Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaikuttaako lintuinfluenssa vaara teidän ruokapöydässä?

22.02.2006 |

Minulla itselläni on joku mystinen yhteys aivojen ja ruokahalun välillä. Minulla vatsa hylkii suunnattomasti esim. ulkomaista lihaa. Kerran söin brasilialaista wurstin kanaa(huomasin valmistusmaan vasta kun ruokailun jälkeen siivosimme keittiön) ja sain hillittömän oksennuskohtauksen. Hullunlehmän-tauti aikaan meidän perhe siirtyi pois naudanlihan käytösä ja olemmekin syöneet todella paljon kanaa ja kalkkuna. Käytän usein jälkiruuissa kypsentämättömänä munanvalkuaista. Se on kai syytä vaihtaa, mutta mihin? Miten tämä vaikuttaa muiden ruokapöydissä? Mainittakoon vielä että minä en ole mikään hysteerikko!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, niin kauan kuin tuotanto pysyy puhtaana. Uskon että Suomessa on niin tiukat määräykset ja testaukset että kaupasta saa turvallista kotimaista lihaa/munia.

Sen verran " hysteerikko" kuitenkin olen että kotona syödään aina kotimaista lihaa/munia, ja aika pitkälle muutkin tuotteet. Ravintolassa tulee joskus sorruttua ulkomaalaiseen;)

Vierailija
2/2 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun ulkomailla, joten syödään ulkolaista ruokaa... :) Katson kyllä aina, että on tuottajaketju rekisteröity kunnolla liha-kana-tuotteista. No, hullunlehmän taudin vuoksi poistin naudanlihajutut, ei kyllä usein syöty ennenkään, mutta nyt en osta kanaa, vaikka ostan kananmunaa... :) Ja tänään söin koulun ruokalassa kanaa niinkuin muutkin, en jaksa tosissaan alkaa hermoilemaan... kalkkunaa en ole ostanut sen jälkeen, kun kuulin, että ne kalkkunat on siipikarjasta kehnoimpia, koska sairastaavat koko ajan tauteja, ja siksi niille syötetään antibiootteja melkein jatkuvasti... No, nyt tuossa lintuinfluenssassa on sellanen juttu kuulema, että se sama virus voi tarttua myös sikaan ja kananmunakaan ei ole välttämättä siitä viruksesta puhdas, vaikka periaattessa se on hygieeninen paketti luonnostaan... Vihannekset ja hedelmät on kaikki ruiskutettu ties millä, en usko edes ilman myrkkyjä kasvatettuihin luomujuttuihin, koska ei niitäkään missään tyhjiössä ole kukaan kasvattanut, vaikka tietysti ei niitä nyt ole varsinaisesti myrkytetty kuten tavallisia tuotteita... no, tässä jos alkaa tosissaan kaikkea miettimään, niin eipä jää paljon syötävää. Siis koitan olla ajattelematta ja syön kaikkea normaalisti, niinkuin mitään tautivaaraa ei oliskaan. Tämä perustuu siihen, että oletan esim. säännöllisesti valmisruokia yms eineksiä (synteettiset lisäaineet) syövän olevan keskivertaista suuremmassa riskiryhmässä verrattuna tavalliseen perusraaka-aineista tehdyn ruoan syöjään... Sitten tietysti uskon, että jos on jotakin suoranaisesti minusta itsestäni riippumatonta sairautta tullakseen, niin sitä en voi välttää sillä, että karsin ruokia jokaisen taudin pelossa... No, tästä nyt joku voi hermostua, mutta tarkoitan tämän vaan omana mielipiteenäni, jokainenhan saa ajatella niinkuin haluaa. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi