Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korvaako kotivakuutus tällaista?

Vierailija
24.04.2016 |

Mua nyt alko kiinnostaa, kun tässä vkl aikana oli naapuri talosta palanut yks asunto ja äsken tossa kuulin yheltä naapurin herralta, että pyykkikone/kuivausrumpu olisi jätetty kotiin valvomatta hyrräämään ja olisi aiheuttanut tulipalon. Korvaako kotivakuutus tollasta, koska eikö toi oo vähän omaa huolimattomuutta, kun sen koneen voisi vaikka seisauttaa, jos täytyy lähteä kusettamaan koiraa tai kauppaan. Tai lähteä vasta kun kone on valmis...
Uskallatteko itse jättää koneita pyörimään yksin kotiin? Myönnän, että mä oon jättänyt kauppareissun ajaksi, mutta mulla ei lähikaupassa ku vartti-20min, vaikka toki siinäkin ajassa voi tapahtua!

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei korvaa ollenkaan, jos olet jättänyt pesukoneen päälle ja poistunut kotoa. Sitten menee ihan oman tyhmyyden piikkiin.

Vierailija
2/14 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei korvaa, jos on jättänyt koneen yksin. En uskalla jättää. Joka vuosi Suomessakin syttyy kymmeniä kodinkonepaloja ja tulee vesivahinkoja. Itsellä just tällä viikolla irtosi pyykkikoneen poistovesiputki kesken ohjelman. Olin kotona ja ei olisi ongelmia tullut, kun kone kodinhoitohuoneessa, jossa lattiakaivo, mutta joillain on kone keittiössäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

korvaa, jos sulla on vastuuvapautus -lisäpalikka vakuutuksessa.

Vierailija
4/14 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua nyt alko kiinnostaa, kun tässä vkl aikana oli naapuri talosta palanut yks asunto ja äsken tossa kuulin yheltä naapurin herralta, että pyykkikone/kuivausrumpu olisi jätetty kotiin valvomatta hyrräämään ja olisi aiheuttanut tulipalon. Korvaako kotivakuutus tollasta, koska eikö toi oo vähän omaa huolimattomuutta, kun sen koneen voisi vaikka seisauttaa, jos täytyy lähteä kusettamaan koiraa tai kauppaan. Tai lähteä vasta kun kone on valmis...

Uskallatteko itse jättää koneita pyörimään yksin kotiin? Myönnän, että mä oon jättänyt kauppareissun ajaksi, mutta mulla ei lähikaupassa ku vartti-20min, vaikka toki siinäkin ajassa voi tapahtua!

En ainakaan ole niin tyhmä että kertoisin kenellekkään jos olisin jättänyt koneen päälle valvomatta.

Vierailija
5/14 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jättänyt ja jätän jatkossakin. Jos talo palaa, niin mielummin silloin kun ketään ei ole kotona.

Vierailija
6/14 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myönnän, että mä oon jättänyt kauppareissun ajaksi, mutta mulla ei lähikaupassa ku vartti-20min, vaikka toki siinäkin ajassa voi tapahtua!

Yhdellä tutulla hajosi aikoinaan pesukone kesken pesun sen pikaisen lähikauppareissun aikana. Kun hän tuli kotiin, vesi lainehti kylppärin lattioilla ja oli siitä levinnyt jonkun kylppärin ulkopuolellekin. Ilmeisesti ei kovin montaa minuuttia kerennyt olemaan hajalla ennen kuin tuttu tuli kotiin. Uusiksi meni mm. osa alakerran asunnosta, mutta tuo koko homma meni kuitenkin vakuutuksen piikkiin. Osa muistaakseni taloyhtiön vakuutuksesta, osa heidän omasta kotivakuutuksestaan. Sitä en tiedä, että tiesikö vak. yhtiöt, että kone oli hajoamishetkellä yksin kotona.

Vierailija
7/14 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä av-tietoa vai tietoa. Kotivakuutus kuitenkin korvaa jos jonkinlaista tyhmyydestä ja huolimattomuudesta aiheutunutta juttua, kuten kännykän pesemistä pesukoneessa ja jätevesiviemärin tukkimista niin, että lapsi heittää sinne kiviä. mm. noista olen saanut korvauksia kotivakuutuksesta.

En jaksa nyt alkaa kahlaamaan kotivakuutuksen ehtoja läpi, mutta ei taatusti voida vaatia, että istuu naama kiinni pesukoneen rummussa vahtimassa ettei syty palamaan. Palo voi alkaa vaikka olis samassa talossa yläkerrassa puuhaamassa jotain muuta.

Vierailija
8/14 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei korvaa ollenkaan, jos olet jättänyt pesukoneen päälle ja poistunut kotoa. Sitten menee ihan oman tyhmyyden piikkiin.

Korvaa, mutta voi vähän alentaa korvauksia.

Vierailija
9/14 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä av-tietoa vai tietoa. Kotivakuutus kuitenkin korvaa jos jonkinlaista tyhmyydestä ja huolimattomuudesta aiheutunutta juttua, kuten kännykän pesemistä pesukoneessa ja jätevesiviemärin tukkimista niin, että lapsi heittää sinne kiviä. mm. noista olen saanut korvauksia kotivakuutuksesta.

En jaksa nyt alkaa kahlaamaan kotivakuutuksen ehtoja läpi, mutta ei taatusti voida vaatia, että istuu naama kiinni pesukoneen rummussa vahtimassa ettei syty palamaan. Palo voi alkaa vaikka olis samassa talossa yläkerrassa puuhaamassa jotain muuta.

http://www.taloussanomat.fi/asuminen/2008/11/30/yksin-jatetty-pyykkikon…

Kyllä siitä alennettaan korvausta jos on laiminlyönyt turvallisuutta. Mutta ainahan voi väittää että kone jäi vahingossa päälle tai lapsi oli käynnistänyt sen tms. Tietenkään ei kannata tunnustaa että on ollut tapana jättää kone päälle kun lähtee kotoa.

Vierailija
10/14 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastauksista näkyy, että henkilöt eivät omista itse asuntoaan.  Eivät ole joutuneet tekemään todellista työtä esim. kodin rakentamiseksi.  Kaikki me jotka itse olemme kodin rakentaneet tai ainakin tehneet työtä sen maksaaksemme: emme koskaan suhtaudu välinpitämättömästi omaisuudestamme huolehtimisessa.  Ei kukaan järkevä ihminen jätä pesukoneita päälle valvomatta ja sulkee aina vesihanan käytön loputtua.

Vierailija
11/14 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jätä, sähköpalot eivät ole leikin asia. Tuttavapiirissä on syttynyt palamaan astianpesukone, pyykinpesukone ja sähköuuni, jossa haudutettiin ruokaa matalalla lämmöllä.

Kaikissa tapauksissa syynä yllättävä laitevika.

Vierailija
12/14 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä menee raja minkä koneen saa jättää päälle kotoa poistuessa? Jääkaappi ja pakastin sammutettava kotoa lähtiessä? Sähköpatterit? Tv?

Vierailija
13/14 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

rakentaminen on kovaa työtä kirjoitti:

Vastauksista näkyy, että henkilöt eivät omista itse asuntoaan.  Eivät ole joutuneet tekemään todellista työtä esim. kodin rakentamiseksi.  Kaikki me jotka itse olemme kodin rakentaneet tai ainakin tehneet työtä sen maksaaksemme: emme koskaan suhtaudu välinpitämättömästi omaisuudestamme huolehtimisessa.  Ei kukaan järkevä ihminen jätä pesukoneita päälle valvomatta ja sulkee aina vesihanan käytön loputtua.

Olen rakentanut taloni omin pikku kätösin. Olisihan se hyvä tapa opetella sulkemaan hanat, vaikka pesuhuoneessa ei kovin ihmeellistä vesivahinkoa voi saada aikaan ja talonkin poltan mielummin kun en ole kotna.

-5

Vierailija
14/14 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä menee raja minkä koneen saa jättää päälle kotoa poistuessa? Jääkaappi ja pakastin sammutettava kotoa lähtiessä? Sähköpatterit? Tv?

WC pönttö, vesihanat jne.