Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko tällainen "syy" hakea sairaslomaa?

Vierailija
24.04.2016 |

Nimittäin erittäin paha tilanne parisuhteessa, avioliitto kutakuinkin karilla.

Oloni on hirveä, ollut koko tämän vuoden ja avioliittomme ollut vaikea jo pitkään. Nyt viikon aikana kuullut mieheni suusta sellaisia asioita että en ymmärrä miten tätä liittoa voisi enää jatkaa, olen pohjattoman surullinen hänen sanoistaan, tunnen itseni täydellisen epäonnistuneeksi puolisona ja vaimona.
Enkä edes tiedä miten ja millä voimin jotain eroakaan hakisin ja entäs lapsirakkaat...

T. alaikäisestä asti miehensä kanssa ollut, 24v yhteistä taivalta täynnä, avioliittoa 16v.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole

Vierailija
2/13 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitähän on ihan "mustaa valkoisella" eli pisteytetty elämän kriisikohdat sen suhteen miten pahoja juttuja ne ovat ihmiselle ja avioero on muistaakseni sijalla 3...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On minusta, jos et ole työkykyinen. Paljon voimia sinulle!

Vierailija
4/13 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkatonta vapaata voisit pyytää elämäntilanteeseen vedoten, mutta ethän sinä varsinaisesti sairas tai työkyvytön ole, vaikka pahalta tuntuukin. Jos palkaton vapaa ei ole mahdollisuus, pyri keskittymään töissä vain töihin.

Vierailija
5/13 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

on.

Vierailija
6/13 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo syyksi kelpaa, mutta vointisi voi kelvatakin. Tosin en näe saikulle jäämistä sinulle hyvänä asiana, koska työssä ollessasi sinun on pakko keskittyä työasioihin ja saikulla velloisit vain noissa avio-ongelmissa.

Sinun kannattaisi hakeutua psykologin juttusille, onko se mahdollista työpaikan kautta? Jos ei, niin terveyskeskukseen mars.

Oletteko miettineet avioliittoterapiaa? Suomalaisen miehen (oletan miehesi suomalaiseksi?)  yksi suurimpia ongelmia on se, että hän ei osaa kertoa tunteistaan ja toiveistaan. Niinpä ne saattavat kärjistyä loukkauksiksi puolisoa kohtaan., koska se on ainoa toimintatapa, jonka hän osaa.

Mikäli liittoonne ei ole enää pelastettavissa, on sinun alettava miettiä, kuinka rakennat elämäsi ilman miestäsi. Jos se tuntuu hankalalta, ota yhteys sosiaalineuvojaan.

Lapset kärsivät myös, jos kodissanne ilmapiiri on kireä.

Vierailija
7/13 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sanot tietysti lääkärissä syyksi masennuksen tai ahdistuksen.

Vierailija
8/13 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkä hyvä asia jäädä kotiin murehtimaan, työ voi olla terapiaa, saa muutakin ajateltavaa. Pyydä lääkäriltä nukahtamislääkkeitä, niin pysyt virkeänä ja jaksat nousta aamulla töihin.

Vierailija
9/13 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin haluaisin töihin, jotta saisi muuta mietittävää. Jos saa saikun, niin sitten on kotona jumissa. Eikä se saikkukaan varmaan mikään pitkä olisi. Tällainen tilannehan saattaa kestää vaikka kuinka kauan. Mutta ainahan sitä saa hakea, kyllä se sitten selviää saako sitä vai ei...

Vierailija
10/13 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vähän vastaavassa tilanteessa. En edes haluaisi saikulle, päinvastoin nautin kun töissä saa ajatukset muualle. Asuntokin jo hankittu ja muutto pitäisi tehdä vaan, kun ehtisi.

Vierailija
11/13 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akuutti stressireaktio -diagnoosilla monet työnantajat myöntävät palkallista sairaslomaa vain 3 vrk. Sairaslomatodistushan on aina vain lääkärin ehdotus työnantajalle, joka itse päättää myöntääkö sairasloman palakallisena.

Vierailija
12/13 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Akuutti stressireaktio -diagnoosilla monet työnantajat myöntävät palkallista sairaslomaa vain 3 vrk. Sairaslomatodistushan on aina vain lääkärin ehdotus työnantajalle, joka itse päättää myöntääkö sairasloman palakallisena.

Niin no, työnantaja ei kyllä lääkärin diagnoosia ja työkykyarviota pysty jyräämään.

Vierailija
13/13 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä sairaslomalle välttis "haluaisikaan", tiedän vain sen, että aamulla kun herään niin tuskailen töihinmenoa tai lähinnä sitä että "pitää taas jaksaa",  päivät ovat raskaita eikä mehuja mihinkään olisi. Jotkut päivät ovat todella todella synkkiä ja ahdistavia.

ap