Sarjassamme outoja syitä päättää parisuhde
Tästä on jo pari vuotta aikaa.
Olen nuori, parikymppinen nainen. Ihastuin yhteen lääkiksen opiskelijaan. Hän oli eka seksikumppani mulle. Seksiä oli paljon, mutta en saanut koskaan orgasmia. Mies väitti, että mulla on vähän sillä lailla poikkeavat sukupuolielimet, että se ei onnistu tai ainakin orgasmin saaminen on tosi vaikeeta. Mua se turhautti, mutta uskoin, kun hän vakuuttavasti selitti, ja olin nuori, rakastunut ja sinisilmäinen.
Sitten kävin ekan kerran gynekologilla, hankkiakseni pillerit. Kysyin gyneltä, joka tuntui helposti lähestyttävältä ka kivalta naiselta, että voiko sitä mun poikkeamaa korjata mitenkään. Gyne meni ihan oudon näköiseksi ja kysyi, että mikä ihmeen poikkeama? Kävi ilmi, ettei mussa mitään vikaa ollut, mies oli lasketellut mulle lööperiä. Gyne vielä kysyi, että millaisia meidän yhdynnät on, kuinka pitkiä, ja kun kerroin totuuden, hän kehotti juttelemaan miehen kanssa vakavasti, kannattaisiko HÄNEN (siis mun miesystävän) hakeutua hoitoon ennenaikaisen siemensyöksyn takia.
Mua alkoi oikeesti siepata koko juttu aika lailla. Aattelin ensin antaa kumminkin miehelle mahdollisuuden, ehkä se oli vaan ymmärtänyt naistentautien luennolla jotain väärin. Mutta ei, mies kiukustui ja alkoi sättiä mua siitä, että oli puhunut meidän seksielämästä gynelle. Haloo, kenellepä muulle, jos kerta mulla muka olo joku vika alapäässä, joka estää tyydyttävän seksin!
Mä lemppasin äijän lopulta ja käsin opetella kunnioittamaan tyttöystäviään. Jos se ois ollut rehellinen ja myöntänh, että minuutin yhdyntä ehkä oli se todennäkösempi syy sille, etten saa orgasmia, niin oltais yhdessä haettu lääkäriltä apua. Mutta toi syyllistäminen ja valehtelu oli liikaa.
Nyt mulla on ihana aviomies, jonka kanssa seksi on mahtavaa.
Mutta tämä siis oli mun aika erikoinen stoori. Onko kenelläkään heittää jakoon oma outo syynsä parisuhteen päättymiselle?
Kommentit (17)
Yksi nainen sanoi että otti eron kun mies söi kiisselin pikkulusikalla.
1, joo, vapaalla on... Eli jos kohdallenne osuu semmonen komee lääkäri, joka sängyssä on moniuttimuna ja alkaa tarjoilla ihme stooreja gynekologisista poikkeavuuksistanne, niin sanokaa J.K.:lta terveisiä.
:D nyt mä jo kykenen nauramaan tuolle, mutta tapahtuma-aikaan oli huijattu olo.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Yksi nainen sanoi että otti eron kun mies söi kiisselin pikkulusikalla.
WHAAAAT? Hehe, oisko se sitä, että kun on tarpeeksi syitä eroon, niitä ei välttämättä vältsi alkaa kertoa kaikkia, vaan laukasee sen viimeisimmän isosta joukosta syitä. Vaikka pikkulusikalla kiisselin lapioiminen on hassua, niin ei se takuusti ainoa syy ole kenenkään eroon...
Ap
kuolen nauruun :'D miten voi olla edes mahdollista
Omakin ajattelu on sallittua, eikä ihan kaikkea kannata uskoa, mitä toinen sanoo. :)
Mun poikaystävistä yksi oli patologinen valehtelija. Ihme jutuista halusi vääntää luikuria, eikä sekään ikinä myöntänyt valehdelleensa, vaikka ois ollut mustaa valkoisella siitä, että homma oli mennyt täysin toisin mitä herra väitti.
Ja siis tosiaan valehtelun aiheet oli täysin jonninjoutavia. Tyyliin että jos kysyn, muistiko tuoda kaupasta naudan jauhelihaa, niin ei kuulemma ollut, koska se oli kaupasta loppu. Kun menin kauppaan, niin totta kai siellä sitä oli, montaa eri laatua useammalta toimittajalta. Lopulta väsyin ja erosin siitä, koska ei tommosta jaksa, että aina pitää miettiä, että mikä osa tyypin jutuista on totta ja mikä ei.
Vierailija kirjoitti:
Omakin ajattelu on sallittua, eikä ihan kaikkea kannata uskoa, mitä toinen sanoo. :)
No joo, kuten mä sanoin, niin olin rakastunut ja sinisilmäinen, ja jätkä oli jo ännännen vuoden kandi, teki sijaisuuksia, joten aika uskottavasti se osas sen selittää. Sitä paitsi mulla ei ollut mitään vertailukohtaa, kun se oli mun eka mies "sillee".
Joka tapauksessa vastuu tapahtuneesta musta oli silti sen, ei mun.
Kaverini sai nuorempana tekstiviestin, jossa todettiin, että suhde ei toimi ja että äiti käski erota 😂
7, huh, mikähän tuollaistakin aiheuttaa! Ylikontrolloiva ja ankara koti? Ei ymmärrä, en kestäisi minäkään tuollaista.
Ap(8 oli myös mun kommentti, unohtui allekirjoitus)
Vierailija kirjoitti:
Kaverini sai nuorempana tekstiviestin, jossa todettiin, että suhde ei toimi ja että äiti käski erota 😂
Hahah, panee epäilemään pojan ja äidin suhteen laatua...
😆
Ap
Enpä erikoisuudesta tiedä. Yksi vähän päälle 40-v nainen yritti minun kanssani asiasta sopimatta raskautua, joten en luottanut häneen ja suhde meni siinä.
Toisen kanssa lopetin vielä alkuvaiheessaan olevan suhteen, koska hän oli todella ylimielinen ravintolassa tarjoilijalle. Ajattelin, että hänellä on joku asennevamma ja katsoo tarjoilijoita alempiarvoisiksi ja etten tuollaisen kanssa halua mitään. Sama nainen myös piilotteli rintojaan rakastellessa, eikä olisi millään halunnut että näen ne. Vähän pienet ne olivat, mutta ei niissä sinänsä mielestäni mitään vikaa ollut. Pidin vaan kummallisena sellaista piilottelemista.
Kolmannen naisen luona olin ensimmäistä kertaa käymässä. Kirjahyllyssä ei ollut yhtään kirjoja, pelkkiä koriste-esineitä. Hän noukki ylös yksittäisiä koirani karvoja lattialtaan. Tuumasin, että emme kai ole ihan ne sopivimmat toisillemme, ja annoin yhteydenpidon jäädä.
Vierailija kirjoitti:
7, huh, mikähän tuollaistakin aiheuttaa! Ylikontrolloiva ja ankara koti? Ei ymmärrä, en kestäisi minäkään tuollaista.
Ap(8 oli myös mun kommentti, unohtui allekirjoitus)
En koskaan saanut siitä varmuutta. Sen äiti tosiaan oli aika tiukka täti, ja voi olla että se oli lapsena opetellut puhumaan kaiken parhain päin äidille. Voi kai toi mytomaniaakin olla, paha sanoa. Ei kaveri kumminkaan musta ollut mikään narsisti, muuten hyväntahtonen kaveri, eikä pyrkinyt erityisesti loistamaan ja keskipisteeksi ikinä porukoissa.
Kaverini joskus muinoin: "Joo kyllä mä nyt ihan vakavissani harkitsen eroamista. Mä pyysin X:ää tuomaan mulle pätkistä, niin voitko kuvitella, että se toi vaan semmosen yhden patukan?! Kyllähän sen ois pitäny tietää, että pussista on kyse!"
Kieltämättä vähän nauratti, mutta yritin siinä ystävän roolissa sitten jutella aiheesta.
12, aika hyviä syitä noi minustakin suhteen alkuvaiheessa. Miksi jatkaa kun ei nappaa. Ihmisten kyykyttäminen ei tosiaan ole miellyttävä piirre kenessäkään, samaten siivousneuroosi voisi aikaa myöden käydä tosi raskaaksi. Varsinkin mun kaltaiselle hutilukselle!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kaverini joskus muinoin: "Joo kyllä mä nyt ihan vakavissani harkitsen eroamista. Mä pyysin X:ää tuomaan mulle pätkistä, niin voitko kuvitella, että se toi vaan semmosen yhden patukan?! Kyllähän sen ois pitäny tietää, että pussista on kyse!"
Kieltämättä vähän nauratti, mutta yritin siinä ystävän roolissa sitten jutella aiheesta.
No oliko se sun mielestäsi tosissaan? Ei kai... Ei sillä, yhdellä mun kaverilla oli tosi saita deittikaveri, joka kanssa varmaan ois tollasessa tilanteessa tuonut sen yhden pätkiksen ja karhunnut siitä vielä rahat pois!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No joo, kuten mä sanoin, niin olin rakastunut ja sinisilmäinen, ja jätkä oli jo ännännen vuoden kandi, teki sijaisuuksia, joten aika uskottavasti se osas sen selittää. Sitä paitsi mulla ei ollut mitään vertailukohtaa, kun se oli mun eka mies "sillee".
Joka tapauksessa vastuu tapahtuneesta musta oli silti sen, ei mun.
Hui. Tulipa mieleen ensimmäinen ja myös "sillee" ensimmäinen poikaystäväni 80-luvun lopulta Britanniasta, lääketieteen opiskelija hänkin. Hän selitti minulle hyvin vakuuttavasti mutta tuloksettomasti, että ekasta kerrasta ei voi tulla raskaaksi, joten kondomia ei tarvitse käyttää. Hetken kuluttua hän korjasi väitettään ja sanoi, että muutamasta ensimmäisestä kerrasta ei voi tulla raskaaksi. Hänellä taisi olla ihan oma agenda.
Tuli äskettäin mieleen vilkaista netistä entisiä tuttavia, ja sieltähän tämäkin asiantuntija löytyi. Oli piiloutunut muuten tosi hyvin, mutta oli päässyt jokaisen ison ja pienen lehden rikosuutisiin oikeudenkäyntinsä ajaksi. Luikurin laskeminen näkyy sujuvan yhä.
No jo oli "kultakimpale" mieheksi. Tyypillistä, ettei voi sitten edes myöntää valehteluaan, kun jää kiinni, vaan käy heti hyökkäykseen. Ikävintä tossa on, että se on nyt kai sitten vapaalla jalalla etsimässä uutta uhria.
Mulla on suhteet päättyneet paljon tavanomaisemmin, yleensä jo suhteen alussa siihen, että ei vaan nappaa. Move on! Nykyinen mies on eka pidempi seurustelusuhde, mutta me ollaankin oltu sitten naimisissa jo 14 vuotta.