Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä olen aina ihmetellyt vierashuoneita. En ole koskaan asunut asunnossa, jossa olisi vierashuone.

Vierailija
02.05.2016 |

Sekä minä että mieheni olemme molemmat helsinkiläisiä. Isovanhempia myöten kaikki ystävät ja sukulaiset asuvat Helsingissä tai muualla pääkaupunkiseudulla.

Ei ole koskaan ollut sellaista tilannetta, että joku olisi pitänyt pitkän matkan takia majoittaa mihinkään, koska kaikilla on enintään puolen tunnin ajomatka kotiin ja sen nyt menee vaikka taksilla, jos ei julkiset kulje tai ei ole itse ajokunnossa.

Minusta ajatus siitä, että meillä kotona nukkuisi joku aikuinen vieras, on jotenkin vastenmielinen. Johtuu varmasti vain siitä, etten ole sellaiseen tottunut. Ehkä maalla, jossa välimatkat ovat pidempiä, tuo on ihan normaalia. Lapsia on ollut yökylässä todella paljon, mutta se on jotenkin ihan eri asia. Olisi todella vaivaannuttavaa, jos joku aikuinen olisi meillä yötä.

Olenko ainut?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käy niin paljon vieraita, että vierashuoneita on kaksi.

Vierailija
2/8 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä sisarukset majoittaa toisiaan, ihan Helsingissä. Työhuoneessa levitettävä vuodesohva on tyypillisin ratkaisu. Ei sun ehkä kannata tästä asiasta noin paljon paineita ottaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on huone, johon voi majoittaa vieraan. Emme kutsu sitä varsinaisesti vierashuoneeksi. Siellä on sänky ja toimii vähän sekalaisena kodinhoito- ja työhuoneena. 

Tuskin olet ainut, mutta käsitykseni mukaan perheytyneillä ihmisillä on täällä Helsingissäkin jokin tila, johon voi sijoittaa yövieraan. 

Ihan varsinainen vierashuone lienee vain tosi varakkaiden erityisjuttu, kun neliöhinnat huitelevat yli seitsemän tonnin täällä meidänkin asuinalueella. 

Vierailija
4/8 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet.

Vierailija
5/8 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä asunut asunnossa jossa ei olisi ollut vierashuonetta... Asutaan jyväskylässä, kolmekymppinne pariskunta ja kyllä miellä on joskus vieraita, esim toisessa kaupungissa asuvia kavereita tai vaikka mun 17-vuotias kummilapsi. Myös molempien lapsuudenkodeissa on vierashuoneet (no anoppilassa takkahuone toimii myös vierashuoneena ei siis ole erikseen vierashuonetta) ja niissä huoneissa mekin yövytään jos jäädään vaikka joulun aikaan yöksi jomman kumman vanhempien luokse.

Vierailija
6/8 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meilläkään paljon vieraita käy, mutta kun on neljän makkarin talo ja tarvitaan käyttöön vaan kolme, niin neljäs on luontevasti sitten vieras/joku epämääräinen -huone. Ja mekin asumme Helsingissä samoin kun vanhempamme. Eli jos on iso talo, on usein myös vierashuone joka toimii myös esim työhuoneena. Köyhät...

Vierailija
7/8 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on molemmissa taloissa ollut vierashuone. Edellisessä se toimi myös tv-huoneena ja nykyisessä  työhuoneena.

Vierailija
8/8 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieras huone olisi kyllä kiva. Mutta kun asuminen "ruuhka -Suomessa" on muutenkin niin kallista, että asunto, jossa olisi erillinen vierashuone  tuntuu kaukaiselta haaveelta. Mutta niinhän se on, että talo elää tavallaan vieraat kulkee ajallaan. - Jollei luonani mahd. patjamajoitus kelpaa, niin voin kyllä antaa ohjata läheisiin hotelleihin. ei vieraista onneksi haittaa ole ollut. Itse olen jopa ihastunut tähän netissä toimiviin "sohva surffaus" -matkustus vaihtoehtoon, vaikka omaa kokemusta ei vielä ole.