Lue keskustelun säännöt.
Alue: Aihe vapaa
Pelottaako sinua mennä illalla yksin ulos?
22.02.2006 |
Esim. koiran kanssa? Minua pelottaa ja se tuntuu ihan järjettömälle. Pimeys saa minussa aikaan ihan hirveän pelon ja mietin vain millaisia ihmisiä vastaantulevat ovat. Pelkään aina että jotain tapahtuu enkä pääse enää kodin turvaan. Onko kohtalotovereita?
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Jos joudun kävelemään pimeässä yksin, pelkään ihan mielettömästi. Sydän hakkaa ja rukoilen, ettei minulle vain kävisi mitään. Matkan ei tarvitse olla edes kovinkaan pitkä, kun olen jo hermoraunio.
Muistan jo nuorena päättäneeni, että sitten isona hankin itselleni sellaisen ammatin, että palkallani on varaa maksaa taksi kotiovelle asti. Nykyisin myös asun Helsingissä keskustassa sen takia, ettei tarvitsisi enää kärsiä sitä tunnetta, kun bussin päättäriltä kävellessä joutuu menemään jonkun metsätien kautta. Ja yleensäkin täällä on valoisampaa ja enemmän ihmisiä , joten ei niinkään pelota. Mikä on tietenkin toisaalta järjetöntä, koska täällä varmaan tapahtuu rikoksia enemmän.
Pelothan normaalisti poistuu sillä, että ne kohtaa. Minulla ei niin ainakaan ole ollut. Olen joutunut paljon pimeässä liikkumaan ja pelkoni ovat vain pahentuneet, vaikka mitään pahaa ei olekaan tapahtunut. Toisaalta miellän pelkoni järkeväksi, koska jos esim. raiskaus on sattunut jollekin muulle, niin miksei myös minulle. Joten parempi suojella itseään ja välttää tilanteita.
Humalassa en pelkää yleensä, mutta silloin koen syyllisyyttä siitä tyyliin " nyt jos jotain tapahtuu, niin oma mokasi, mikset tajunnut olla varuillasi ja ottaa taksia" .