Onko mitään mahdollisuuksia saada Helsingin kapungilta asuntoa lähikuukausina?
Olen työn takia muuttamassa Helsinkiin, minä ja kaksi lasta. Mietiskelenpä, että onko mitään toivoa saada asuntoa vai pistetäänkö Kaisaniemeen teltta pystyyn?
Kommentit (14)
Riippuu kuinka kaukaa muutatte. Jos ajomatkan päästä, niin ei välttämättä, mutta jos jostain Pohjois-Suomesta niin hyvät mahdollisuudet. Kaupunki ottaa mielellään lisää veronmaksajia.
Saattaa olla, että saatte, saattaa olla, että ette saa. Riippuu siitä kuinka kiireelliseksi tilanteenne arvioidaan ja mikä on maksukykt yksityisillä markkinoilla.
Onko mitään mahdollisuutta saada Helsingin kaupungilta asuntoa? Ei.
Vierailija kirjoitti:
Saattaa olla, että saatte, saattaa olla, että ette saa. Riippuu siitä kuinka kiireelliseksi tilanteenne arvioidaan ja mikä on maksukykt yksityisillä markkinoilla.
Mutta ainakin heidän sivujen mukaan hakevat monipuolista asujakantaa, eikä pelkästään minimituloisia. Eikö? Itse oon muuttamassa Hämeenlinnasta, että periaatteessa junallakin voi kulkea jonkin aikaa. Ollaan varmaan suht keskituloisia.
Olen ollut erittäin kiireellisenä kaupungin asuntojonossa n. 2 vuotta, joten huonolta näyttää. Vuokraa yksityiseltä, jos mahdollista.
Keskituloinen pariskunta,ei kannata elätellä toivoa.Jos ap on yksinhuoltaja,niin on mahdollisuudet.Helsingin kaupungin asunnon saa muutama prosentti hakijoista ja siellä on asunnottomia perheitäkin jonossa,jotka ei sitä saa.Aina voi yrittää,mutta koska täällä on yksityiselläkin puolella asuntopula,niin nyt viimeistään pitää alkaa etsimään asuntoa.Näytöissä käy kymmeniä kiinnostuneita,jopa sata.Niin,täällä ei sitten riitä soitto.Onnea matkaan!
Mikä sulla ap on vuokrakatto tuloihin nähden?Montako huonetta tarvitsette?
Hekalta saavat hakea asuntoa vain jo Helsingissä asuvat. Tai voivat myös muut, mutta menevät asuntojonon hännille. Lisäksi sieltä ei tällä hetkellä saa edes 3 vuotta asunnottomana oleva työssäkäyvä raskaana oleva nainen, joten ulkopaikkakuntalaiset eivät ainakaan. Lisäksi ekana jonossa on jo tuhansia Hekalla asuneita, jotka on häädetty hekan asunnoista remonttien takia. Tämän lisäksi jonossa on turvapaikan saaneita. Yritä siis VVO yms yrityksiltä tai yksityisiltä, Hekalta asunnon saaminen on lottovoitto.
Vierailija kirjoitti:
Keskituloinen pariskunta,ei kannata elätellä toivoa.Jos ap on yksinhuoltaja,niin on mahdollisuudet.Helsingin kaupungin asunnon saa muutama prosentti hakijoista ja siellä on asunnottomia perheitäkin jonossa,jotka ei sitä saa.Aina voi yrittää,mutta koska täällä on yksityiselläkin puolella asuntopula,niin nyt viimeistään pitää alkaa etsimään asuntoa.Näytöissä käy kymmeniä kiinnostuneita,jopa sata.Niin,täällä ei sitten riitä soitto.Onnea matkaan!
Mikä sulla ap on vuokrakatto tuloihin nähden?Montako huonetta tarvitsette?
Olen tuo toinen vastaaja, Hämeenlinnassa siis nyt. Tarvitaan kolmio. Vuokralle en ole uskaltanut vielä laittaa kattoa kun en ole ehtinyt edes tutustua hintatasoon. Vuokrat on niin paljon korkeempia kuin täällä että kurkkua kuristaa... :(
Vierailija kirjoitti:
Hekalta saavat hakea asuntoa vain jo Helsingissä asuvat. Tai voivat myös muut, mutta menevät asuntojonon hännille. Lisäksi sieltä ei tällä hetkellä saa edes 3 vuotta asunnottomana oleva työssäkäyvä raskaana oleva nainen, joten ulkopaikkakuntalaiset eivät ainakaan. Lisäksi ekana jonossa on jo tuhansia Hekalla asuneita, jotka on häädetty hekan asunnoista remonttien takia. Tämän lisäksi jonossa on turvapaikan saaneita. Yritä siis VVO yms yrityksiltä tai yksityisiltä, Hekalta asunnon saaminen on lottovoitto.
Ei muuten ole totta tuo eka lause. Jos vaan lähtee työttömänä stadiin luuhaamaan niin ei saa, mutta jos on työpaikka odottamassa nii silloin voi saada kämpän suht nopeastikin. Toki muu tilanne vaikuttaa paljon.
Hämeenlinnalainen.Jos teille käy esim.Myllypuro tai itis niin saatte kolmion reilulla tonnilla.Jos haluatte kantakaupunkiin,niin noin 1500-1900 e.
11 vielä lisää,että huom.voi olla edullisempiakin,tuo oli sellainen normivuokra noilla huoneilla.
Kaupungin asuntojen kolmio kantakaupungissa olisi ehkä n.900 e jos hyvin käy.
Sama tilanne ja kiinnostais myös.