Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opiskelijat juuri tuossa vappua juhlivat... mieli tekisi itsekin mutta juna meni jo

Ikäloppu.
29.04.2016 |

Työhuoneen ikkuna kun oli raoillaan niin yhtäkkiä juuri alkoi kuulua aikamoista yhteislaulua ja muuta älämölöä. Iso kulkue, ainakin parisataa opiskelijaa siinä juuri oli siirtymässä vappubileiden paikasta x vappubileiden paikkaan y. Itselläkin tuli olo, että olisi kiva olla tuolla mukana. Sitten tajusin, että olen yli nelikymppinen, tänään pitää mennä vielä pankkiin sovittuun tapaamiseen ja sitten hoitaa lasten treenikuvioita. Ehkä illalla ehtii henkäistä ja avata sipsipussin ja telkkarin. Eihän me ihmiset mieleltämme vanhennuta. Olosuhteet ympärillä vaan muuttuvat...

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin aloitin vapun juhlinnan jo eilen ... :) HÖRPS! ;)

Vierailija
2/18 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö vappuaatto ole vasta huomenna?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyh, kyllä kaiken ikäiset saa välillä tuulettua ja juhlia kunnolla. :)

Vierailija
4/18 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset hoitoon ja juhlimaan! ;)

Vierailija
5/18 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vappu on sunnuntaina, ei tänään.

Vierailija
6/18 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vappu on sunnuntaina, ei tänään.

Opiskelijat kyllä juhlivat vappua koko viikon. Haalaripukuista väkeä on Helsingissä ainakin näkynyt kaduilla isoissa porukoissa pikkusievässä jo viime viikonlopusta lähtien.

Vierailija
7/18 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kolmikymppinen ja juhlin vappua koko viikonlopun, koska olen järjestänyt elämäni niin, että voin tehdä kaikkea kivaa, mitä mieleni tekee. Aikuisen elämään kuuluu häkellyttävän vähän rajoittavia velvollisuuksia, jos ei niitä ehdoin tahdoin hanki.

Elämä on valintoja.

Vierailija
8/18 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kolmikymppinen ja juhlin vappua koko viikonlopun, koska olen järjestänyt elämäni niin, että voin tehdä kaikkea kivaa, mitä mieleni tekee. Aikuisen elämään kuuluu häkellyttävän vähän rajoittavia velvollisuuksia, jos ei niitä ehdoin tahdoin hanki.

Elämä on valintoja.

No joo. Valintahan sekin on jos pysyy perheettömänä sinkkuna ja varaa aikaa juuri siihen mitä huvittaa tehdä. Vaikka tuleekin hetkiä, jolloin tekisi mieli olla villi ja vapaa ja lähettää kumppani ja lapset hevonkuuseen, niin en kyllä missään tapauksessa vaihtaisi tätä nykyistä tilaani sellaiseen vapauteen.

Vierailija
9/18 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siks kannattais elää täysillä nuorena ja opiskella rauhassa ja vain nauttia ja kokea mahd paljon. Raha voi ehkä olla tiukilla ja tuntuu, että aikaa ei aina riitä ja kaikki muut ympärillä jankuttaa vastuullisuudesta ja aikuistumisesta (mitä ne sitten tarkoittavatkaan!?). Kyllä sitä vaan kuitenkin kannattaa kaikki tehdä ja kokea heti kun vain mahdollista, koska ei voi milloinkaan tietää, mihin elämä vie ja duuni voi kuitekin lähteä keski-ikäisenäkin alta ja voi sairastua vakavasti ja lapsia voi tehdä myöhemminkin. Ihmisillä on joku ihmeellinen tarkka käsitys aina siitä, miten elämän pitäisi mennä ja missä järjestyksessä.

Vierailija
10/18 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siks kannattais elää täysillä nuorena ja opiskella rauhassa ja vain nauttia ja kokea mahd paljon. Raha voi ehkä olla tiukilla ja tuntuu, että aikaa ei aina riitä ja kaikki muut ympärillä jankuttaa vastuullisuudesta ja aikuistumisesta (mitä ne sitten tarkoittavatkaan!?). Kyllä sitä vaan kuitenkin kannattaa kaikki tehdä ja kokea heti kun vain mahdollista, koska ei voi milloinkaan tietää, mihin elämä vie ja duuni voi kuitekin lähteä keski-ikäisenäkin alta ja voi sairastua vakavasti ja lapsia voi tehdä myöhemminkin. Ihmisillä on joku ihmeellinen tarkka käsitys aina siitä, miten elämän pitäisi mennä ja missä järjestyksessä.

Toikin "elän täysillä ja teen mitä vaan vielä kun nuori oon" on vähän kaksipiippuinen juttu. Mitä jos on elänyt sellaista elämää kolmevitoseksi tai pidempäänkin ja sitten haluaa (naisen kohdalla ainakin) viime tipassa perustaa perheen ja saada lapsia, niin kuinka helppo on lopettaa tietynlaista elämäntapaa ja muuttaa se aivan toisenlaiseksi. Eivät ne kokemukset mihinkään pankkiin kerry siten, että kun siellä niitä riittävästi on, niin ei niitä enää tarvitse myöhemmin.

Vierailija
11/18 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en todellakaan voi ymmärtää sitä, miksi opiskelijoiden pitää joka vuosi tulla kaupunkien keskustaan rellestämään vapun ja monien muidenkin opiskelijabileiden merkeissä ympäri vuoden? Onko oikeasti aivan liikaa pyydetty, että juhlisivat kampuksellaan ja pysyisivät siellä?

Vierailija
12/18 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö vappuaatto ole vasta huomenna?

Meillä oli opiskeluaikoina aloittaa vapun vietto parhaimmillaan viikkoa etukäteen 😃 Pitihän se nyt vapusta kaikki riemu repiä 😄

Vierailija
13/18 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en todellakaan voi ymmärtää sitä, miksi opiskelijoiden pitää joka vuosi tulla kaupunkien keskustaan rellestämään vapun ja monien muidenkin opiskelijabileiden merkeissä ympäri vuoden? Onko oikeasti aivan liikaa pyydetty, että juhlisivat kampuksellaan ja pysyisivät siellä?

Eihän Suomessa mitään suljettuja kampus-tyyppisiä opinahjoja olekaan. Ehkä joku Otaniemi sinnepäin. Mutta missä vaikka Helsingin yliopiston opiskelijat juhlivat? Joka osakunnan tilat ovat keskustassa.

Vierailija
14/18 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

äölkjhg kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämä on valintoja.

No joo. Valintahan sekin on jos pysyy perheettömänä sinkkuna ja varaa aikaa juuri siihen mitä huvittaa tehdä. Vaikka tuleekin hetkiä, jolloin tekisi mieli olla villi ja vapaa ja lähettää kumppani ja lapset hevonkuuseen, niin en kyllä missään tapauksessa vaihtaisi tätä nykyistä tilaani sellaiseen vapauteen.

En minä ole sinkku, eikä minulle ainakaan tule hetkiä, jolloin toivoisin eläväni ihan erilaista elämää kuin haluan elää.

Vierailija
15/18 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

äölkjhg kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämä on valintoja.

En minä ole sinkku, eikä minulle ainakaan tule hetkiä, jolloin toivoisin eläväni ihan erilaista elämää kuin haluan elää.

Minkälaisessa elämäntilanteessa sitten voit olla noin vapaa?

Vierailija
16/18 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

äölkjhg kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämä on valintoja.

Minkälaisessa elämäntilanteessa sitten voit olla noin vapaa?

Ööh, tavallisessa? Seurustelen, käyn töissä, harrastan... Ihan normaalia elämää minä mielestäni elän. Ei vain ole lapsia tai muita sellaisia rajoitteita, jotka vaikuttaisivat vappusuunnitelmiini. Maanantain otin vastuullisena ihmisenä vapaaksi, ettei tarvitse mennä töihin krapulaisena.

Vierailija
17/18 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Turussa julkiseen vapunviettoon osallistuvat ihan kaiken ikäiset. Lakituksessa näkee kahdeksankymppisiä ylioppilaita joka vuosi.

Vierailija
18/18 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

BILEET

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi