Tarvitsetteko postin kotiin joka päivä?
Laki määrää jakamaan posti kotitaluksiinkin jokaisena arkipäivänä. Mielestäni täysin järjetöntä nykypäivänä, kun suuri osa tärkeästä postista kuitenkin liikkuu jo sähköisesti.
Minulle riittäisi vallan mainioisti että paperiposti jaetaan kotitaluksiin kerran viikossa. En nytkään käy hakemasssa postia postilaatikosta edes joka viikko.
Kerran viikossa jako voisi olla normi ja lisämaksusta saisi parempaa palvelua jos haluaa.
Kommentit (26)
No onhan se ihan kivaa, että tulee päivittäin, koska olen pahasti koukussa ulkomaalaisiin nettikauppoihin, melkein päivittäin tulee jotain tilailtua ja sitten niitä paketteja ropisee luukusta sisään pitkin viikkoa. :D
2 kertaa riittäis mulle. Mitkä ne päivät sit olis nii ihan sama. En ymmärrä miksi sitä pitää jakaa joka päivä.
Kaikki voisi toimia sähköisenä paitsi tietenkin netistä tilaamani tavarat voisi posti toimittaa kotiovelle. Laatikot on ihan turhia.
Minä en matkusta joka vuosi. Kyllä pitäisi olla laki kieltämään teitä muitakaan matkustamasta.
En tarvitse.
Mutta olisi kiva, että kaupungin kirjeet kuten päivähoitomaksu ja hammaslääkäriajat tulisi ajoissa, toisin kuin nyt. Ja olisi erittäin kiva, jos postinjakaja ihan oikeasti yrittäisi toimittaa paketin ovelle eikä vain leikkisi että toimittaa.
Ja joulukortit olisi mukava saada joulukuussa :)
Vierailija kirjoitti:
No onhan se ihan kivaa, että tulee päivittäin, koska olen pahasti koukussa ulkomaalaisiin nettikauppoihin, melkein päivittäin tulee jotain tilailtua ja sitten niitä paketteja ropisee luukusta sisään pitkin viikkoa. :D
Oletkohan ex-vaimoni. Harvase viikko tuli jotain pikkukirjettä tai pakettia Briteistä tai Kiinasta.
Vierailija kirjoitti:
Minä en matkusta joka vuosi. Kyllä pitäisi olla laki kieltämään teitä muitakaan matkustamasta.
Exit tax olisi hyvä kaikille maasta poistuville, myös Kanarian matkaajille!
En joka päivä todellakaan tarvitsisi, ei meille käytännössä läheskään joka päivä tule edes mitään oikeaa postia, mainoksia kylläkin kantavat nykyään melkein päivittäin :) ehkä 2-3krt viikossa olis sopiva jakomäärä.
En tarvitse, mutta vähän alkaa epäilyttää, kun meille ei ole tullut nyt taas koko viikkoon postia. Olisi kiva saada esim laskut ja tiedotteet ajoissa. Ja joskus tulee asiakkailta jotain työpapereita postitse, niin nekin olisi ihan kiva saada parin päivän eikä parin viikon päästä.
Posti voisi ensin hoitaa jakeluongelmat kuntoon ja ruveta sitten vasta miettimään ruohonleikkuuta...
Postia ei tosiaan tule joka päivä, mutta kyllä minä haluan sen tulevan mahdollisimman nopesti.
Enkä tarvitse nurmikon leikkuuta, vessa apua, en halua lähteä ulkoilemaan posteljoonin matkaan, ei myöskään tarvitse tulla kahvia keittämään, tuoda kunnan ruokaa, ottaa koiraa mukaan lenkille, kiivetä hakemaan hamsteria katoilta, eikä viedä kissaa eläinlääkäriin.
Ihan vaan posti ennen kuin tulen itse kotiin työstä.
Ihan periaatteesta haluan, että tilaamani päivälehti tulee perille päivittäin eikä kaksi lehteä joka toinen päivä. Se jaetaan täällä arkisin päiväpostin mukana. Siinäkin on jo sietämistä, että viikonlopun lehdet saadaan vasta maanantaina. Toinen vaihtoehto olisi ollut noutaa ne 12 km:n päästä, suunnasta minne ei muuten mentäisi. Terveisiä vain Alma Medialle!
Kun yliopistosairaala saisi ilmoitettua sähköpostiin tulevat ajat ja ohjeet, laskut varsinkin ottaisin mieluiten vaikka sopivasti palkanmaksun kanssa ajoitettuna.
Vierailija kirjoitti:
Suuremmat paketithan jaetaan nyt muutenkin erikseen eikä päiväpostin mukana.
No nuo aikakauslehtikustantamot ja lehtitilaajat tuskin suostuu tällaiseen supistamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Ihan periaatteesta haluan, että tilaamani päivälehti tulee perille päivittäin eikä kaksi lehteä joka toinen päivä. Se jaetaan täällä arkisin päiväpostin mukana. Siinäkin on jo sietämistä, että viikonlopun lehdet saadaan vasta maanantaina. Toinen vaihtoehto olisi ollut noutaa ne 12 km:n päästä, suunnasta minne ei muuten mentäisi. Terveisiä vain Alma Medialle!
Ne maksakoon, jotka näitä palveluita tarvii.
Mulle riittäisi ihan hyvin että posti tulisi 2 krt/viikko, esim. tiistai + perjantai.
Vierailija kirjoitti:
Postia ei tosiaan tule joka päivä, mutta kyllä minä haluan sen tulevan mahdollisimman nopesti.
Sama minulla. En näe järkevänä postin jemmaamista varastoon odottamaan jakamista. Siinä lisääntyy riski, että sitä jemmaa ei huomata purkaa lainkaan ennen kuin kuukauden päästä.
Kuutena päivänä viikossa olisi hyvä. Näkisin mielelläni lauantain lisättävän päiväpostin jakopäiviin, myös kuriirifirmat voisivat alkaa toimittamaan kuluttajien paketteja lauantaisin. Osaan pakettiautomaateistahan paketit menevät nykyisin myös lauantaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne maksakoon, jotka näitä palveluita tarvii.
Ei tarjottu sitä vaihtoehtoa, että saisi lisämaksusta lehdet viikonloppuisinkin kotiin. Oltaisi kyllä maksettu. Ja sitten lehtitalot ihmettelevät, kun tilauksia irtisanotaan. Isäni jo irtisanoi lehden, kun se siirtyi varhaisjakelusta Postin jaettavaksi. Isä kun ei ole suostunut laittamaan postilaatikkoa portinpieleen, vaan hakee postin kerran viikossa jakelukeskuksesta tai jostain vastaavasta paikasta (ja jättää Postiset ja muut turhat sinne).
Saisivat tuoda paketit suoraan kotiin ja jakaa kirjepostin joka toinen päivä niin se olis hyvä uudistus. Nyt ne jakaa joka päivä ei oota ja paketit pitää hakee jostain skutasta.