Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liian pieni kohtu - lääkäri sanoi ei kierukalle

Vierailija
28.04.2016 |

Osaakin tympiä. Hormonaalinen ehkäisy ei ole itselleni paras vaihtoehto sivuvaikutusten takia, ja kumi on vähän... ärsyttävä. Ajattelin hommata kuparikierukan. Kävin gynellä joka totesi ultralla minulla olevan niin pieni kohtu että kierukka ei mahdu millään. Kohdussa ei vain koko riitä edes pienimpään kierukkaan. Lapsikaan ei ole ajankohtainen useampaan vuoteen. Ehkä raskauden jälkeen kohtu on suurempi. Siihen asti saan kärsiä ja ärsyyntyä. Kohtalotovereita?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin mulla se kuparikierukka lisäsi kaiken maailman tulehduksia jostain syystä joten se ei välttämättä olisi ollut sen parempi vaihtoehto.

Vierailija
2/12 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pieni kohtu on sitten liian pieni?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan lapsen jälkeen kokeilin kuparikierukkaa.

Menkat runsastui niin että meinas taju lähteä, ja kierukka ei pysynyt aloillaan, joten asennettiin pari kertaa uudestaan, kunnes sitten valui vuodon mukana ulos.

Joillekin kuparikierukka sopii, mutta ilmeisesti niin harvoille että lääkärit eivät sitä todellakaan tykkää tarjota.

Vierailija
4/12 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskusteliko lääkärisi pitkäänkin sen kierukan kanssa? O-o

Vierailija
5/12 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en suosittelisi kuparikierukkaa. Aiheutti kipua ja vuodon runsastumista. Miehenkin kannalta oli ikävä, kun narut piikittivät häntä. Ihan paska kapistus, et menetä mitään!

Vierailija
6/12 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten pieni kohtu on sitten liian pieni?

Synnyttämättömän naisen kohtu. Kohtu, johon kierukka ei tosiaankaan mahdu. Lääkäriinkö ap ärsyyntyi oman kierukalle mahdottoman anatomiansa vuoksi?

Vierailija
7/12 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama tilanne 3. lapsen jälkeen. Eli ei mikään synnyttämättömien ongelma

Normaali t-kierukka ei mahtunut mutta löytyi joku pienempi malli jota sitten kokeiltiin. Tiputtelua joka päivä 6kk ajan ja juilimsista. Eli käytännössä jäi käyttämättä sekin ehkäisy...

Vierailija
8/12 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtuutonta!

Vierailija
9/12 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama tilanne 3. lapsen jälkeen. Eli ei mikään synnyttämättömien ongelma

Normaali t-kierukka ei mahtunut mutta löytyi joku pienempi malli jota sitten kokeiltiin. Tiputtelua joka päivä 6kk ajan ja juilimsista. Eli käytännössä jäi käyttämättä sekin ehkäisy...

Siinähän menee oma aikansa että tottuu. Itsellä oli kierukan kanssa tiputtelua sillon tällön (useesti) vähän reilun puolen vuoden ajan. Onneks olin kärsivällinen.

Vierailija
10/12 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaydesse hormonikierukka on kooltaan pienempi. Mikään muu hormonaalinen ehkäisy ei ole käynyt, mutta tämä on sopinut lähes täydellisesti. Kuukautisetkin jääneet melkein kokonaan pois. Ainoana sivuvaikutuksena olen huomannut kuivuuden, mutta ei ole suuremmin elämää järkyttävä vaiva. Useita vuosia ehkäisyn kanssa tapelleena suosittelen edes kokeilemaan.

Terv. Toinen pienikohtuinen

Vierailija
11/12 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ärsyyntyi ihan tilanteeseen. Anatomialle ei tosiaan mitään voi. Ei mahdu se 28 mm pitkä pienin kierukka.

Vierailija
12/12 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ehkä pyytää vielö toisen gynen mielipide?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä