Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Antaisitko 8-vuotiaan mennä hevosella jouluun?

Vierailija
25.04.2016 |

Eikös ne hevoset saata pillastua? Vaarallista?

http://m.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/kelirikko-esti-koulutaksin-ka…

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti on tuosta ihan naapurista kotoisin ja mun veikkaus on, että kyseisessä koulussa on ehkä alle 20 oppilasta. Yksi suomen harvimmin asuituista alueista. Hepat saavat olla melko rauhassa :-)

Vierailija
22/28 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pakko. Ei ollut mopoautoja eikä koulutakseja.

t. Hilma Kemppainen 1881-1954

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äiti on tuosta ihan naapurista kotoisin ja mun veikkaus on, että kyseisessä koulussa on ehkä alle 20 oppilasta. Yksi suomen harvimmin asuituista alueista. Hepat saavat olla melko rauhassa :-)

Mutta millä ne pysyvät siellä koulun pihassa? Ei kai siellä sentään mitään tallia ole? Jos ovat kytkettynä johonkin pihalle, niin eikö ole vaara, että pääsevät irti ja lähtevät itsekseen johonkin vaeltelemaan kun tylsistyvät.

Vierailija
24/28 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne hevoset siinä sähkölanka-aitauksessaan pysyvät.

Vierailija
25/28 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta millä ne pysyvät siellä koulun pihassa? Ei kai siellä sentään mitään tallia ole? Jos ovat kytkettynä johonkin pihalle, niin eikö ole vaara, että pääsevät irti ja lähtevät itsekseen johonkin vaeltelemaan kun tylsistyvät.

Lue se juttu.

Vierailija
26/28 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Artikkelissa sanottiin, että tytöt ovat pienestä asti tottuneita ratsastajia, joten miksei. Antaahan toiset 8-vuotiaan ulkoiluttaa koiraakin, joka saattaa konia helpommin jostain villiintyä ja se on sitten menoa.

Toisekseen tuohan ei ole mikään "päähänpisto" (vaikka mun puolesta tulkoot hepalla huvikseenkin), vaan ratkaisu löytyi siitä, että tiet ovat jopa niin surkeassa kunnossa, ettei koulutaksi ole siksi hakenut lapsia. Paljon vaarallisempana tienä pidän sitä, jos tytöille tulee jatkuvia poissaoloja koulusta, mistä luonnollisesti seuraa sijoitus kodin ulkopuolèlle. Sieltä ei välttämättä enää pois pääse, vaikka kelit paranisi, niin, että koulunkäynti onnistuu kotoa käsin. Kotiopetus on toki laillista tässä maassa, mutta tiedä häntä, saako sitä käyttää minään väliaikaisratkaisuna ja nuoremmat lapset tarvitsee siihen paljon vanhemman tukea ja ohjausta, eikä se luonnistu, jos molemmat tekee pitkää työpäivää ja edellyttää tietysti lapsen omaa motivaatiota.

Vierailija
27/28 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö pyytää Taavettia ja Tiinaa kyytiin?

Tämä oli munkin huolenaihe. Kuten myös Miina, kerrankin mukaan.

Vierailija
28/28 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen 8v tytön heppa on kyllä tosi pieni. Että jos sen selästä putoaa, ei oikeastaan mitään kovin pahaa voi sattua. Vauhti on myös hidas, jos 5km:n matkaan menee tunti. Eli ei siellä täyttä laukkaa mennä missään vaiheessa. Jos hevonen pillastuu kävelyvauhdissa, niin siitä hyppää jo helposti maahan ilman mitään se kummempaa. En näkisi mitään turvallisuusongelmaa. Hevoset saavat päivän olla aitauksessa, ihan samoin kuin olisivat kotipihassa päivän aitauksessa. Ei niitä ole mihinkään kiinni kytketty.