Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Merkkaatteko te muut kuukautisia kalenteriin ja laskette kiertoa ja milloin seuraavaksi alkavat?

Vierailija
19.04.2016 |

Minä en enää (joskus teininä kyllä) vaan tunnistan kuukautisten tulon aina PMS-oireista ja samoin ovulaation tunnistan levottomasta mielestä ;)

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki on tarkkaan merkattu, koska vauvaa ollaan toivottu 14kk turhaan.

Eikös tuollainen vain lisää stressiä, joka taas puolestaan heikentää mahdollisuutta raskautumiseen. Lopetat asiasta murehtimisen ja sopivan tiuhaan peitot heilumaan, niin kyllä se tärppää jos on tärpätäkseen.

Vierailija
42/59 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En merkkaa. Suunnilleen painan mieleen milloin edelliset alkoi ja siitä sitten lasken jos tarve on. Ja tunnen ja nään kropasta kun seuraava kierto alkaa lähestyä.

En ole muuten ikinä kuullutkaan noista sovelluksista! Itsestäni ei kyllä olisi tuollaiseen kontrollointiin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina merkinnyt säntillisesti ja tarkasti siitä lähtien kun kuukautiseni alkoivat, eikä ole siitä kyse ettenkö tuntisi näitä kaikkia tapahtumia ennalta ja sillä hetkellä kehossani. Tunnen kyllä ja lähes tunnilleen tunnenkin, ja olen säännöllinenkin. Silti se on sitä itsestään huolehtimista tuo merkitseminenkin, aivan kuten sekin ettei mene koskaan nukkumaan meikit naamalla yms. :) Tietyt naiselliset asiat, jotka on opittu jo nuorena.

On helppoa mennä tarvittaessa gynelle siistin kalenterin kanssa, varata lomamatkoja vain parhaille päiville, osata olla ottamatta mitään tärkeää tapaamista pahimmille päiville jne.

Vierailija
44/59 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina merkinnyt säntillisesti ja tarkasti siitä lähtien kun kuukautiseni alkoivat, eikä ole siitä kyse ettenkö tuntisi näitä kaikkia tapahtumia ennalta ja sillä hetkellä kehossani. Tunnen kyllä ja lähes tunnilleen tunnenkin, ja olen säännöllinenkin. Silti se on sitä itsestään huolehtimista tuo merkitseminenkin, aivan kuten sekin ettei mene koskaan nukkumaan meikit naamalla yms. :) Tietyt naiselliset asiat, jotka on opittu jo nuorena.

On helppoa mennä tarvittaessa gynelle siistin kalenterin kanssa, varata lomamatkoja vain parhaille päiville, osata olla ottamatta mitään tärkeää tapaamista pahimmille päiville jne.

No nyt ymmärrän, miksi naisille jotkut asiat ovat niin vaikeita.

Vierailija
45/59 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttäny Clue appia iphonelle nyt parin vuoden ajan.

Vierailija
46/59 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, viimeiset 35 vuotta olen kirjannut näitä paperikalenteriin. Näin yli viisikymppisenä on mielenkiintoista seurata, mitä tapahtuu. Ei ole tapahtunut kummoisia vielä.

28-30-30-28-30-26-31-31-25-30-30-26-31

26-24-27-24-27-28-30-30-28-27-28-25-30

30-28-27-27-33-30-28-28-30-19-28-26-25

28-32-28-26-28-27-29-28-25-27-26-27-28

28-27-29-26-28-30-29-28-28-26-28-29-28-28

27-28-26-29-29-26-28-28-27-28-27-26-27-30

28-26-27-26

Vierailija
47/59 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä merkkaan. Pillereitä käyttäessäni en merkannut mutta nyt kun ne taas lopetin, aloitin merkkaamisen. En tosin mihinkään kalenteriin vaan siihen tarkoitetulle nettisivulle. On ihan hauskaa että siellä on jo 3 vuoden ajalta kaikki luomumenkat merkittynä. Kiertoni on vaihdellut paljon ajan mittaan, enne lasta jopa 60 päivää ja sen jälkeen paljon säännöllisemmin 28-35 päivää. Mielestäni tämä on sellainen juttu mitä on hyvä seurata esim. jos sattuu tulla raskaaksi niin tietää viikot suunnilleen tai jos kierrot heittelee paljon niin voi miettiä olisiko tarvetta käydä lääkärissä.

Vierailija
48/59 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytän WomanLogPro -kalenteria, jonne merkitsen alkamispäivät, pms -oireet, ovulaatiot, yhdynnät ym.

Android App siis.

Mahtaa sitten nolottaa jos puhelin häviää/varastetaan kun intiimitkin asiat paljastuu.

No jos puhelin varastetaan niin silloin nuo menkkatiedot olisi kyllä pienin huoleni.

Vierailija
49/59 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti täällä on porukalla niukat ja säännölliset kuukautiset kun pystyvät olemaan merkkailematta. Kyllä ne vaan on pakko merkkailla vaihdevuosiin asti jos tulee yhtäkkiä kuin saavista kaatamalla ja kierto heittää 2 viikolla. Lisäjännitystä tuo elämään välillä väliin jäävät kuukautiset, jolloin saat laskeskella sitä 28-42 pv:n kiertoasi uudelleen ja arvuutella milloinkohan kesä-elokuun välissä seuraava monsuuni iskee.

Avaatko tätä vähän? Jos on epäsäännölliset menkat, niin miten se niiden merkkaaminen auttaa ennakoimaan, milloin seuraavat tulee? Mulla oli nuorempana kierto 35-90 päivää enkä tajua, miten tieto siitä, että milloin edelliset menkat oli tai millainen kierto on ollut viimeiset viisi kertaa, kun ei ne ennusta sitä tulevaa...

Oli muuten jännä fiilis, kun oli tottunut tuohon epäsäännöllisyyteen ja sitten ekan hormonikierukan poisoton jälkeen olikin yhtäkkiä päiväntarkka kierto :)

Vierailija
50/59 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo merkannut ikinä, enkä laskenut kiertoakaan. 

Vierailija
51/59 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin jokin aika sitten käyttää appia kierron seuraamiseen, vaikka tunnistan kyllä muutenkin, milloin menkat alkaa. Sovellus näyttää myös ovulaation suurpiirteisen ajankohdan ym.

Vierailija
52/59 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ou-nou. Meikit oon oppinut pesemään naamalta joka ilta, mutta menkkoja en oo ikinä merkannut mihinkään. Miten mulle nyt käy? Kesälomamatkakin onnistuneesti varattuna, vaikkei yhden ainoaa ruksia oo kalenteriin menkkojen osalta piirrettykään. 

Vierailija
53/59 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Ihan vain siksi, että tietäisin etukäteen milloin pms-oireet ovat odotettavissa, eli milloin pitää lisätä liikuntaa ja ottaa enemmän aikaa omissa oloissa. Tää on huomattavasti vähentänyt murhanhimoani kaikkia vastaantulijoita kohtaan. 

Vierailija
54/59 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä ei-merkkailijat niin säännöllinen kierto/hyvä muisti, että osaatte kertoa kierron pituuden, keston ja edellisen kerran kun käytte vuosittain gynekologilla?

Itsellä aina ollut hieman epäsäännöllinen kierto ja vuosiin en merkannut kun ei ollut paperikalenteria käytössä, mutta nyt nämä sovellukset ovat käteviä.

En kyllä lääkärillä ikinä muistanut edes edellisiä kuukautisia.

N40

Vierailija
55/59 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina olen merkinnyt paperikalenteriin. Nuorempana kierto vaihteli mutta nyt sen 28 pv jos ei suurempaa stressiä tms. Kyllä minäkin kehostani silti tunnistan että koska alkaa. Viikkoa ennen rinnat turpoaa ja alavatsaa nipistelee. Sitten päivä ennen alkua, ei mitään fyysisiä oireita, aivan upea olo ja seuraavana aamuna vuoto alkaakin. 

Merkkailen kalenteriin just sen takia että pystyy suunnittelemaan reissuja ja menoja paremmin. Vaikka kuukupilla kuukautiset ovatkin pieni huoli niin en silti halua viidakossa ruveta sitä tyhjentelemään. 

Vierailija
56/59 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkkaan kalenteriin tähden sille päivälle, kun alkaa, auttaa laskemaan esim. lomien ajankohtaa, en siis syö pillereitä ni voi katsoa sitten siitä, että eivät satu vaikka juuri kylpylälomalle. Ovulaation huomaan myös, mikä auttanee siinä vaiheessa (ehkä) kun aletaan yrittää raskautta.

Vierailija
57/59 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Whaat. En oo ikinä merkannu enkä oo kuullut et kaveritkaan merkkais. Ja olen 23v

Mitä hyötyä? Kyllä mä muistan aina koska oli menkat ja koska pitäisi alkaa. Suunnilleen joka kuukausi kuitenkin samoihin aikoihin..

Vierailija
58/59 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Ihan vain siksi, että tietäisin etukäteen milloin pms-oireet ovat odotettavissa, eli milloin pitää lisätä liikuntaa ja ottaa enemmän aikaa omissa oloissa. Tää on huomattavasti vähentänyt murhanhimoani kaikkia vastaantulijoita kohtaan. 

Käytätkö jotain sovellusta? Mitä?

Vierailija
59/59 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi