Nyt sen päätin: ensi kesänä olen -15kg kevyempi!
Lähtöpaino 70kg, tavoitepaino 55.
Kaapissa on yhdet tosi kivat farkut, jotka eivät minulle mahdu. Ensi kesänä ne mahtuvat!
Aikaa tähän projektiin on siis 13 täyttä kuukautta eli kuukaudessa täytyy pudottaa n. 1,2kg. Haluan pitää laihdutustahdin hitaana, jotta tulokset olisivat pysyviä ja motivaatio säilyy.
Mitä luulette onnistuuko?
Kommentit (20)
-15 kiloa kevyempi muuten tarkoittaa, että olet 15 kiloa painavampi.
En usko, että onnistuu noin hitaalla tahdilla, koska kyllästyy. Eikä se laihdutusnopeus vaikuta siihen pysyykö paino alhaalla vai ei, vaan se mitä syöt laihduttamisen jälkeen.
Terv. 20 kg 4 kk:ssa laihtunut
Vierailija kirjoitti:
En usko, että onnistuu noin hitaalla tahdilla, koska kyllästyy. Eikä se laihdutusnopeus vaikuta siihen pysyykö paino alhaalla vai ei, vaan se mitä syöt laihduttamisen jälkeen.
Laihduin joskus parissa kuukaudessa lähemmäs kymmenen kiloa. Tulivat takaisin korkojen kera...
Yritän muuttaa ruokavalioni ihan pysyvästi. Luulisin sen onnistuvan paremmin pienin askelein.
Toiveissa on siis pysyvä painonpudotus. Olen ollut jojo-laihduttaja viimeiset kymmenen vuotta, nyt saa riittää!
Ei onnistu. Nämä uhoajat ja "onnistuuko?" kyselijät eivät yleensä ole kovin pitkäjänteisiä ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Ei onnistu. Nämä uhoajat ja "onnistuuko?" kyselijät eivät yleensä ole kovin pitkäjänteisiä ihmisiä.
Totta, en olekaan. Mutta nyt täytyy saada muutosta aikaan. En jaksa olla tällainen löllyrä. Odotan sitä, että vaatteet istuu kivasti ja jospa ensi vuonna uskaltautuisin rannallekin. Tällä hetkellä olen mallia "siiderivalas" joten mielummin jätän bikinit kaappiin odottamaan ensi kesää.
Mulla ainakin onnistui. Aloitin viime kesän alussa ja joskus marraskuussa oli -15kg
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta, en olekaan. Mutta nyt täytyy saada muutosta aikaan. En jaksa olla tällainen löllyrä. Odotan sitä, että vaatteet istuu kivasti ja jospa ensi vuonna uskaltautuisin rannallekin. Tällä hetkellä olen mallia "siiderivalas" joten mielummin jätän bikinit kaappiin odottamaan ensi kesää.
Ethän sä tämän palstan mukaan ole edes ylipainoinen. BMI alle 30 joten ihan terveellistä rasvaa kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Kyllästyy? Kyllästyy mihin? Syömään terveellisesti? Sitä kuitenkin pitäisi jatkaa loppuelämä, jos aikoo pitää sen ylipainon poissa, joten ei sen kovin jännää tarvitse ollakaan. Mitä huomaamattomampi muutos elämäntavoissa, sitä todennäköisemmin siihen ei nimenomaan kyllästy. Jotkut pussidieetit kyllästyttää jo parin päivän jälkeen, eikä niistä ole loppupeleissä mitään hyötyä.
Hyvältä kuulostaa Ap!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ethän sä tämän palstan mukaan ole edes ylipainoinen. BMI alle 30 joten ihan terveellistä rasvaa kaikki.
No, joo... Olen tosi siro rakenteeltani, joten pienikin ylipaino näkyy ja tuntuu (BMI on tällähetkellä joku 26)... Puhumattakaan siitä miten paljon itsetunto on laskenut näiden kertyneiden kilojen myötä.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no tää palsta on aika kieroutunut.
Ensi kesänä tarkoittaa nyt tulevaa kesää ja ensi vuoden kesä tarkoittaa vuoden 2017 kesää, joten kumpaa kesää ap oikeastaan tarkoittaa, kun otsikko ja osa tekstistä ovat ristiriidassa?
Vierailija kirjoitti:
Ensi kesänä tarkoittaa nyt tulevaa kesää ja ensi vuoden kesä tarkoittaa vuoden 2017 kesää, joten kumpaa kesää ap oikeastaan tarkoittaa, kun otsikko ja osa tekstistä ovat ristiriidassa?
Huomasin itsekin tuon ajatusvirheen, kaipa elän jo tätä kesää :) Tarkoitin siis, että vuoden 2017 kesällä on painosta lähtenyt 15 kiloa.
-ap
Mä en ainakaan jätä biksusäistä nauttimatta olin rantakunnossa tai en enkä todellakaan oleta et kukaan muu jää rannalle niinä kahtena aurinkoisena päivänä tulematta ulkomuotonsa vuoksi. Jokainen saa olla mitä on.
Ihan ensiksi kannattaa palkita itsensä suklaalevyllä ja kermajäätelöllä kun on tehnyt näin hienon päätöksen.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ainakaan jätä biksusäistä nauttimatta olin rantakunnossa tai en enkä todellakaan oleta et kukaan muu jää rannalle niinä kahtena aurinkoisena päivänä tulematta ulkomuotonsa vuoksi. Jokainen saa olla mitä on.
Olen samaa mieltä kanssasi enkä esim. itse arvostele kenenkään ulkonäköä.
Minulle painonnousu on vain niin kipeä ja vaikea asia, etten pääse siitä yli. Olin ennen fyysisesti todella hyvässä kunnossa ja on ollut vaikea hyväksyä, että nyt näytän tältä.
-ap
oh mä kun tykkään niin bikineistä. pitäs laihduttaa se 15 kg , mut em mä sittenkää tykkää bikineistä!
Vierailija kirjoitti:
Ihan ensiksi kannattaa palkita itsensä suklaalevyllä ja kermajäätelöllä kun on tehnyt näin hienon päätöksen.
En aio luopua herkuista kokonaan, mutta yritän herkutella kohtuudella. Ennen saattoi hyvinkin mennä suklaalevy ja jätskipaketti (ihan oikeasti koko paketti!) kerralla.
Nyt olen sallinut itselleni jonkin pienen herkun kauppareissuilla. Esim. suklaapatukka tai yksi jäätelö. Kaupassa käyn max. 2krt/vko ja kuljen sinne kävellen. Kauppaan on noin 4km kävelymatka eli siinä tulee ihan hyvä lenkki samalla.
Minä taas aion olla ensi talvena Iines Ankka.
Tuo nyt onnistuisi kiirehtimättä jo syksyynkin mennessä. Vaikea olla onnistumatta.