Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Psoriaatikko-/atoopikkolasten vanhemmat! Vaatteiden vaikutus ihottumaan?

Vierailija
01.05.2016 |

Meillä lapsella ihottuma vähän pahentunut, kun piti lämmenneiden säiden takia luopua silkkikalsareista housujen alla. Vaikuttavatko teidän lapsilla vaatteet ihottumaan ja miten toimitte?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/7 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse atoopikko ja kyllä ne vaikuttavat. Silkki ja puuvilla tai tekniset, liukkaan tuntuiset urheilukankaat ovat mukavia iholla. Kun taas paksut, villaiset ovat ihan kauheita. Paksut saumat ja ne pesulappuset hankaavat, leikkaan laput pois ja joskus käännän esim. alimmat vaatteet nurinpäin. Liian piukat tai kiristävät vaatteet kutittavat, vaatteen pitää myös hengittää, hikoilu saa kutisemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muista pestä vaatteet ennen käyttöä! Pelkkä vaatteiden sovitus saa joskus kutinan aikaan kaupassa. Pese kunnon vesimäärällä ja laita ylimääräisiä huuhteluja koneeseen. Ei huuhteluaineita. Pesuaine nestemäinen.

Vierailija
4/7 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ikinä käytä itsekään vaatteita pesemättä niitä ensin. En käytä huuhteluaineita tai hajustettuja pesuaineita.

Ap

Vierailija
5/7 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lasten ihottumia pahentaa

- tekokuituiset vaatteet

- muovitettu frotee esim lakanan alla

- jotkut painetut kuvat vaatteissa iholle vastattuna

- kuminauhat iholle vastattuna esim lakin nauhoissa

- vetoketjut, metallinepparit ja niiden kannat iholle vastattuna (nikkeli?)

- hiki iholla eli jos iho huonossa kunnossa niin hikoilun jälkeen pikasuihku ja puhdasta päälle

Suolavesikääreet on olleet paras apu iho hoidossa.

Vierailija
6/7 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas voin käyttää villaa, mutta en useinkaan teknisiä urheilukankaita.

Lisåksi mä en voi käyttää sinistä väriä. En tiedä, miksi, ehkä siitä irtoaa jotain, mitta se todiaan pahentaa ihoettumaan.

Vierailija
7/7 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut lapselle vain puuvillaisia vaatteita, ei mitään liukkaita tekokuituja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi