Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi huivi ärsyttää?

Vierailija
26.04.2016 |

Entä tunnetko ketään joka pitää huivia uskonnollisista/kulttuurisista syistä?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huivi on merkki kivikautisesta ideologiasta jossa nainen on alisteinen objekti ja naisen vastuulla on ettei mies raiskaa (nainen ei saa herättää himoja joten nainen on piilotettava säkkiin).

Se sotii kaikkea sitä vastaan mihin länsimainen nainen on satojen vuosien aikana pyrkinyt.

Vierailija
2/33 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aito Vuittonin kasmirhuivi kaulassa, eikä ärsytä yhtään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö.. ei ärsytä. Pitäisikö ärsyttää?

Tunnen vaikka kuinka monia huivia käyttäviä naisia, nuoria ja vanhoja. Keneltäkään en ole kysynyt, pitääkö hän huivia uskonnollisesta vai kulttuurisesta syystä vai onko vain bad hair day.

Vierailija
4/33 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen. Minua ärsyttää siinä se että vaikka se on kertovinaan vain käyttäjänsä uskonnollisesta vakaumuksesta, se samalla luokittelee huivia käyttämättömät huonommiksi. Tämän takia monet kokevat että sitä on pakko käyttää. Se on kannanotto.

Vierailija
5/33 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä huivi ei ärsytä ketään.

Se on se tietyllä tavalla sidottu symboliksi tarkoitettu huivi, joka ärsyttää.

Vierailija
6/33 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutaanko nyt sellaisesta peittävästä hunnusta?

Vierailija
7/33 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä. Tunnen muutamia musliminaisia jotka käyttävät huivia tai pipoa kodin ulkopuolella. Oon tottunut. Ennen kuin tunsin heitä mulla oli ennakkoluuloja. Nykyisin huivi on vaan vaate. Tunne myös monta musliminaista jotka ei käytä mitään "arabivaatteita" vaan ovat tosi muodikkaita ja hiukset aina tiptop, samoin meikki. Lisäksi tunne monta tosi mukavaa muslimimiestä jotka on kohteliata ja hyväkäytöksisiä. Tunnen tapauskovaisia muslimeja ja entisiä muslimeja jotka on Suomessa kääntyny kristityiksi ja vihaa islamia. Omat asenteet on kyllä muuttunu. Ite en kuulu ees kirkkoon ja tuttavat tietää ja hyväksyy sen. On kyllä käyty porukalla joulukirkossa ja jossain seurakunnan jutuissa joskus, heidän aloitteestaan.

Vierailija
8/33 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhutaanko nyt sellaisesta peittävästä hunnusta?

Eri tavoin sidotusta huivista joka kuuluu joillakin islamiin.

Vierailija
9/33 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuuko se erilaiselta kuin feikki Vuittonin huivi?

Vierailija
10/33 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen. Minua ärsyttää siinä se että vaikka se on kertovinaan vain käyttäjänsä uskonnollisesta vakaumuksesta, se samalla luokittelee huivia käyttämättömät huonommiksi. Tämän takia monet kokevat että sitä on pakko käyttää. Se on kannanotto.

Ehkä se kannanotto on vain omien korviesi välissä?

Vierailija
11/33 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ärsytä. Tunnen muutamia musliminaisia jotka käyttävät huivia tai pipoa kodin ulkopuolella. Oon tottunut. Ennen kuin tunsin heitä mulla oli ennakkoluuloja. Nykyisin huivi on vaan vaate. Tunne myös monta musliminaista jotka ei käytä mitään "arabivaatteita" vaan ovat tosi muodikkaita ja hiukset aina tiptop, samoin meikki. Lisäksi tunne monta tosi mukavaa muslimimiestä jotka on kohteliata ja hyväkäytöksisiä. Tunnen tapauskovaisia muslimeja ja entisiä muslimeja jotka on Suomessa kääntyny kristityiksi ja vihaa islamia. Omat asenteet on kyllä muuttunu. Ite en kuulu ees kirkkoon ja tuttavat tietää ja hyväksyy sen. On kyllä käyty porukalla joulukirkossa ja jossain seurakunnan jutuissa joskus, heidän aloitteestaan.

jos seolisi "vain vaate", sen voisi myös vaihtaa toiseksi ihan tosta vaaan. Kysypä ohimennen, vaihtaisivatko nämä uskonnollista huivia käyttävät naiset sen toisenlaiseen päähineeseen? Eivät vaihtaisi, ellei sekin täyttäisi tiettyjä kriteereitä..

Vierailija
12/33 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuuko se erilaiselta kuin feikki Vuittonin huivi?

Ihan varmasti, sillä feikki Vuittonihuivi ärsyttäisi ja kutittaisi ihan hitosti, ties mitä myrkkyvärejä sellaiseen olisi käytetty!

Vierailija
13/33 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sellainen nyt vaan on naisen alistamista, näin melko tasa-arvoisen länsimaisen kasvatin näkökulmasta.

Onneksi on moderneja islam-miehiä jotka eivät vaadi naisiaan piiloutumaan telttoihin.

Vierailija
14/33 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huivi on vahva uskonnollis-poliittinen kannanotto.

Ja se ärsyttää, paljon!

Se on merkki kaikkea sitä vastaan minkä olemme vaivalla rakentaneet.

Vierailija
15/33 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jos seolisi "vain vaate", sen voisi myös vaihtaa toiseksi ihan tosta vaaan. Kysypä ohimennen, vaihtaisivatko nämä uskonnollista huivia käyttävät naiset sen toisenlaiseen päähineeseen? Eivät vaihtaisi, ellei sekin täyttäisi tiettyjä kriteereitä..

En itse asiassa tiedä mistä syystä nämä naiset pitää huivia. Enempi ehkä tottumuksesta. Somalit pitää muutenkin afrikkalaisia vaatteita. Tosin heistäkin joillakin on pipo. Pakkasella yhdellä oli 2 :D Ja tosiaan pipoa pitää irakilaiset ja syyrialaisetkin välillä. Yks vanha nainen kuulkee musta huivi leuan alla. Luulen että on enempi vaan tapa. Ihan niinku itella tietyt vaatteet. Uskonto ei tuu esille oikeestaan mitenkään meidän kanssakäymisessä. On kyllä paljon puhuttu uskontoon liittyvistä asioista, miten asiat tehdään teillä ja meillä.

Vierailija
16/33 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se kannanotto on vain omien korviesi välissä?

Niin, ymmärrän kyllä että kaikki eivät tiedosta sen olevan kannanotto. Mutta se on sitä silti. Huivia pidetään siksi että ajatellaan sen kuuluvan hyvän uskovaisen käytökseen. Tästä seuraa väkisinkin se kääntöpuoli että jos et pidä huivia, et ole yhtä tosissasi uskonnon suhteen. Toista puolta ei voi olla ilman toista.

Vierailija
17/33 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huiviviha on vahva uskonnollis-poliittinen kannanotto. Sellainen toisen elämää rajoittamaan pyrkivä viha ei kuulu Suomeen, jossa perustuslakiin on kirjattu jokaiselle kuuluva uskonnon ja mielipiteen vapaus.

Vierailija
18/33 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan valkoinen silmäreiällinen tonttuhuppukin tietty poliittinen kannanotto, mutta kukaan ei pidä semmoista julkisella paikalla ollakseen parempi kuin muut, koska se päähine herättää ärsytystä.

Vierailija
19/33 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissakin maissa nämä on kiellettyjä sellaisina versioina josta näkyy vain silmät tai joiden silmäaluekin peitetty mustalla verkolla. Kasvot pitää siis näkyä koska peitettyjä kasvoja pidetään roistoina tms pukeutujina.

Vierailija
20/33 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huiviviha on vahva uskonnollis-poliittinen kannanotto. Sellainen toisen elämää rajoittamaan pyrkivä viha ei kuulu Suomeen, jossa perustuslakiin on kirjattu jokaiselle kuuluva uskonnon ja mielipiteen vapaus.

Kannatan uskonnonvapautta ja nykyinen laki on hyvä. Eurooppaan kuuluu vapaus pukeutua miten haluaa. Tässä kysyttiin kuitenkin omaa mielipidettä ja minä näen tuon kannanottona. Se on kuin muutkin aatteiden tunnukset, ristit ja hakaristit sun muut. Niitä saa pukea ylleen lain puitteissa, mutta ihmisillä on niistä silti mielipiteitä ja pitääkin olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi