Miksi nykyään annetaan eläimille ihmisten nimiä ja ihmisille eläinten nimiä?
Hyvä pysyä perillä, kun joku kertoo, että meidän Ronja oppi sitä ja tätä ja sitten mainitsee, että Nita sitä ja tätä. Sitten myöhemmin käy ilmi, että Nita ei olekaan noista sen koiran nimi. Jep...
Kommentit (12)
Näinpä, koirille on hauska antaa nimiä kun voi olla hauskakin, lapsille pitää antaa kunnon nimi jota ei häpeä.
Meidän musti lähtee syksyllä eskariin, miuku jää vielä kotiin.
Ylen sivuilta luin joskus juttua, että uusia nimiä kokeillaan ensin koirilla ja sitten ne siirtyvät ihmislapsille. Hyvänä esimerkkinä juurikin Nita.
Määrittele ihmisen nimi ja eläimen nimi. Sitten voin lukea kysymyksen uudelleen.
Jos mulla olisi koiria, antaisin niiden nimeksi Ritva, Esko ja Sirkka.
Hevosilla myös sama, nykyään niilläkin on Risto ja Mikko, lapset unelma ja lupaus..
Vierailija kirjoitti:
Jos mulla olisi koiria, antaisin niiden nimeksi Ritva, Esko ja Sirkka.
Sirkka olisi muuten aivan mahtava koiran nimi, pitääpä jättää muistiin!
Mun eläimet:
Kissat ovat Justiina ja Pekka
Koirat ovat Ritva, Aila ja Jorma
Jänikset ovat Aatu (koska sillä on hitlerviikset) ja Eetu
Lasten nimiä en kerro, mutta tyyliin Nilla ja Nella.
mun koiran nimi on Hemmo. Ihmisen nimihän sekin on, mutta sopii tuolle koiralle kuin nenä päähän.
Itselläni on eläimellisempi nimi kuin kahdella kissallani. Nimistämme voisi kuvitella, että perheeseen kuuluu keski-ikäinen pariskunta ja koira.
Isä on kovin järkyttynyt eläimieni nimistä, vaikka itse antoivat äitini kanssa kolmelle lapselleen eläimelliset nimet 80-luvun loppupuolella. :D Nalkuttaa mulle jatkuvasti siitä, miten se hämää, kun ei tiedä, puhutaanko ihmisestä vai eläimestä. Niinpä...
"Nykyään" ei voi sanoa, kun tuota on tehty aina ;) Mannerheimin hevosen nimi oli Lilli. Yksi Napoleonin hevosista oli Désirée. Kuningatar Elisabethin koirilla on 1930-luvulta saakka ollut paljon myös ihmisten käyttämiä nimiä, Sue, Susan, Monty, Holly.. Mutta mikä siinä on se perimmäinen harmitus nyt sitten? Jos "meidän Ronja" on oppinut jotain ja käykin sitten ilmi, että Ronja ei ollutkaan se mitä oletit, niin sehän vaan kertoo siitä, ettet tunne ko. perhettä ja ihmisiä riittävästi tietääksesi kestä puhutaan, eikä siten tuollaisesta pitäisi tulla itsellesi harmia :)
Toinen hyvä esimerkki kun lapsen nimi on Sera ja koira Pekka. Wtf? Ap