Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

KonMari-metodi. Tuttu sinulle?

Vierailija
24.04.2016 |

Kiinnostaisi jos jollain omiakohtaista kokemusta.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin kirjan kolme päivää sitten. Ihan inspiroiva kirja, vaikka ne syvällisempi haahupölötys esineille puhumisesta yms ei iskenytkään. Mutta olen jo saanut heitettyä läjittäin vanhaa paperia (lähinnä luentomuistiinpanoja), pari kassillista vaatteita ja vanhoja cd-levyjä pois. Kirjan anti minulle on ollut, että siinä esitettyjen tapojen avulla on helpompi arvioida, tarvitsenko todella jotain tavaraa vai en. En ole aikeissa tyhjätä kotia täydellisesti kirjan oppien mukaan kuitenkaan.

Vierailija
2/5 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin viime lokakuussa ja järjestin kodin + heitin turhan krääsän pois. Ei ole ollut sen jälkeen kertaakaan sotkua:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten Hesarissa kerrottiin, se on sekoitus Jari Sarasvuota ja marttailua. Muutama hyvä oivallus (ei vaatepinoja vaan esim. lasten puserot taiteltuna laatikkoon vierekkäin) ja aika paljon itsestäänselvyyksiä. Toimii varmaan hyvin silloin, jos on kerännyt kaikenlaista turhaa kotiinsa tyyliin uusi juomalasisarja joka toinen vuosi tai tyynynpäällisiä kaikissa mahdollisissa sävyissä, mutta ainakaan minä en oppiensa mukaan saanut kotia yhtään tyhjemmäksi. Vaatteet kiertää jo nyt kirppikselle ilman KonMaria enkä osta jotain vain siksi, että se on kaikissa sisustusblogeissa.

Vierailija
4/5 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen paraikaa ja  aloitin kodin tyhjentämisen jo ennen sitä. En noudata ohjeita kirjaimellisesti, mutta olen saanut siitä intoa ja vahvistusta että olen oikealla tiellä.

Vierailija
5/5 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta koko juttu on aika outo. Kyllä pitäisi miettiä, mitä sinne kotiinsa haalaa eikä sitä, miten siitä haalatusta tavarasta pääsee eroon. Ehkäpä se kertoo nykyajasta, kulutetaan ilman todellista tarvetta ja sitten ahdistutaan tavaramäärästä ja sitten kekistään jotain vippaskonsteja, joilla päästä hallitsemaan tavaramäärää.. Hmm. Enemmänkin tuo metodi vahvistaa kuin heikentää ihmisen suhdetta materiaan. Se on yksi tapa, jolla ihminen luo suhdettaan tavaraan.