain mulkuista kiusaajista pidettäisiin.

Vierailija
35/39 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi on tällä hetkellä kilpailijana missikisoissa. Oli kyllä aina niin koppavan ylpeä.

Kuka? Kuka? Kuka? Kerro! Kerro! Kerro!

Vierailija
36/39 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mun mielestä ihan hyvä aloitus, varsinkin jos tutkii tätä suosittu-ilmiötä yleisesti eikä kohdista sitä kehenkään tiettyyn henkilöön.

Muutama vuosi eteenpäin niistä teiniajoista, ja "suositun" arvostus rakentuu aivan muista asioista kuin yläasteella. Siistit vaatteet, uusi kampaus, evvk-meininki, isin rahoilla tehty kanarian matka tai päihteiden käyttö ei työelämän kynnyksellä merkkaa yhtään mitään. Silloin kun puolisoa ja työpaikkaa aletaan etsiä.

Sen kun ois tajunnu silloin... ois ollu kivaa.

Kyllä, juurikin näin.

Itse olen pikkupaikkakunnalta lähtöisin, päätin jo lapsena, että karistan ne tomut jaloistani heti kun pystyn. Lukion läpi jouduin sinnittelemään, mutta sen jälkeen en ole käynyt kuin kääntymässä. En siis itse ollut millään muotoa suosittu yläasteella, jonne ainakin itse sijoitan tämän suosittu-epäsuosittu asettelun. Kaverini jäi paikkakunnalle ja kerran satuimme juttelemaan hänen kanssaan näistä luokkamme "suosituista".

Kaverini kertoi nähneensä yhden suosituista pojista (olimme samalla luokalla koko peruskoulun). Kun kysyin, että mitäs tälle pojalle kuuluu nykyään, niin kaverini ihan hämmästyneenä vastasi, että "eihän nyt sille juttelemaan voinut mennä, kun sehän oli niitä suosittuja".

Jotenkin tuo laittoi miettimään, että ei kai sillä suositun statuksella nyt enää voi olla väliä. Vai voiko? En ole itse ajatellut, että en voisi jutella sellaisen kanssa, joka oli suosittu, kun itse en sitä ollut. En kaikkein näiden vuosien ja eletyn elämän jälkeen edes osaa ajatella, mitä väliä tuolla enää on, että oliko suosittu vai ei.

Mutta hauska näitä on miettiä, sillä en kyllä usko ainakaan kaikkien "suosittujen" olevan enää suosittuja. Tai ehkä aikuisena se on enemmänkin menestystä. Yksi kyllä kruunattiin maamme kauneimmaksi, ehkä häntä voisi pitää yhä suosittuna. :)

Vierailija
37/39 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovikset, jotka kuvittelivat olevansa suosittuja, ovat nykyään: päihteiden suurkuluttajia, kunnollisia Lidlin kassoja ja lähihoitajia, kertaalleen eronneita ja lapsia useammalle kumppanille. Asuvat samoissa lähiöissä, joissa kasvoivat.

Suositut, jotka kuvittelivat olevansa suosittuja, ovat nykyään: sosionomeja, jotka kuvittelevat olevansa opettajia ja sosiaalityöntekijöitä tai tradenomeja, jotka pitävät itseään ekonomeina. Osalla on lapsia, useimmilla duunari- tai amk-insinöörimies. Eli ihan hyvin heillä menee, mutta edelleen kuvittelevat olevansa lukioaikaisessa paremmuuskuplassa ja muuntavat totuutta hienomman kuuloiseksi - en ymmärrä, sillä minusta sosionomin ja tradenomin yms. koulutus ovat hyviä, joista voisi olla ihan ylpeä muutenkin :)

Vierailija
38/39 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosituista, jotka olivat myös pahimpia koulukiusaajia, tuli viidestä lähihoitajia ja kahdesta kauppatieteiden maistereita.

Vierailija
39/39 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme suosituinta ysiluokan tyttöä.

1. äidiksi 17-vuotiaana, opinnot jäi lukioon ja sen jälkeen on ollut epämääräisissä töissä milloin missäkin. Naimisissa lastensa isän kanssa edelleen, tosin tarina kertoo että kumpikin on pannut pitkin ja poikin muitten kanssa.

2. naimisiin turkkilaisen kanssa, kuuleman mukaan menossa neljäs turkkilainen aviomies. Työskentelee lähihoitajana hämeessä.

3. Lähihoitaja, yksi lapsi. Isän varmuudesta ei niin kauheasti tietoa, asiasta ei juurikaan puhuta.

Kolme suosituinta ysiluokan poikaa:

1. opiskeli jonkun sortin koneinsinööriksi ulkomailla lukion jälkeen, on naimisissa opiskeluissaan tapaamansa naisen kanssa, kolme lasta. Koti on esitelty paikallisessa lehdessä pariinkin otteeseen. 

2. perusti kotipaikkakunnalle teräsosia valmistavan firman, naimisissa tansseissa tapaamansa naisen kanssa. Heillä myös kolme lasta.

3. jäi yliopistoon opintojen jälkeen töihin, ei pidä juurikaan meteliä itsestään. Kukaan ei oikein tiedä onko naimisissa, seurusteleeko tms. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi