Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KAIKKI KASSALLA TYÖSKENNELLEET!

Vierailija
25.04.2016 |

Hei, olen parikymppinen nainen joka tekee osa-aikatyötä kaupan kassalla. Aloitin pian 2 kk sitten. Esimieheni totesi eilen, että kassassani on ollut (korkeintaan) parin euron virheitä muutaman kerran, joko yli tai ali, ja jotenkin tuntui, että hän viittasi siihen suuntaan, että jos en tule paremmaksi ja jos virheet eivät vähene, siitä tulee seuraamuksia. Onko laillista irtisanoa työntekijä sillä perusteella, että kassassa on jatkuvasti pientä heittoa? Yritän toki kehittyä, mutta pelottaa.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollu kassalla lokakuusta saakka ja useemmin heittää kassa kuin että ei heittäis. Yleensä noin 10-30 senttiä, pahimmillaan on ollu kassa 20 euroa miinuksella. 😳 Mulle ei ainakaan vielä oo mainittu asiasta vaikka tosiaan vaan muutaman kerran on ollu tilitys pyöreä nolla.

Vierailija
2/29 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole huoleti, pieniä kassaeroja tulee kaikille. Parin euron heitto silloin tällöin ei ole edes paha :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä te teette kun ei täsmää?

Vierailija
4/29 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla heittoa? Etkö lue tuotteista viivakoodia? Vai etkö osaa laskea rahoja?

Vierailija
5/29 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten rahojen laskeminen voi olla niin vaikeaa? Ettekö osaa laskea vai jätättekö viivakoodit lukemati?

Vierailija
6/29 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka laskee rahat päivän päätteeksi?

Vierailija
7/29 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huhhuh, miten voi joka päivä kassa heittää? Tarkkuutta siihen hommaan... T. Kassaneiti itsekin

Vierailija
8/29 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin melki 5v kassalla ja kerran heitti kassa. Sekin oli virhe joka oli korjattavissa.

Vierailija
9/29 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko jollekin yllätyksenä, että kaikki ihmiset tekee virheitä joskus. Jopa lääkärit! Kassalla työskentely on todella nopeatahtista ja illan päätteeksi kassan tilitykseen on varattu todella vähän aikaa, omassa paikassani n. 10-15 minuuttia. Kaipa pomo on laskenut, että tulee halvemmaksi pienet laskuvirheet kuin maksaa porukalle ylimääräistä palkkaa ylitöistä. :D

Vierailija
10/29 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut puoli vuotta kassalla ja kerran oli 10 sentin heitto. On sanottu että tuollaiset pienet heitot joskus harvoin ei haittaa, mutta jos toistuvasti tulee niin ei hyvä :D

Vierailija
11/29 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä töissä kaikki neljä käytetään samaa kassaa, ei meiltä ikinä puutu.

Vierailija
12/29 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan uteliaisuuttani kysyn, kassatyöskentely voisi olla ihan ok mutta kassan laskeminen olisi ikävää ja saisin joka kerta eri tuloksen.

Vierailija
13/29 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli pitkään nollaa tilitykset työsuhteen alusta asti, pomokin ihmetteli tätä. Reilun puolen vuoden jälkeen kassasta puuttui 50€ eikä sitä seteliä löytynyt mistään, enkä ikinä voisi varastaa. Lidlissähän on 50€ ja suuremmat setelit sellaiseen keltaiseen lokeroon. Johonkin se oli kadonnut ja mua vaivaa vieläkin että missä se on. :(

Vierailija
14/29 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi olla heittoa? Etkö lue tuotteista viivakoodia? Vai etkö osaa laskea rahoja?

Näin ihan asiakkaana kommentoin. Olin ostamassa kaksia sukkia. Hyllyssä oli alennusilmoitus tietyn valmistajan sukista, ei mitenkään eriteltynä mallia. Kun kassahenkilö ilmoitti korkeamman hinnan, esitin protestin ja sanoin millä hinnalla ilmoitus kertoi sukkia myytävän. Kassahenkilö otti puhelun osastolle, ja sain sukat ilmoitetulla hinnalla. Virhe takuulla korjattiin jälkikäteen, mutta parin euron tappio kaupalle oli tosiasia.

Vierailija
15/29 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useinhan ne heittää ja siinä kolikonlaskupuntarissakin saattaa olla vikaa :) max 50 cntin heitoista ei meillä sanota oikeen mitään, niistä ylöspäin sitten vähän huomautetaan. Yli 3 eurosta pitääkin sit jo selitellä. Mulla tasan kerran heittänyt reippaasti, eli 20e, todennäköisesti olin antanut vahingossa kaksi parikymppistä kerrallaan. Mut ei noista kannata stressata, ei sua noiden takia voida irtisanoa! Ainakin kirjallinen varotus pitäis eka saada, niitäkin vasta oikeesti toistuvista isoista summista annetaan, ellei oo sit ihan miniputiikki kyseessä.

Vierailija
16/29 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin ihan asiakkaana kommentoin. Olin ostamassa kaksia sukkia. Hyllyssä oli alennusilmoitus tietyn valmistajan sukista, ei mitenkään eriteltynä mallia. Kun kassahenkilö ilmoitti korkeamman hinnan, esitin protestin ja sanoin millä hinnalla ilmoitus kertoi sukkia myytävän. Kassahenkilö otti puhelun osastolle, ja sain sukat ilmoitetulla hinnalla. Virhe takuulla korjattiin jälkikäteen, mutta parin euron tappio kaupalle oli tosiasia.

Ajattelit että tästä syntyy kassaero? Oikeasti?

Vierailija
17/29 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin melki 5v kassalla ja kerran heitti kassa. Sekin oli virhe joka oli korjattavissa.

Tää riippuu varmaan paljon myös siitä missä työskentelee, kuinka paljon käy asiakkaita ja kuinka ripeä täytyy olla tai on. Jos tempo on nopeampi niin luonnollisesti myös virheitä tulee enemmän. Myös siinä kanssanlasku vaiheessa voi tulla virheitä, vaikka oikeasti kassa täsmäisikin niin saattaa laskea ne väärin.

Kuulostaa helpommalta kuin on eikä tarkoita etteikö osaisi laskea, virheitä tekee kaikki. Miettii vaikka ihan mitä tahansa vaikka nyt leikisti laskisi pelikortteja, että onko kaikki pakassa tallela niin saattaa joutua laskemaan pariin kertaan ennen kun toteaa, että joo on tässä sittenkin kaikki ja pakassa on kuitenkin kortteja melko vähän siihen nähden mitä kassalla joutuu laskemaan kolikoita.

Vierailija
18/29 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hei, heittää ne summat toisinaan toisinkinpäin. Ei vaan jaksa asiakkaana lähteä valittamaan kahdekasankymmenen sentin liikamaksusta, jos ko. kaupaan on yli kymmenen kilometrin  matka. Ajankäyttö ja/tai polttoaine kulut. Lisäksi vielä todistustaakka itsellä, että en todellakaan ostanut kahtatoista perunaa vaan kahdeksan?

Vierailija
19/29 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan uteliaisuuttani kysyn, kassatyöskentely voisi olla ihan ok mutta kassan laskeminen olisi ikävää ja saisin joka kerta eri tuloksen.

En ole ap, mutta vastaan. Käytännöt vaihtelee eri paikoissa. Ekassa työpaikassani oli yhteiset kassat ja ne laski yksi ihminen seuraavana päivänä käsin kolikkovaa'alla ja sellasella setelinlaskukoneella. Toisessa paikassa oli myös yhteiset kassat, mutta niihin laskettiin iltavuorossa päivän päätteeksi tietyn suuruinen (400€) pohjakassa seuraavalle päivälle ja loput rahat tilitettiin siihen tarkoitetuissa pusseissa säilöön. Kolmannessa oli omat kassat ja kassavastuu, ja rahat syötettiin päivän päätteeksi moderniin koneeseen, johon kirjauduttiin omilla tunnuksilla ja joka laski ne saman tien ja tulos näkyi näytöllä. Välillä oli jotain v*ttumaisia ruttuisia seteleitä, joita kone ei huolinut ja ne piti tilittää erikseen kassakaappiin ja täyttää lomake.

Vierailija
20/29 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelit että tästä syntyy kassaero? Oikeasti?

No ei sitä ainakaan kahden euron voittona kirjattu!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän