Missä käytännön asiassa jonkun tuttavasi ideologia/ihanteiden noudattaminen meni överiksi?
Oletko törmännyt tilanteeseen, jossa tuttavapiirin henkilön ideologia tai ihanteet ovat aiheuttaneet ympäristölle kohtuutonta ärsytystä/rasitusta?
Kommentit (13)
Muutama puolituttu, jotka eivät pysty enää osallistumaan yhteenkään keskusteluun vetämättä mukaan islamia/maahanmuuttoa/terrorismia. Siis vaikka puhuttaisiin tyyliin Taimi-tädin kukkakaaleissa olleista tuholaisista, niin nämä saavat sen jotenkin käännettyä islamistiterroristeihin.
Koiransa inhimmillistäminen.
Koira piti ottaa kaikkialle. Suuttui verisesti useammalle läheiselleen kun eivät halunneet isoa, haukkuvaa ja hyppivää koiraa kotiinsa. Koiraa ei oltu mitenkään koulutettu ettei hänelle tule paha mieli. Koira sai syödä ruokapöydässä, se ei ollut sisäsiisti vielä vuodenkaan ikäisenä jne..
Vierailija kirjoitti:
Muutama puolituttu, jotka eivät pysty enää osallistumaan yhteenkään keskusteluun vetämättä mukaan islamia/maahanmuuttoa/terrorismia. Siis vaikka puhuttaisiin tyyliin Taimi-tädin kukkakaaleissa olleista tuholaisista, niin nämä saavat sen jotenkin käännettyä islamistiterroristeihin.
Tämä. Eikä aihe rajoitu vain islamistiterroristeihin, vaan kaikkeen mitä muslimit ikinä voisivat tehdä väärin. Vaihtoehtoinen keskustelunaloitus on uhriutua rasistiksi haukkumisesta.
Näiden henkilöiden kanssa on mahdotonta keskustella yhtään mistään. Jos laittaa vaikka Faceen kuvan, jossa on musta ja valkoinen kissa vierekkäin, edellä mainittuja henkilöitä liimautuu siihen kuin kärpäsiä paskaan.
Tiedän ideologian väärinkäyttöä. Vanhapiika haukkui kavereidensa poikaystäviä sioiksi, suurin piirtein ahdistelijoiksi, sovinisteiksi, pettäjiksi, pelimiehiksi yms., koska ei saanut itselleen millään miestä. Sitten kun vihdoin sai, sai sellaisen todella perinteisen miehen, mutta yllättäen tämä naiset keittiöön ajatusmaailma ei haitannutkaan enää yhtään...
Vierailija kirjoitti:
Yksi ei suostu juomaan, toinen ei lentomatkustamaan ja kolmas ei lähde miesten kähmittäväksi baareihin. Miten tässä nyt sitten ois?
Ihan kuin minä!
En juo, koska en saa sitä mitään irti, ja juotuani olen niin ärsyttävä ettei se varmasti muidenkaan iltaa paranna. Uskon silti olevani selvä ihan mukavaa seuraa, eikä muiden juominen häiritse.
Baareihin en enää lähde mielelläni, liian monesti joku iskenet kiinni seinään, ei päästänyt irti vaan aloittanut suutelun/kähminnän/kourimisen. Baarissapa saat huutaa aika kovaa, ennen kuin kukaan huomaa ettet ole tilanteessa vapaaehtoisesti. Ja kyllä, olen tähän ikään mennessä huomannut etteivät voimani riitä puskemaan pois miestä, olipa tämä sitten kaksi metrinen tai vain minun pituiseni.
Vierailija kirjoitti:
Minä tunnen päinvastaisen ihmisen, sellainen oikein stereotypinen äärisuvaitsevainen ihminen. Edes minä, joka olen itsekin maahanmuuttajataustainen, en saa sanoa mitään negatiivista Suomen ja yleensäkin Euroopan nykyisestä maahanmuuttopolitiikasta ilman, että minut haukutaan rasistiksi (siitäkin huolimatta, että mieheni on eri rotua kuin minä itse ja on myös nykyistä maahanmuuttoa vastaan).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tunnen päinvastaisen ihmisen, sellainen oikein stereotypinen äärisuvaitsevainen ihminen. Edes minä, joka olen itsekin maahanmuuttajataustainen, en saa sanoa mitään negatiivista Suomen ja yleensäkin Euroopan nykyisestä maahanmuuttopolitiikasta ilman, että minut haukutaan rasistiksi (siitäkin huolimatta, että mieheni on eri rotua kuin minä itse ja on myös nykyistä maahanmuuttoa vastaan).
Ainiin ja toinen ääripää on ne ihmiset, jotka hermostuvat jos yritän kertoa edes pienimmänkin asian toisesta kulttuuristani (ja puhumattakaan siitä, että yrittäisin syöttää heille oman kulttuurini ruokia!). :D Minun pitäisi hylätä juureni, kieleni, tapani ja ruokani siksi, että asun Suomessa, miellän Suomen kotimaakseni (siinä missä vanhempienikin kotimaan) ja puhun suomea äidinkielenäni (siinä missä vanhempienikin äidinkieltä).
-7
Naapurin äippä suostuu syöttämään lapsilleen vain monipuolista itsetehtyä kotiruokaa. Ikinä en oo nähny Atrian makaronilaatikkoa tai mitään. Niillä on biojäteastiakin kotona voitteko uskoa. Ja lapset kielikylvyssä ja muskarissa. Ei se ikinä puhu noista mitään ääneen mut jotenkin tulee tosi tärkeilevä fiilis siitä akasta. Hymyileekin aina ja juttelee mukavia rouva Täykky 🙂🙂🙂Mieskin tulee töistä puku päällä ja luulee varmaan olevansa vittu parempi ihminen kuin me. Sanois edes ääneen, eikä vihjailis tolleen olemisellaan... Mä oon sitten varmaan IHAN paska äiti kun mun lapsilla on kertakäyttövaipat ja otan joskus siideriä. Vittu just joo justiinsa. Mitä se haittaa jos joskus vetää parit savut. Aivan överi lumppu.
Ramadan aikaan ei syö ennen auringonlaskua, hyvin kaksinaismoralistinen suhtautuminen naisiin. Toisaalta ei kättele, mutta itse on kaikki viikonloput yökerhoissa kavereidensa kanssa. Tämä siis helsingissä.
En ymmärrä, mutta ehkä joku voi selittää.
Yksi kaverini on ihan hurahtanut näihin fitness-touhuihin.
Hän on mielestäni alipainoinen, mutta kun käymme syömässä sushia, hän riipii ne riisit lautasen reunalle ja syö vaan ne kalanmuruset siitä keskeltä. Mun mielestä toi on jo ihan sairasta. En ole sanonut mitään, mutta päätinpähän vaan, että sushia emme mene enää yhdessä syömään.
Mut on kasvatetu kunnioittamaan ruokaa, en ikinä tekisi noin. Tekee pahaa katsoa vierestä. Ja koko ajan puhuu siitä personal traineristaan.
🇺🇦🇮🇱
Paikkakunnalla on S- ja K-marketit. Nainen oli työikäisenä tehnyt pitkän työuran naapuripaikkakunnalla (josta oli myös syntyjään ja jossa asui hänen lähisukunsa) ja kävi koko työuransa ajan työpaikkakunnan S-marketissa. Eläköidyttyään meni sitten ekaa kertaa nykyisen kotipaikkakuntansa S-markettiin. Siellä sattui henkilökunnan kanssa joku ihan merkityksetön pikku väärinkäsitys. Nainen suuttui niin jottei enää koskaan aio mennä toista kertaa tuohon S-markettiin. Paikkakunnalla olisi myös K-kauppa jossa on ystävällinen palvelu, mutta sinne ei voi mennä koska "en osaa käydä K-kaupassa kun en ole sellaisessa koskaan käynyt".
Lopputuloksena on että ajaa nyt loppuelämänsä ajan aina pienimmillekin ostoksille S-kauppaan naapurikuntaan (n. 20 km/sivu) tai 45 km päähän kaupunkiin.
Olen buddhalainen ja minut on monta kertaa haukuttu sen takia saatananpalvojaksi ja että minulla ei ole mitään moraalia eikä käsitystä oikeasta ja väärästä, koska en ole kristitty. Mitään mitä kerron uskonnostani ja mitä se opettaa minulle ei suostuta kuuntelemaan vaan huudetaan vain päälle omat ennakkoluulot ja niihin perustuvat (täysin väärät) käsitykset.
Yksi ei suostu juomaan, toinen ei lentomatkustamaan ja kolmas ei lähde miesten kähmittäväksi baareihin. Miten tässä nyt sitten ois?