Mitä te muut lapsiperheelliset teette vappuna?
Taas ollaan koko perheen kesken vappu kun ei ole ketään kenelle lapsen laittaisi hoitoon. Mitä te teette vappuna?
Kommentit (17)
Kotona ollaan syödään jotain hyvää, katotaan telkkaria, syödään sipsejä ja juodaan cokista
Olen töissä. Tulee hyvät pyhälisät. Jos ei tulisi, olisin kotona.
Toisen perheen kanssa lounaspiknikille, pyörillä vähän kauemmas, ulkoillaan. Illalla syödään vielä yhdessä.
Mekin perheen kesken,lapsia 4. 7kk, 4v. 5v. ja 10v
Käydään ulkoileen/pyöräileen, vuokrataan leffa ja syödään popcrneja. Vappupäivänä taas ulkoilua, tortilloja ja ihan vaan pakastealtaan jäätelöt.
Lapsille simaa ja aikuisille terästettyä simaa.
Vappuaattona mies jää lasten kanssa kotiin leipomaan munkkeja ja katsomaan leffaa, mä lähden kavereiden kanssa ulos. Vappupäivänä sitten aamupäivä ollaan perheen kesken, iltapäivästä lapset menee mun vanhemmille hoitoon ja mies menee kavereidensa kanssa Ullanlinnaan, ja mä menen omien kavereideni kanssa :--) Mun vika (ja eka opiskelijatyylisesti menevä) opiskelijavappu!
eka meen ite käymään päivällä kaverin polttarilounaalla, sit mennään kaveriperheen kanssa lintsille ja poksautetaan siellä kuohuvat ja lapset saa hampparia..vappupäivänä toisten kavereiden kanssa brunssille...can´t wait ! :)
Tulee tuttavapariskunta käymään. Lapset leikkivät keskenään ja aikuiset siemailevat kuoharia. Syödään hyvin.
Mistäs sen vielä tietää?
Jotkut on näköjään suunnitelleet jo senkin, mitä puoliso tekee :D
Me todennäköisesti tehdään pihahommia jos on kaunis sää. Tai sitten ei. Ehkä nähdään kavereita, tai sitten ei.
Ainoa mikä on varmaa on munkkien syöminen :D
Lapseni ollessa pieni, meillä vietettiin vappuaattona lastenjuhlia. Lapseni kummin lapset, ja ystäväni tytär, olivat usein meillä kylässä vappuna. Koristeltiin vähän ilmapalloilla ja serpentiinillä, katettiin pöytä kauniisti ja laitettiin monenlaista hyvää syötävää sekä tietysti simaa lapsille (ja aikuisillekin) ja kahvia tietysti aikuisille.Pidettiin discoa lasten kanssa.
Vappupäivänä oltiin usein katsomassa vanhojen autojen karavaania lapsen isotädin perheen kanssa, ja kävimme vappuajelulla. Tivolissakin käytiin joskus, mutta lapseni ei koskaan ole ollut mikään laitelapsi vaan ennemin voinut huonosti laitteissa.
Kivoja muistoja on kuulema noilla muillakin lapsilla meidän vapuistamme.
Lyödään hynttyyt yhteen aattona muutaman muun lapsiperheen kanssa.
Vappupäivänä on ollut tapana brunssitella sään salliessa ulkona picnikillä läheisessä puistossa. Muuten jonkun meistä kotona.
Ollaan vietetty vuosikaudet vähän lasten ehdoilla koko vappua. Aikuisten juhlat sitten erikseen. Hyvin hillitysti alkoholia, muttei ihan kuivin suin olla.
No ehkä juodaan simaa ja syödään munkkeja, lapsille ostetaan ilmapallot ja ehkä serpentiiniä. Siinä se, mitä sitä muuta vappuna tekisi? Täysin turha "juhla". Kun minä olin lapsi mentiin naamiaisiin jonnekin nuorisoseurantalolle, ei sellaisia enää ole. Joillekin alkoholin suurkuluttajille taas hyvä tekosyy vetää enemmän viinaa.
Eipä kummempia, lapset saa ilmapalloja, kaasupallot. Koristellaan serpenttiiniä. Syödään munkkeja ja limua.
Voishan sitä lähteä vaikka vapputorille pyörimään tai tivolissa piipahtaan, mutta vielä ei olla minään vuonna huvittanut. Lasten kanssa voisi myös mennä piknikille, pelata pihapelejä ja grillata.
Itse en oikein ole tälläisten juhlien perään, mutta lasten takia koitamme vähän jotain vähintäänkin herkkuja ja ilmapalloja.
Uuttavuotta ollaan usein vietetty tuttavaperheen kanssa syöden ja hengaillen. Lapset ovat keskenään touhunneet. Alkoholia en ole nauttinut 7 vuoteen kumpanakaan näistä juhlista, mitä nyt iltaisella tai grillatessa pari olutta. Lasten ehdoilla mennään. Muina viikonloppuina on sitten ollut omaa aikaa.
Syödään ja juodaan hyvin, käydään vappubrunssilla.
Lapsille lava kaljaa ja miehen kanssa otetaan kirkkaita.
Grillataan kotona ja juodaan jotain hyvää. Teen munkkeja ja koristelen vapun.
Lapset ovat sen verran isoja etteivät lähde esim piknikille. Sää ei taida oikein suosia muutenkaan?
Ryypiskellään.