Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perheterapeutin oma perhe solmussa

Vierailija
29.04.2016 |

Mitä mieltä olette perheterapeutista, jolla kaikki omat perhesuhteet solmussa? Lapsia kasvatettu sossujen ja poliisin avulla, näillä kolmekymppisinäkin opinnot kesken, perheen keskinäiset välit huonot tai olemattomat, isovanhempiin huonot suhteet... Terapeutti tosi masentuneen ja voimattoman oloinen, valittaa koko ajan.

Luottaisitko tällaisen kouluttajan taitoihin?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luottaisi

Vierailija
2/20 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa, luottaisinko. Joskus ammattitaito ei ylety asianomaisen kotiin asti, ja silti henkilö voi olla pätevä työssään eli analysoimaan ja ohjaamaan muita. Mistä muuten tiedät, että näin on terapeutin asiat? Tunnen itse erään miespuolisen perheterapeutin, joka on eronnut kaksi kertaa, mutta uskon, että hän on pätevä työssään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei pidä luottaa ollenkaan jos on sössinyt omat asiansakn perinpohjasesti. Miten voi ketään muutakaan ohjata? 

Vierailija
4/20 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En arvioi kenenkään muunkaan ammattitaitoa kotiasioiden perusteella vaan sen perusteella miten hän tekee työnsä.

Vierailija
5/20 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiennyt, että mun kaksi kesken olevaa korkeakoulututkintoa tarkoittaa et mun vanhemmissa on vikaa:D oon vaan tehnyt liikaa töitä. T. Kolmekymppinen

Vierailija
6/20 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No näinhän se aina menee.

Opettajien omat kakarat on kaikkein pahimpia häiriköitä koulussa.

Poliisien omat kakarat on nuorisorikollisia tai tekevät vähintään näpistyksiä.

Pappien kakarat taas on ateisteja.

Vierailija
7/20 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tiennyt, että mun kaksi kesken olevaa korkeakoulututkintoa tarkoittaa et mun vanhemmissa on vikaa:D oon vaan tehnyt liikaa töitä. T. Kolmekymppinen

No tää ei tod ole tehnyt liikaa töitä, liekö ollenkaan. Ja kyse ei ole korkeakouluopinnoista, vaan jostain ammattikoulusta. 

Vierailija
8/20 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea sanoa, luottaisinko. Joskus ammattitaito ei ylety asianomaisen kotiin asti, ja silti henkilö voi olla pätevä työssään eli analysoimaan ja ohjaamaan muita. Mistä muuten tiedät, että näin on terapeutin asiat? Tunnen itse erään miespuolisen perheterapeutin, joka on eronnut kaksi kertaa, mutta uskon, että hän on pätevä työssään.

Hän itse kertoo ihan avoimesti yhdessä vanhemmuusryhmässä. Ja se valituksen, marinan ja avuttomuuden määrä! Lapsia siis hirveä liuta ja kaikkien kanssa valtavasti vaikeuksia. Ja sellainen asenne, että tukiopettaja, poliisi ja kuraattori kasvattaa. Ei hän. Tulehtuneet välit aikuisiin lapsiin, omasta äidistään valittaa jatkuvasti ja valivalivali.

Vierailija
9/20 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät terapeutin asiat noin tarkasti?

Vierailija
10/20 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olemme samassa vanhemmuusryhmässä, missä hän ihan avoimesti kaikkea vuodattaa.

Vierailija
11/20 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siellähän hän nimenomaan saa valittaa ja marista. Ei hän ole töissä siellä, vaan omana siviilipersoonanaan ja omine ongelmineen. Terapeutitkin on ihmisiä joilla elämä ja ihmissuhteet voivat olle koetuksella ja ongelmallisia. Tuohan on hänen purkautumisväylänsä, jos on ryhmässä, jossa sinä satut olemaan myös. Eihän se hänen ammattitaidostaan kerro mitään.

Vierailija
12/20 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siellähän hän nimenomaan saa valittaa ja marista. Ei hän ole töissä siellä, vaan omana siviilipersoonanaan ja omine ongelmineen. Terapeutitkin on ihmisiä joilla elämä ja ihmissuhteet voivat olle koetuksella ja ongelmallisia. Tuohan on hänen purkautumisväylänsä, jos on ryhmässä, jossa sinä satut olemaan myös. Eihän se hänen ammattitaidostaan kerro mitään.

No kyllä se silti vaan vähän ihmetyttää, että millä ihmeen lihaksilla hän opettaa muita, jos itsellä ei yksikään lapsi kasva suoraan, koko suku riidoissa ja puoli valtion virkavaltaa tarvitaan avuksi, kun hänellä on teini.

Vierailija
13/20 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun hän aina jaksaa niissä koulutuksissaankin korostaa sitä, että pitää hakea apua ja tukea. Minä en usko tuohon, että lasten kasvatus olisi rakettitiedettä, joka vaatii tosiaan kymmenien henkilöiden panoksen.

Haluan että perheterapeutti tietää miten se lapsi kasvatetaan itse. Kai sitä jokainen osaa sen lasten kasvtaamisen ulkoistaa ilman kenenkään neuvojakaan.

Vierailija
14/20 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, se kuuluisa sanonta suutarin lapsista ja heidän kengistään on monesti totta.

Ei se kuitenkaan välttämättä tarkoita, etteikö terapeutti osaisi hommaansa.

Vierailija
15/20 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noinhan se tuntuu usein olevan. Persoonallisuuspsykologiaan erikoistunut psykologi menee vääntämään lapset persoonallisuushäiriöisen sadistin kanssa jne. Onneksi me useimmiten emme tiedä noin tarkkaan niiden erilaisten ammattilaisten asioita, joihin eri tilanteissa turvaudumme.

Vierailija
16/20 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen opettajan ja papin lapsi enkä kyllä tunnista tuollaista itsestäni, sisaruksistani tai vanhempieni kollegoiden lapsista.

Vierailija
17/20 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virheistä oppii parhaiten.

Vierailija
18/20 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Älä tee niinku minä teen vaan tee niinku minä sanon."Eli näin ajatellen vois ulkopuolisena ihmisenä osata neuvoa mutta itse omassa elämässään ei jaksa/pysty/kykene yms....se käytäntö, huoh!

Vierailija
19/20 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on helpompaa auttaa muita kuin itseään. Toisaalta myös alavalinnalla on voinut yrittää kompensoida omaa osaamattomuuden tunnettaan jollain tietyllä alueella. Sitäpaitsi tuolla taustalla ymmärtää varmasti myös muiden ongelmia. Tuskinpa valittaa asiakastapaamissa omasta elämästään, vertaistukiryhmässä oleminen on aivan eri ympäristö ja siellä "eri minä" äänessä, ei siis se ammatillinen työminä ja asiantuntija. Sanoisin, että voi kyllä silti olla työssään ihan peruspätevä.

Vierailija
20/20 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ja KAIKKI tanssijat on homoja, amiksen käyneet juntteja ja perussuomalaiset rasisteja. Näinhän se yksinkertaisen ihmisen logiikka pelaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi