Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SATAKUNNAN keskuss. synnyttäneet!

22.02.2006 |

Odotan toista lasta ja eka syntyi tyksissä. Sinne menisin oikein mieluusti uudelleenkin synnyttämään ja toipumaan, mutta muutto on edessä ja tämä uusi tulokas syntyisi siis Porissa. Jostain syystä mulla on hirveen negatiivinen kuva siitä laitoksesta; niin synnäristä kuin vuodeosastostakin. Olisi kiva kuulla millasta siellä OIKEASTI on kanssasisarilla ollut; onko synnäri vanhanaikainen ja " sängyllä selällään täällä kaikki synnyttää" jne. Ja vuodeosastolla olosta myös kaipailen kommentteja; tietysti henkilökunnasta ja ilmapiiristä mutta myös esim vierailuista ym.

*Kiittää ja kumartaa*

Daffy, A. 10kk ja masukki jotain 10vko

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaikki on mennyt todella hyvin!

Veteen siellä ei voi synnyttää mutta kaikki muut tavat käy kyllä. Minulle on osunut kohdalle mukavat kätilöt joiden kanssa on ollut helppo tehdä yhteistyötä. Olen itse " lääkkeet tänne " - tyyppiä joten niitä on saanut jos on halunnut. Tai siis viimeisessä synnytyksessä ei ehditty antaa mutta se on ihan oma juttunsa se...

Synnytysvuodeosasto on juuri remontoitu mutta siellä ei ole vauvalaa joten vauvat hoidetaan itse. Mahdollisuus on vauva saada hoitajalle mutta pääasiassa äiti hoitaa vauvansa itse. Vierailuajat vauvan isälle on rajaton (no ehkä yöksi kotiin =)) mutta isovanhemmat saavat käydä 18-19 välillä. Ja muita ei sitten saisi käydäkkään. Huoneet ovat kahden tai neljän hengen huoneita ja jokaisessa on suihku ja vessa. Perhehuoneita on kolme mutta niistä minulla ei ole kokemusta.

Joten levollisin mielin voit mennä synnyttämään!

MKE77 + poika 190705, tytöt -98 ja -01

Vierailija
2/4 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljästä lapsestamme kaksi on syntynyt Porissa. Ennakkoasenteet oli itselläkin melkoiset kun edelliset olivat syntyneet Raumalla, pienessä ja ihmisläheisessä sairaalassa. Kätilöstä riippuu niin paljon, millainen kuva synnytyksestä jää. Itselläni meni 50/50, kokematon ja kokenut kätilö. Kohtelu oli kummankin taholta koko ajan hyvää, mutta epävarmempi olo oli itsellä kokemattoman kätilön kanssa. Synnytysasennon sai itse valita, mulle se pedillä puoli-istuva vaan on ollut sopivin. Lääkkeistä kysyttiin, mut kun en niitä ole halunnut. Vuodeosaston puolella olin kummallakin kerralla ihan tyytyväinen, tosin kuopuksesta ei niin paljoa enää katsomassa käyty. Ajattelivat varmaan, että kysyn jos jotain on. Ei siis ole paikassa pelättävää, olethan jo kerran synnyttänyt niin tiedät mitä tulossa on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kätilöt ovat oleet molemmilla kerroilla todalla ammattitaitoisia ja ystävällisiä ja tarpeen mukaan jämäköitäkin. Vuodeosastolla on myös kivoja hoitajia, mutta parin hoitajan kohdalla huomasin, että kannattaa pitää puolensa, muutoin kohtelu voi olla hieman alentavaa. Esimerkkinä mainittakoon kuopuksen kohdalla, että hän syntyi hieman alilämpöisenä ja synnärillä merkkasivat lappuihin, että lämpöjä täytyy mittailla ja sanoivat sen mullekin varmuuden vuoksi. Osastolla sanoin ko. hoitajalle asiasta, joka sanoi, että miksi niitä täytyy mitata (höh!). Käskin kattoa papereista ja sitten kyllä tultiin kiltisti mittaamaan. Pojalle oli jo tehty kotiinlähtötarkastus, mutta huomasin hänen silmässään jotain kummallista ja soitin hoitajan paikalle. No, tämä samainen hoitaja saapui paikalle " mitä se äiti nyt kuvittelee..." -tyyliin, mutta itsekin tutkittuaan poikaa lähdimme saman tien erik.lääkärille. Joten nauti olostasi, mutta pidä puolesi, koska varsinkin uudelleensynnyttäjänä tiedät jo vähän missä mennään! Tsemppiä!

Vierailija
4/4 |
25.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli synnytin meidän esikoisen syyskuussa 2005. Omalla kohdallani Porissa synnyttämisestä oli hirveästi ennakkoluuloja, mutta kaikki ne karisi kyllä kerralla. Molemmat kätilöt olivat mukavia ja kuuntelivat minua. Ehdotin kätilölle kyljeltään ponnistamista ja hän suostui siihen, sanoi kyllä, että käännytään selälleen jos siltä rupeaa näyttämään. En osannut kuitenkaan ponnistaa kunnolla kyljeltään ja vauvan sydänäänetkin rupesivat laskemaan, joten käännyimme puoli-istuvaan asentoon ja siinä ponnistaminen olikin helppoa. Näin kauhukuvia ennen synnytystä asiasta, koska ollessamme tutustuessa kätilö sanoi, että " tässä on tämä synnytyssänky jossa meillä synnytetään" . Minulle jäi tuosta lausahduksesta sellainen kuva, että mitään muuta vaihtoehtoja ei anneta, mutta minäpä sain itse valita. Riippuu tietysti vähän kätilöstäkin.

Vuodeosastolla ollessa olin kolmen hengen huoneessa (huoneet on nykyään kahden tai kolmen hengen huoneita, joku sanoi jossain vaiheessa että 2 tai 4 hengen huoneita, mutta ne on muuttuneet. Ruuhka-aikana saattaa olla toisin). Meidän kohdalle osuneet hoitajat olivat ihania, yhtä lukuunottamatta. Ensimmäisenä yönä meidän pienokainen päätti pitää äitiä hieman hereillä (2 minuuttia nukku ja sen jälkeen huuto, rauhottu ainoastaan viereen ja sen jälkeen taas 2 minuuttia unta ja huuto...), onneksi hoitaja sattui tähän pahaan aikaan huoneeseen ja sanoi vievänsä vauvan vähäksi aikaa hoitajien huoneeseen, jotta saan levähtää vähäksi aikaa. Muuten kyllä koko sairaalassa olo ajan pidin vauvan vieressä. Enkä kokenut asiaa huonona.

Eli kokonaisuudessaan minulla on hyviä kokemuksia synnytyksestä ja vuodeosasto ajalta.

@nu82 ja poika 5,5kk