Kehukaa älypuhelimianne! Mikä merkki on hyvä?
Pitäisi ostaa uusi puhelin ja kaipailen teidän käytännön kokemuksianne (myyjäthän aina yrittävät vain päästä huonoista eroon...). Eli kertoilkaa malleistanne, mikä toimii ja mikä ei - onko jotain tyyppivikoja tms.
Pitäisi saada ainakin
- kestävä akku
- hyvä kamera
Kaikki muu on plussaa tietenkin :-)
Kommentit (37)
Sony Xperia. Mikähän malli... Maksoi jotain pari sataa DNA-kaupassa.
No, akku kestää kans käytössä sen kaksi päivää (jollei koko aikaa surffaile) kamera on hyvä lähikuvissa. Jos oikein kuvausta aikoo harrastaa, niin sitten voisi olla kamera erikseen.
Kannattaa hankkia hyvänkokoinen muistikortti, koska itse puhelimen muisti on aika olematon.
Syyni hankkia Sony oli se, että teinipojallani on ollut Xperia nyt kolme vuotta (!) se toimii yhä ja poika itse on siihen tyytyväinen.
Mitäs muuta hyvää tässä on... oli helppo ottaa käyttöön (vrt Windows-Lumia, helkkari). En kyl keksi huonoa edes etsimällä.
Samsung J 5
Kamera on hyvä.
Akku hupenee nopeasti näissä nettisessioissa,
puhumista kestää paremmin. Kestokin yleensä lyhyempi.
Samsung A5, youtubesta löytyy videokin jossa verrataan Samsung A5 ja Iphone 6, ei häviä ollenkaan mutta hinnalta monta sataa halvempi! Nopea ja hyvä! Itse hajotin harmikseni omani eikä mennyt takuuseen, tiputin veteen :(
Lenovo K3 note - maksaa kolmasosan S6/ip6 hinnasta, mutta tehoissa ei paljoa jää jälkeen.
Ainoa huono puoli ettei ole suomessa kovin laajasti markkinoilla, nettikaupat auttaa tässäkin.
hintaisekseen n.200e puhelimeksi erittäin pätevä. 13mpix kamera 1,7gHz 8-core prossu, jopa dual sim löytyy. (näppärä esim. jos on liittymä toiselta tarjoajalta kuin liikkuva laajakaista)
Vierailija kirjoitti:
Samsung J 5
Kamera on hyvä.
puhumista kestää paremmin. Kestokin yleensä lyhyempi.
Helppokäyttöinen.
Minulla eka älypuhelin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samsung J 5
Kamera on hyvä.
puhumista kestää paremmin. Kestokin yleensä lyhyempi.Helppokäyttöinen.
Minulla eka älypuhelin.
Minä annan ääneni myös tälle.
iPhone 6s plus. Kamera on ainakin omaan käyttööni erinomainen. Akku on hyvä, lataan vain joka toinen tai kolmas päivä. Tykkään käyttöjärjestelmästä, on niin simppeli. Plussaa myös iCloud, jonka avulla on yhteydessä ipadiini ja perheen yhteiseen läppäriin. Esim. Kalenteri on aina kaikissa laitteissa ajantasalla. Tykkään!
Ainoa miinus on törkeä hinta. Sain omani onneksi lahjaksi.
Mulla on tilauksessa lg g5. Perjantaina pitäs lähteä jakoon. Ennakkotilaajat sai kameramoduulin kaupanpäälle. Maksaa 699. Kameramoduuli 99e.
LG Nexus 5, se päivitetty versio. Minulla on vielä tuo vanhempi, mutta on loistopuhelin.
Samsung Galaxy S6 Edge.
- Kohtuullinen akunkesto, omalla pystyy toistamaan HD-kuvaa wifin kautta yli 6h putkeen.
- Akku latautuu nollasta täyteen n. 1h 30min ajassa.
- Kun ostaa niin saa 100Gt ilmaista tallennustilaa mikkisoftan OneDriveen.
- Kunnollinen näyttö, josta näkeekin jotain vaikka olisi vähän aurinkoa.
- Kameran saa auki kun painaa kaksi kertaa tuota home-buttonia tai mikä onkaan, vaikka puhelin olisi lukossa! Kuvan saa otettua siis erittäin nopeasti
Miinuksena että on liukas ku mikä. Niinku jotain saippuaa koittaisi pitää näpeissä.
Vierailija kirjoitti:
LG Nexus 5, se päivitetty versio. Minulla on vielä tuo vanhempi, mutta on loistopuhelin.
Sorry, en voi kompata. Mun Nexuksessa oli niin huono akunkesto että harmitti.Tällä hetkellä Sony Xperia 2, jossa akunkesto on pari päivää helposti.
"Pitäisi saada ainakin
- kestävä akku
- hyvä kamera"
Huawei Honor 4X täyttää nuo. Nopea prossu. Olisit laittanut hintaluokan.
Mulla on Sony Xperia Z3 Compact, ollut vuoden verran nyt. Akku kestää hyvin ja kameraankin olen ollut tyytyväinen. Ainut vika mikä on nyt tullut, on kuulokeliintännässä joku häikkä, pitää varmaan viedä takuuhuoltoon.
Vierailija kirjoitti:
"Pitäisi saada ainakin
- kestävä akku
- hyvä kamera"
Huawei Honor 4X täyttää nuo. Nopea prossu. Olisit laittanut hintaluokan.
Ainakin puhelinmyyjät saa erittäin hyvän katteen noilla Honoreilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sorry, en voi kompata. Mun Nexuksessa oli niin huono akunkesto että harmitti.Tällä hetkellä Sony Xperia 2, jossa akunkesto on pari päivää helposti.
Omassa on hyvä akku. Kestää vuorokauden ainakin ja latautuu nopeaan. Toisaalta en käytä wifiä enkä pidä sijaintia päällä, ja käytän ihan normisti. Kuvaan ehkä enemmän kuin keskiverto kännyn käyttäjä.
Sonyn Xperia Z3, olikohan 3100mAh akku, kestää tosi hyvin. Ja takakamera 20.7MP, saa oikein hyviä kuvia. Etukameran laatu myös hyvä. Ollut vuoden käytössä, ei mitään valittamista. Mulla siis se 5,2" näytöllä varustettu "normaali" malli, compactista en tiedä.
IPhonelle ääni täältä.
Itselläni 6 ja oma vanha iphone 5: n pojalla.
Selkeä käyttöjärjestelmä ja kestävä.
Pojan puhelin lähes 3 v vanha. Akku kestää edelleen hyvin ja puhelin toimii loistavasti.
Mikään puhelin ei täytä noita ehtoja, sillä ainoassakaan älypuhelimessa ei ole kestävää akkua.
iPhone. Kallis, mutta kiva. Mulla kutonen, jonka akku kestää omassa käytössä 2 päivää, tosin lataan silti yleensä joka yö. Kiva siksi, että lähes kaikista sovelluksista löytyy aina iPhone-versio, suojakuoria löytyy paljon..etc. Siinä mielessä suosittuudesta on hyötyä. Lisäksi on helppo käyttää.