Kirpputori asiaa!!!
Väärä palsta, mutta ajattelin kuitenkin onneani ;)) Ei ole aikaa roikkua tuolla av-puolella ja siellä vastaukset usein asiattomia.
Eli kysyisin teiltä neuvoa miten kannataisi hinnoitella vauvan-/ lastenvaatteet? Suurinosa vauvanvaatteista on kuin uusia, pidetty kerran tai kaksi, osa jopa kokonaan käyttämättömiä. Onko sopiva jos bodysta pyytää 0,50-1e?? Potkareista 1-2e?
Entäs miten hinnoitella vauvalehdet, vuosikerta -05?
Kertokaapa vähän omia kokemuksianne. Nyt vauva kutsuu...
Kommentit (5)
sitä huutonettiä mäkin ensin ajattelin, mutta menee niin hankalaksi kun ei ole digikameraa käytössä, puhelimella pitäis kuvata...ja sitten se postitusrumba. Ei kiitos!!!
Otin itselleni jopa huutis tunnuksenkin valmiiksi, mutta kun onnistuin hukkaamaan/ unohtamaan senkin, niin olkoot.
Just eilen kiertelin paikkakunnan kirppiksiä ja totesin taas kerran, että kauheeta pas***aa yrittävät myydä. Itse en kehtaa edes ajatella myyväni nukkaantuneita vaatteita. Taitaa mennä aika halvalla nämä meidän neidin vaatteet, kun ovat kuin pakasta vedettyjä, mutta so what. Lisää lapsia ei tuu ja säilytystila loppuu.
Ostan itse paljon vauvalleni kirpputoreilta ja vähän käytetyistä tai kuin uusista bodeista maksan korkeintaan kolme euroa. enemmän käytetyt, mutta ehjät ja puhtaat voin ehkä myös ostaa, mutten maksa enempää kuin 50 senttiä. potkuhousut samoilla hinnoilla, mutta kokohaalareista saatan maksaa hieman enemmänkin.
Vaikka tuo myyminen Huuto.net:issä ei ole ihan vaivatonta niin ei kirppiksellä myyminen ole juurikaan helpompaa. Kirppistä vartenkin vaatteet pitää hinnoitella, jos myyt itse niin kaikki tinkii vaikka olisi kuinka halvat hinnat, sen sijaan itsepalvelukirppiksillä vaatteita " katoaa" , putoilee lattialle ja likaantuu. Ja kirppismyynnissä kuitenkin jää jäljelle jotain vaatetta. Mainitsemillasi hinnoilla pitää myydä paljon vaatteita, että saa pöytävuokran maksettua ja jää jotain käteenkin. Nettikirppiksilläkin myyminen on työlästä, tulee paljon kyselyjä vaatteista, lähetät niistä listaa, et saa vastauksia, joku lupaa ostaa kaikki mutta sitten " katoaa" jne.
Suosittelisin, että yrittäisit myydä kaikki vaatteet paketteina niin pääset eroon kaikista vaatteista. Jos kirjoitat tarkat kuvaukset (työlästä tämäkin, myönnettäköön) vaatteista niin ilman kuvaakin voit saada hyväkuntoiset vaatteet myytyä. (Itse olen sekä ostanut että myynyt ilman kuvaa vaatteista.) Mutta helpoimmalla myynnin ja mahdollisen postittamisen suhteen pääset, kun myyt paketteina eikä yksittäin. Jotain ei-niin-uudenveroista vaatetta kannattaa " säästää" kaupanpäällisiksi ja näin pääset eroon ihan kaikista vaatteista.
Jos haluat saada parhaan mahdollisen summan vaatteista niin tuo Huuto.net on paras. Onko sinulla ketään tuttua, joka voisi kuvata vaatteet tai voitko lainata kameraa esim. työpaikalta?? Jos asusit jossain lähellä niin mielelläni auttaisin, myyn välillä ystävienkin puolesta vauva/lastenvaatteita. Minusta myyminen on hauskaa, heistä työlästä... =)
t. Joku, joka on kokeillut kaikenlaisia kirppisvaihtoehtoja
Minkäkoisia vaatteita olet myymässä? Voit ottaa yhteyttä suoraan sähköpostiini vilijonkkis@luukku.com .
t. Vilijonkkis
Kirppareilla missä mä oon käyny niin hyväkuntoinen tahraton vaate body, housut yms on usein 2 euroo, kolme jos vaatteessa on jotain " ekstra hienoo" tai on oikeesti lähtöhinnaltaan selvästi kalliimpi vaate, hintoja pidän itse hyvinkin sopivana.
Jos itse myisin vaatteita laittaisin ne ehdottomasti huuto.nettiin, siellä huudetaan vaatteista usein paljon yli kirpparihintojen ainakin niiden kirppareiden jossa mä oon käyny. Siellä ei oo ollenkaan tavatonta nähdä et joku on huutanu bodysta 4euroo+postikulut, musta hurjan paljon käytetystä vaatteesta.
Kirpparihinnat vaihtelee varmasti paikkakunnittain.