Kuinka paljon olette saaneet uusia kavereita/ystäviä lasten myötä ja pysyivätkö nämä suhteet, vaikka elämäntilanne muuttui?
Itse olen ollut kotona 4 vuotta ja aika huono saldo loppujen lopuksi. Vauvakerhosta sain esikoisen vauvavuonna kolme kaveria, joiden kanssa silloin oltiin paljon tekemisissä. Nyt sitten, kun yksi on mennyt töihin, niin häntä ei enää näytä kiinnostavan. Samoin, kun on tullut uusia lapsia ja menoja, niin näiden kahden muunkin kanssa on tapaamisten sopiminen mennyt ihan älyttömän vaikeaksi. Hyvä jos parin kk välein saadaan jotain sovittua, vaikka kaikki vielä kotona. Samoin olen tutustunut pariin naapuriin paremmin, mutta näyttää siltä, että nämäkin suhteet jäävät tervehtimisen tasolle, kun työelämä alkaa. Jotenkin surullista, olin toiveikas, että tulee paljon kontakteja, mutta näin sitä kävi :( Yritin myös fb kautta pk-seutulaisten 30+ ryhmää, mutta sekin kuihtui hyvin nopeasti. Oletteko te onnistuneet saamaan ystäviä ja mitä kautta?
Kommentit (3)
En tiedä, miten jotkut onnistuvat tässäkin niin hyvin. Ne, joilla on jo valmiiksi paljon kavereita, saavat lastenkim myötä paljon uusia. Esim. kaverini vauvamuskariryhmä tapaa edelleen säännöllisesti, vaikka lapset jo 6 v ja samoin hän sai uusia kavereita perhekerhosta ja jostain vauvajumpasta. Itse en taas ole saanut mitään, vaikka olen rampannut joogassa, muskarissa, avoimessa päiväkodissa jne. Ehkä itsessä vikaa sitten.
Baarista :D Ihan tosi, tutustuin siellä kivaan naiseen joka oli samanikäinen ja samassa elämäntilanteessa. Oltiin molemmat tuulettumassa lapsista. Hengailtiin sitten jonkin aikaa kahvien ja lasten leikittämisen merkeissä. Mutta tämäkin kuihtui sitten... Musta tuntuu, että 30-40-vuotiailla ei toi ystävystyminen oikein onnistu. Liikaa kaikkea.