Antaisitko 8-vuotiaan mennä hevosella jouluun?
Eikös ne hevoset saata pillastua? Vaarallista?
http://m.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/kelirikko-esti-koulutaksin-ka…
Kommentit (28)
No kyllä nyt jouluun voi mun mielestä hevosella mennä.
Jouluun on vielä niin pitkä matka että mietin sitä sitten lähempänä, mut kouluun kyllä voi mennä jos muuta vaihtoehtoa ei ole.
Mä kyllä ajoin hevosella rattailla 7 v naapuriin 2 km ihan yksin. Siis ohjastin hevosta. Kyllä varmaan kouluunkin voi mennä.
Totta kai, ja pääsiäiseen pupun kyydillä.
Koulutaksikin voi ajaa ojaan tai kolarin, vaarallista?
Jutun mukaan tytöt on kokeneita ratsastajia ja eiköhän isäkin hevosensa tunne.
Meillä on joka vuosi harrastusporukalla oma jouluratsastuksemme. Semmoinen kymmenen kilsan lenkki.
Ylivarovaiset vanhemmat pilaavat lapset jo nuorena. Eihän niillä saa olla haasteita tai pettymyksiä.
Kyllä mun mielestä jouluun mennään aina porolla.
Ei en haluaisi että lapseni menisi jo huhtikuussa edeltäkäsin jouluun. Oli se sitten hevosella tai porolla
Asuttiin mun lapsuudessa maalla ja meillä oli perinne mennä kyläkoulun joulujuhlaan hevosreellä. Siellä oli isot nahkaset ( lampaannahoista ommeltu peitto, jossa oli päällä paksu sarkakangas) ja alla heinää, ah miten ihanaa se oli. Tiuutkin oli. Kirkkoon ei voinut mennä, kun sinne vei iso valtatie.
Ei vitsi mulle tuli yhtäkkiä aivan kauhee ikävä Joulua ja sitä tunnelmaa <3
Vaikka porolla olisi saanut mennä.
Ainoastaan tapaninpäiväajelulle, mutta vanhempien kanssa.
Mä antaisin mennä vappuun tai juhannukseen.
Vierailija kirjoitti:
Koulutaksikin voi ajaa ojaan tai kolarin, vaarallista?
Jutun mukaan tytöt on kokeneita ratsastajia ja eiköhän isäkin hevosensa tunne.
Minä en niinkään ihmettele tyttöjen ratsastustaitoja tai vanhempien ratkaisua. Mikäs siinä hepalla mennessä. Varmaan nopeampaakin kuin taksilla.
Ihmettelen vain, miten ne hevoset pysyvät siellä koulun pihalla turvassa ja rauhassa. Ettei kukaan mene häiritsemään niitä koulupäivän aikana. Siinähän saattaa aiheutua vaaraa paitsi hevosille, myös koululaisille. Toisaalta, ehkä maalla tällaiset asiat järjestyvät. En tiedä, kun itse olen koko ikäni asunut kaupungissa (enkä ole koskaan ihastunut hevosiin). Luulisi vain, että joku haluaa niitä silittää tai sitten kokee asiaksensa niitä häiritä tai jopa varastaa...
Pitäisikö pyytää Taavettia ja Tiinaa kyytiin?
Joulun jälkeen ei sitten enää saisi mennä hevosella?