Onko ok syödä lounaalla voileipää teen kanssa kunnon ruoan sijaan?
Jos miettii että joskus korvais lämpimän ruoan pari ruisleipäpalaa,kalkkunaa,rasvaa,salaattia,kurkkua.. täytys vähän keventääkkin mutta ruoan söisin lapsen kanssa iltapäivällä, koska se on yhteinen hetki ja haluan näyttää hyvää esimerkkiä tyttärelleni..ei olis hyvä jos äiti söis eri ruokaa ilman syytä(allergia tms).
Kommentit (24)
Miksi et syö kahta lämmintä ateriaa kuten lapset ja terveet aikuiset
Tietysti voit, jos sillä jaksat ja saat tarpeeksi energiaa päivän aikana.
Mitä sinä sanoa?
Periaatteessa siis mahdollista, mutta onko järkevää?
Korvaa osa leivästä tuhdimmalla salaatilla. Esim. kanasalaattia ja kylkeen ruisleipä kalkkunalla ja rehuilla.
Ei se leipä oo sen kummempi kuin että söisit hampparin lounaalla.
Vierailija kirjoitti:
Meillä syötiin kotona aina vain yksi lämmin ateria päivässä. Ihan hyvin kasvoin, ja varmasti sain päivittäin tarpeeksi energiaa. Nykyäänkin syön yleensä vain yhden lämpimän aterian päivässä - kunhan proteiineja, vitamiineja yms yms saa tarpeeksi, niin en näe mitään väliä sillä, onko lämpimiä aterioita yksi vai kaksi. Vaikka syönkin vain yhden aterian/päivä, en silti napostele koko aikaa, vaan silloin kun syön välipalaa syön sitä kerralla enemmän (välipalana esimerkiksi puuroa + omenan + porkkanan + pähkinöitä = saan ihan hyvin ruokaa, ja happohyökkäyksiäkään ei tule sen enempää kuin 2 ateriaa/päivä syövillä). Ihan hoikka olen ja kaikki mahdolliset terveydelliset arvot hyvät.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäis syödä kaksi lämmintä ateriaa? "Kylmä" ateria on ihan jees sekin, vaikka salaatti tai just joku leipä sopivilla päällisillä. :)
Tottahan toki. Olen nähnyt myös kun henkilö korvaa lounaalla leivän suolakekseillä.
Vierailija kirjoitti:
Miten sana ruoka taipuikaan?
Se taipuu juuri noin eli "ruoan".
Riittää hyvin,aamulla puuroa tai smoothiee, lounaaksi nuo pari leipää, lounaasta 2-3h päästä banaania ja casew pähkinää vähän ja iltapäivällä lämmintuoka salaatteineen. Iltapalaa ei välttämättä edes tarvitse jos nukkumaan menee 9-10 aikaan..
Vierailija kirjoitti:
Tottahan toki. Olen nähnyt myös kun henkilö korvaa lounaalla leivän suolakekseillä.
Tällaisista kommenteista ulee aina mieleen, että niiden kirjoittaja korvaa useammankin lounaan täytekakulla. Ylipainoiset ovat niin tekopyhiä.
Vierailija kirjoitti:
Nyt alkoi kiinnostaa miten se sinun mielestäsi mahtaakaan taipua? Ruokan? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös ruuan on oikein.
No, mä olen nyt 20 vuotta syönyt lounaaksi ruisleipää juustolla, ja ihan terve olen.
Vierailija kirjoitti:
Kotuksen mukaan sekä ruuan että ruoan ovat hyväksyttäviä muotoja :)
t. pääaineena suomi
Aika moni syö vain yhden lämpimän aterian päivässä varsinkin silloin, kun työlounas on jotain evästä. Samoin ne yksin eläjät, jotka syövät lounaaksi lämpimän ruuan työpaikalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös ruuan on oikein.
Niin, mutta taivutusekspertti implikoi, että ruoan olisi väärin.
Vierailija kirjoitti:
Ruoan tai ruuan. Molemmat oikein.
http://www.kielitohtori.fi/suomen-kielenhuollon-kysymys/pit%C3%A4isik%C…
Vierailija kirjoitti:
Riittää hyvin,aamulla puuroa tai smoothiee, lounaaksi nuo pari leipää, lounaasta 2-3h päästä banaania ja casew pähkinää vähän ja iltapäivällä lämmintuoka salaatteineen. Iltapalaa ei välttämättä edes tarvitse jos nukkumaan menee 9-10 aikaan..
Syöt ihan hirveen vähän. Ilmeisesti teet tosi kevyttä työtä tai opiskelet iisisti, ja nukut paljon. Ja olet hento ja kevytrakenteinen nainen.
Miksi tällaista pitää edes erikseen kysyä?