Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kova vatsakipu ja verta ulosteessa!

Vierailija
27.04.2016 |

Mulla on ihan saatanan kova vatsakipu, tuntuu että kuolen tähän. Kun kävin vessassa, paperiin tuli mustaa verta ja mulla tuli nenästä verta myös. Oon yksin kotona enkä tiiä, mitä tekisin.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri

Vierailija
2/13 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua pelottaa että tää on jotain syöpää :'( Lääkäriin en pääse ku oon yksin kotona. Ja oon vasta 13.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitto äidille ja koulussa kouluterveydenhoitajalle..

Vierailija
4/13 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukamat paukkuu tai haavauma peräsuolessa. Hae apteekista jotain hoitavaa rasvaa takalistollesi ja syö helposti sulavaa ruokaa, riittävästi kuituja ja juo vettä se 2-3 litraa /vrk. Liikunta edistää ruokavalion kanssa suolentoimintaa.

Vierailija
5/13 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ripuli. (Ap)

Vierailija
6/13 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko syönyt lähiaikoina lakua, mustikoita tai jotain muuta tummaa? Mahahaava sinun ikäisellä on aika harvinainen. Musta tai tumma veri on yleensä peräisin ylemmältä ruuansulatuskanavasta ja yleisin syy sille on mahahaava. Musta veri voi toki johtua myös niistä pukamista, jos se on ehtinyt hapettua ennen suolentoimintaa eli ulostamista.

Vierailija
7/13 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo syöny mitään tummaa. Ja entä se nenästä tullu veri?

Vierailija
8/13 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se veri ei ollut kirkasta vaan mustaa, ja et ole esim. käyttänyt rautavalmisteita tms. mikä sen värin aiheuttaisi, niin sitten soitto vanhemmille ja lääkäriin. Kyytivaihtoehtojahan on; vanhemmat, sukulaiset, tuttavat, taksi ja tarvittaessa ambulanssi. Kyllä sä sinne lääkäriin pääset, älä huoli. Soita nyt ekaksi vanhemmille ja sitten tarvittaessa 112.

Vierailija
9/13 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua aina ihmetyttää nää "ulosteessa verta apua!!1". Ei tullut sitten mieleen lopettaa provoamista/lähteä lääkäriin? Vittu missä on maalaisjärki nykypäivän immeisillä.

Vierailija
10/13 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oo syöny mitään tummaa. Ja entä se nenästä tullu veri?

Oliko se myös mustaa/tummempaa kuin normaalisti?

Oletko syönyt tulehduskipulääkkeitä (esim. Buranaa) tai vahvan antibioottikuurin?

Vierailija
11/13 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelisin menemään ihan itsenäisesti kouluterkalle tai terveyskeskukseen näytille. Voi olla mahahaava, joka vaatii gastroskopian ja liimaukset.

Vierailija
12/13 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono provo. 13 v olisi soittanutjo äidille tai muulle läheiselle sukulaiselle eikä tullut av:lle kyselemään tyhmiä.

Vierailija
13/13 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua pelottaa että tää on jotain syöpää :'( Lääkäriin en pääse ku oon yksin kotona. Ja oon vasta 13.

Lääkäriin pääsee Suomessa kuka vaan kun soittaa hätäkeskukseen (112) ja tilaa ambulanssin, kyllä 13vuotiaan pitäisi se jo tietää, jos ei kodin niin vähintään koulun kautta.