Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yliopisto. Matematiikka. Valintakoe 2016

Vierailija
25.04.2016 |

Miten muilla sujuu lukeminen? Vai pitäisikö sanoa laskeminen.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kirjoitit matikasta?

Vierailija
2/13 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

A

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sie ossaat sannoo paljo on yks plus kolome tervetulloo joukkoon tummaan

Vierailija
4/13 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistoon on paljon helpompi päästä sisään lukemaan matematiikkaa kuin päästä sieltä ulos valmistuneena. En kyllä itse lähtisi opiskelemaan matematiikkaa yliopistoon, ellei sisäänpääsy olisi todella helppoa. Mutta on toki sinänsä ihan järkevää laskea kertauksen vuoksi lukion matematiikan laskuja ennen pääsykoetta.

Vierailija
5/13 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
6/13 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et pääse sisälle papereilla, niin opinnoista saattaa tulla vähän nihkeitä. Vaikka yliopistomatematiikka eroaa täysin lukiomatematiikasta, niin jonkinlaista matemaattista päättelykykyä tarvitaan, ja paljon. Sanoisin, että jos kirjoitit pitkästä huonomman kuin M niin turha tulla, samoin jos kirjoitit lyhyestä huonomman kuin E. Olen kyllä nähnyt kuinka jotkut vähän matematiikassa keskiverrot ovat selvinneet parin ensimmäisen vuoden kursseista, mutta yleensä mittaan jäädytään jos ei oikein ajattelu luista.

Vierailija
7/13 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et pääse sisälle papereilla, niin opinnoista saattaa tulla vähän nihkeitä. Vaikka yliopistomatematiikka eroaa täysin lukiomatematiikasta, niin jonkinlaista matemaattista päättelykykyä tarvitaan, ja paljon. Sanoisin, että jos kirjoitit pitkästä huonomman kuin M niin turha tulla, samoin jos kirjoitit lyhyestä huonomman kuin E. Olen kyllä nähnyt kuinka jotkut vähän matematiikassa keskiverrot ovat selvinneet parin ensimmäisen vuoden kursseista, mutta yleensä mittaan jäädytään jos ei oikein ajattelu luista.

Minä en koskaan kirjoittanut pitkää, koska luin lukiossa lyhyen (pitkä fysiikka). Tajusin sitten myöhemmin, että haluan matikkaa lukemaan, ja kävin vuodessa iltalukiossa pitkän kurssit (eli kaksi kurssia koko ajan "päällekkäin") Sain kaikista kokeista vähintään 9, suurimmasta osasta 10. Opiskelu yliopistossa on ollut helppoa. En ole ekan vuoden jälkeen käynyt yhdelläkään luennolla enkä edes demoissa, vaan suorittanut kaikki opinnot itsenäisesti keskiarvolla 4. Nyt puuttuu enää yksi tentti ja gradu on puolessa välissä. Matikka on ihanaa, vaikk ekan vuoden syksyllä lähdinkin analyysin luennolta kotiin itkien, etten koskaan tule osaamaan mitään :D Kummasti on opittu, mutta siitä olen samaa mieltä, että vähintään M:n tasoinen pitäisi olla, jotta opinnoissa pärjää. Eikä sinne kannata tulla vain pääsemään läpi tenteistä. Tsemppiä kuitenkin, pääsykoe on helppo yleensä! Sain 57/60 siitä aikoinaan, ja pääsyraja oli tyyliin 35 :D Olin panikoinut itkuun asti monesti, etten ole tarpeeksi hyvä ja yllätyin, kuinka helposti pääsi sisään :)

Vierailija
8/13 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin yliopistoon haet?

Vierailija
9/13 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin yliopistoon haet?

ÅA.

Vierailija
10/13 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
11/13 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yliopistoon on paljon helpompi päästä sisään lukemaan matematiikkaa kuin päästä sieltä ulos valmistuneena. En kyllä itse lähtisi opiskelemaan matematiikkaa yliopistoon, ellei sisäänpääsy olisi todella helppoa. Mutta on toki sinänsä ihan järkevää laskea kertauksen vuoksi lukion matematiikan laskuja ennen pääsykoetta.

Olen samaa mieltä. Älä lue pääsykokeisiin ollenkaan, koska jos et heittämällä pääse sisään lukematta, ei sinun kannata mennä sinne.

En itse lukenut ollenkaan matikan pääsykokeisiin, enkä edes osaa matikkaa mitenkään kovin hyvin (lukiossa olin ehkä keskitaso+ pitkässä matikassa). Pääsin sisään helposti, pääsyraja oli naurettavan matala. Sain muistaakseni jotain tyyliin 50-60p sisäänpääsyrajan ollessa 20-alle 30p. En sitten mennyt matikkaa lukemaan kun pääsin enemmän haluamaani opiskelupaikkaan.

Vierailija
12/13 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

A

Tsemppiä! Minulle napsahti improbatur, kun oli vähän keskittymisvaikeuksia ylppäreissä, mutta kovasti olen hakemassa. Motivaatio ratkaisee, ei luontaiset lahjat.

Vierailija
13/13 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten muilla kävi?