Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies osti pelastusliivejä ja pahastui kun sanoin että ne ovat väärää kokoa

Vierailija
30.04.2016 |

Mies toi koko perheelle pelastusliivit kesäistä soutuveneilyä varten, mutta oli ostanut ne ihan taitamattomasti. Vain kahdet liivit oli okei. Toiset aikuisten liivit olivat sellaisella isolla lierimäisellä niskakauluksella joka vaan häiritsee ja toiset lasten liivit olivat 40 kg alkaen ilman hihnaa jalkojen välissä vaikka lapsi ei osaa uida ja painaa reilut 30kg.
Meninpä sitten heti sanomaan että näähän on vääränlaiset. Niin mies suuttui. Mutta riidellessämme kävi ilmi, että mies koki minun arvostelevan hänen ostosta siksi että hän ostaa vähillä varoillaan jotain niin se ei kelpaa mulle. Kun en mä siihen liittänyt sitä ollenkaan :( Vaan kun tarkoitin ihan niitä liivejä. Ettei voida kyllä käyttää kuin puolia.
Mä en ymmärtänyt, että mies voi ottaa arvostelun arvosteluna hänen varallisuuttaan kohtaan ja mietin että olenpa toope, etten tajunnut, että kun menen arvostelemaan hänen hankintojaan niin sen voi ottaa noinkin, mutta mies ei ole koskaan aikaisemmin sellaisesta antanut merkkejä.
Haluaisin tuntea miehen paremmin etten loukkaa, siis ei todellakaan ollut tarkoitus moittia maksukykyä vaan ihan sitä, kun toinen hankkii vääränkokoisia pelastusliivejä. Sanoin, etten mä ainakaan osta sitä mitä kaupassa on tarjolla vaan sitä mitä mä tarviin. Kun siellä ei kuulemma ollut kaksia aikuisten normaaleita pelastusliivejä.
Mies sai vähän aikaa sitten pienehkön rahasumman ja siksi osti veneen ja noita pelastusliivejä.
t.kivikissaäiti

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mikä vika siinä lierimäisessä niskakauluksessa on, eihän sitä pidetä ylhäällä silloin kun liivi on päällä. Mutta se kaulus kannattelee sun päätä kun makaat siellä vedessä tajuttomana. 

Minkälaiset ohjeet olit antanut miehelle liivien ostoa varten? Olitko kertonut lapsen painon ja että haararemmi pitää olla?

Vierailija
2/25 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö ne väärät voi vaihtaa jos on laput kiinni? Ei ongelmaa jos tarvettakaan ei niille vielä huomenna ole.

Puhukaa miehesi kanssa asioista. Puolisokaan ei ole ajatustenlukija.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankippa ap jo apua itelles. Ihan piti oma aloitus tehdä niistä pelastusliiveistä.

Vierailija
4/25 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ongelma on se tyyli jolla asian ilmaisit.

Vierailija
5/25 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä mikä vika siinä lierimäisessä niskakauluksessa on, eihän sitä pidetä ylhäällä silloin kun liivi on päällä. Mutta se kaulus kannattelee sun päätä kun makaat siellä vedessä tajuttomana. 

Minkälaiset ohjeet olit antanut miehelle liivien ostoa varten? Olitko kertonut lapsen painon ja että haararemmi pitää olla?

Jep, sillä niskakauluksella on ihan tehtävänsä. En itse laittaisi päälleni sellaisia liivejä, joissa sitä ei ole ja lapsilla nuo ovat ehdottomat.

Mutta joo, jos laput ovat paikoillaan (tai yleensähän ne ovat pusseissa) eli jos on kuitti ja pussit tallella niin ne pystyy kyllä vaihtamaan.

Vierailija
6/25 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meni ostamaan niitä silleen ettei ollut etukäteen kysynyt mitään ohjeita ja meni niin etten oikein tiennyt, että on menossa. Katsoin vaan heti kun oli kahdet oranssit ja kahdet siniset että lapsille oranssit ja aikuisille siniset, kiva, mutta uups, eihän nää toiset oranssit olekaan lasten vaan aikuisten :X ja ne siniset sitten isomman lapsen (mutta liian ison) ja toiset aikuisen.

Niin kun miellän (ehkä lapsellista mutta kuitenkin) ne oranssit takakaulukselliset lasten liiveiksi niin en tykännyt kun ne olikin toiset aikuiselle! Mies kyllä heti sanoi, että hän voi pitää niitä. Mutta siis omg :D ja kuumatkin ne voi olla.

Ne oranssit lastenliivit oli sopivat nuoremmalle ja oli se remmi jalkoväliin kuten kuuluukin.

ap

Vierailija
7/25 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eikö ne väärät voi vaihtaa jos on laput kiinni? Ei ongelmaa jos tarvettakaan ei niille vielä huomenna ole.

Puhukaa miehesi kanssa asioista. Puolisokaan ei ole ajatustenlukija.

No voi mutta kiva ajaa melkein tunti kauppaan. Ja mä kyllä puhuisin, mutta mies sitten ei...

ap

Vierailija
8/25 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myydäänkö tosiaan vielä pelastusliivejä, joissa ei ole sitä "haararemmiä"? Meillä on ihan keveitä melontaliivejä ja niissäkin on haararemmi.

Vierailija
9/25 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ongelma on se tyyli jolla asian ilmaisit.

Oli varmaan se on ongelma. Mutta mies ainakin antoi nyt palautetta. Ettei miellyttänyt.

ap

Vierailija
10/25 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myydäänkö tosiaan vielä pelastusliivejä, joissa ei ole sitä "haararemmiä"? Meillä on ihan keveitä melontaliivejä ja niissäkin on haararemmi.

Kelluntaliiveissä ei ainakaan ole. Eikä niissä myöskään ole sitä niskakaulusta.

Vierailija
11/25 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No lapsille pidän niitä haararemmejä ehdottomina, mutta aikuisille riittää mielestäni soutuveneeseen järvelle ne kevyemmän tyyppiset liivit, joissa sitä haararemmiä ei ole.

ap

Vierailija
12/25 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ne siniset oli siis kelluntaliivit. Mulle ne kaikki joita puetaan päälle veneeseen on pelastusliivejä mutta pitää tietty katsoa, mitä ne oikeasti on ja kuka tarvii mitäkin.

ap

Vierailija
13/25 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökohtaisesti toivon, että mies osti itselleen ja lapsille sopivat pelastusliivit ja täytti sinun liivisi kivikissoilla.

Vierailija
14/25 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkilökohtaisesti toivon, että mies osti itselleen ja lapsille sopivat pelastusliivit ja täytti sinun liivisi kivikissoilla.

No ei nyt mennyt tälleen.

ap

:D

Vierailija
15/25 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Harmi. Olisit loistava madesyötti.

Vierailija
16/25 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ne kelluntaliivit mitään pelastusliivejä ole. Ja se oranssi haararemmillä on oikea liivi aikuisillekin.

Hyviä souteluretkiä, jos noin pienestä saatte riidan aikaan. Ehkä kannattaa keskustelussa kuitenkin ensin selvittää mikä närästää, eikä oletusten pohjalta lähteä riitelemään kirvesvarsista.

Vierailija
17/25 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Harmi. Olisit loistava madesyötti.

Mies ei kalasta.

ap

Vierailija
18/25 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on lapsi?

Tajuan ehkä siinä tapauksessa, jos ei ole ikinä veneillyt, mutta mies, joka kuvittelee itse ohjaavansa venettä, niin täytyy osata ostaa liivit, köydet, fenderit ja muu tarpeellinen ilman jotain 10 kohdan kauppalistaa. Ilman, että äiti näyttää kalvosulkeiset.

Osaakohan se nyt ostaa pyöräilykypärän ja laskettelusukset, vai pitäisikö äitin mennä kauppaan pitämään kädestä?

Uskomatonta jotenkin, että tätä edes tosissaan kysytään, ettei miehen itse tarvitse tietää tai ottaa asioista selvää, vaan on naisen vika, jos äijä ei tiedä tai yritä selvittää perusasioita. Jos se osaa asentaa windowsin koneelle, ei pelastusliivit pitäs olla hepreaa.

Vierailija
19/25 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän ne kelluntaliivit mitään pelastusliivejä ole. Ja se oranssi haararemmillä on oikea liivi aikuisillekin.

Hyviä souteluretkiä, jos noin pienestä saatte riidan aikaan. Ehkä kannattaa keskustelussa kuitenkin ensin selvittää mikä närästää, eikä oletusten pohjalta lähteä riitelemään kirvesvarsista.

Miestä närästi nyt kyllä jokin muu kuin se, että sanoin liiveistä. Luuli, etten arvosta hänen vähillä varoillaan tekemiään hankintoja. En mä sitä kyllä tarkoittanut, että miehellä ois pitänyt olla rahaa jotenkin lisää. Hyvä, että miehen tuommoinen luulo tuli esille, niin näen että silläkin on joitain arkoja paikkoja, kun en ole niitä nähnyt ennen, niin en ole osannut varoa niitä.

Jotenkin kun mies sanoo takaisin niin tulee se tunne, että se vihaa mua siksi, että sanoin, että osa liiveistä oli vääränlaisia.

ap

Vierailija
20/25 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kyse on vain soutuveneestä, mutta en kyllä itsekään tajua, miksi joku ihan älykkäänä pitämäni ihminen tuo kotiin 40kg kelluntaliivit noin 32kg uimataidottomalle lapselle.

ap