Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kerro kokemuksiasi pehepäivähoitajan työstä. ov

Vierailija
22.02.2006 |

Olen kahden 1,5-vuotiaan lapsen kotiäiti. Harkinnassa olisi ainakin yrittää päästä perhepäivähoitajaksi (kunnalliseksi).

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidossa mulla on sukulaislapsi. Sekä oma lapseni että tämä hoitolapsi ovat 1,5 vuotiaita. Voin sanoa, että sekä hyviä että huonoja puolia löytyy. Huono puoli on, että on täysin sidottu koko päivän (meillä hoitolapsi 8.30-17) ja omien menojen suunnittelu (satunnainen hammaslääkäri tms) on aika mahdotonta. Nytkin käyn itse (olen raskaana) neuvolassa ja se on todella hankalaa..

Mutta, lapsista on kyllä toisilleen seuraa ja nyt omalla lapsellanikin on kunnon päivärytmi. Meillä olisi myös varmaan lapsen kanssa kahdestaan tylsää, jos hoitolapsi ei olisi täällä. Toisaalta sitten taas lomapäiviäkin arvostaa ihan eri tavalla!

Kannattaa tehdä sopimus tarkkaan, eli hoitoajat, palkat ym. Meillä esim. hoitolapsen vanhemmat tuovat lapselleen vaipat tänne hoitoon. Mieti myös jo etukäteen, miten järjestät päiväunet. Meillä toinen lapsi nukkuu ulkona, toinen sisällä. Erinäisiä tarvikkeita tarvitaan myös (syöttötuolit, ruokakaukalot, mahd. lapsilukot ym), mutta ne voi vähentää verotuksessa. Meillä ainakin kaikista yksinkertaisinta on, että ruokin lapset samaan aikaan, joten kahta syöttötuolia tarvitaan.

Ja sitten tietenkin pitää vähän suunnitella ruokalistaa ja ainakin itse kannan selkä vääränä maitoa ja viiliä (välipalaksi) kaupasta. Mutta tämä on sulle varmaan jo kahden tuonikäisen kanssa tuttua!

Ja ota yhteyttä oman alueesi perhepäivähoidontarkastajaan, hän neuvoo kaikissa käytännön asioissa (Kela ym) ja tulee sitten vielä haastattelemaan sinua.

Vierailija
2/2 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä onkin kaikkea kaksin kappalein, että ei varmaan tarvitsisi hankkia juuri mitään lisäksi. Mietin ykyllä sitäkin, että jos ottaisin sukulaislapsen hoitoon ensi syksynä. Olisi lapsellekin tuttu hoitopaikka.

Mutta sitten se kai täytyy tehdä yksityisenä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla