En ikinä muista miehen siskon lapsen nimeä
Lapsi on kohta vuoden. Joskus saatan olla muistamatta ollenkaan koko nimeä ja joudun miettimään pitkään, mikä se oli. Vältän puhumasta nimellä, koska en vain muista. Joskus lapsi tulee puheeksi ja kun asiasta jutellaan muistan nimen väärin. Mies katsoo ärtyneenä, että puhun hänen siskonlapsestaan väärällä nimellä. Ihan yksinkertainen nimi. Ollaan tekemisissä useamman kerran vuodessa. Miestäni hävettää, etten muista nimeä.
Minkälaisen kuvan te mammat saatte, jos joku, jonka kanssa kuitenkin olette tekemisissä, ei muista mussukkanne nimeä?
Kommentit (15)
Että ei näköjään paljon kiinnosta minun ja perheeni asiat, tai että henkilö tahtoo tahallaan ärsyttää.
Miltä tuntuisi, jos miehen sisko ei muistaisi sinun nimeäsi? Tai miehesi ei muistaisi sinun nimeäsi? Niinpä - itselle tärkeiden ihmisten nimet jäävät mieleen, eli näin osoitat miehellesi ja hänen siskolleen, että kyseinen sukulaislapsi on sinulle merkityksetön henkilö.
No ajattelisin, että sinulla on ehkä joku älyllinen kehitysvamma. Alkaisin puhua sinulle vähän hitaammin ja selkeästi artikuloiden. Askartelisin sinulle nimitautulun, jossa olisi tuttujen ihmisten kuvia ja nimet kuvien alla.
Jännää, niin tää sisko on ruvennu tekemään seurassani. Eli puhumaan hitaammin ja selkeämmin, vaikka ei minulla mitään älyllistä ongelmaa ole.
Tosin on käynyt viimeisen vuoden aikana ilmi, etten muista edes kotiosoitettamme, vaikka ollaan asuttu miehen kanssa kohta vuosi tässä nykyisessä asunnossa. Ap
Sulla ei varmaankaan mitään älyllistä kehitysvammaa ole vaan alkava muistisairaus. Ne on yleistyneet hälyttävää vauhtia ihan työikäisillä, hyvinkin nuorilla ihmisillä. Mars lääkäriin, lääkityksellä taudin etenemistä voidaan hidastaa.
Tuskin 30-vuotiaalla voi olla muistisairautta? Ap
Se on ap Pirkko, tästä lähin lupaat muistaa sen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voi olla. Viina voi myös tuhota aivot, kuulostaako tutulta?
Rimmaa nimi jonkin sinulle tutun sanan kanssa. Missin muistat rinnan karkeammasta nimestä jne.
Myös nuorelle voi tulla muistisairaus. Se on harvinaisempaa, mutta mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voi olla. Viina voi myös tuhota aivot, kuulostaako tutulta?
Ei kuulosta. Vissiin niin pahasti edennyt, etten muista juoneeni? Ap
Vierailija kirjoitti:
Rimmaa nimi jonkin sinulle tutun sanan kanssa. Missin muistat rinnan karkeammasta nimestä jne.
Olen keksinyt yhden sanan, melkein rimmaa sen kanssa, mutten täysin rimmaavan mitään. Mutta varmaan sen takia sanonkin aina sen nimen väärin joka kerta. Muistan lapsen kaikki muut nimet (jotka on vaikeampia), mutten tätä ekaa sitten millään. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen keksinyt yhden sanan, melkein rimmaa sen kanssa, mutten täysin rimmaavan mitään. Mutta varmaan sen takia sanonkin aina sen nimen väärin joka kerta. Muistan lapsen kaikki muut nimet (jotka on vaikeampia), mutten tätä ekaa sitten millään. Ap
Kirjoita nimi lappuun ja tuijota taskussasi olevaa lappua säännöllisesti vierailun aikana. Ta-daa: muistat nimen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoita nimi lappuun ja tuijota taskussasi olevaa lappua säännöllisesti vierailun aikana. Ta-daa: muistat nimen!
Tällä ainakin välttyisi jatkossa ikäviltä tilanteilta, kun "muistan" nimen. Tosin ei olisi eka kerta, että tiputtaisin lapun vahingossa taskusta. Sitten hävettää lisää. Ap
Oot kyllä aika tyhmä. Et edes yritä muistaa.