Merkkaatteko te muut kuukautisia kalenteriin ja laskette kiertoa ja milloin seuraavaksi alkavat?
Minä en enää (joskus teininä kyllä) vaan tunnistan kuukautisten tulon aina PMS-oireista ja samoin ovulaation tunnistan levottomasta mielestä ;)
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Vittu herätkää.. Kuka helvetti jaksaa merkata kaikki noi
Mulle ihan uus juttu että joku viittii merkata yhdynnätkin kalenteriin. Miksi?
Merkkaan kalenteriin menkkojen alkamispäivän. Tunnistan aina oireista menkkojen tulon, joten ne eivät pääse yllättämään, mutta entä jos eipäilisin olevani raskaana? Mistä sitten tiedän ovatko menkat myöhässä ja kuinka paljon. Muutenkin hyvä seurata kiertoa. Ja ikää 18.
Vierailija kirjoitti:
Käytän WomanLogPro -kalenteria, jonne merkitsen alkamispäivät, pms -oireet, ovulaatiot, yhdynnät ym.
Android App siis.
Mahtaa sitten nolottaa jos puhelin häviää/varastetaan kun intiimitkin asiat paljastuu.
En ole koskaan merkannut. Oireista tunnistan kyllä koska kuukautiset on tulossa.
Totta kai, miten sitä muuten tietää varautua kun ei ole ollut mitään elämää suurempia ennakoivia oireita. Jokseenkin säännöllisiä on helppo ennakoida vetämällä viivaa vanhanaikaiseen pieneen paperikalenteriin, jossa kuukaudet rinnakkain sarakkeissa.
On ollut tapana merkata silloin, kun vielä oli kuukautiset riesana. Jouduin käymään gynellä suhteellisen usein sairauden takia ja aina piti kertoa kierron pituus ja vuotopäivien määrä. Nyt on kohtu ja munasarjat poistettu, joten ei tarvetta tälle kirjanpidolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytän WomanLogPro -kalenteria, jonne merkitsen alkamispäivät, pms -oireet, ovulaatiot, yhdynnät ym.
Android App siis.
Mahtaa sitten nolottaa jos puhelin häviää/varastetaan kun intiimitkin asiat paljastuu.
Erillisen salasanan takana.
Kuka käyttää puhelinta ilman suojakoodia?
Kyllä, merkkaan aina alkamispäivän. Minulla ei ole mitään hormonaalista ehkäisyä ja luomukuukautiskierrossa on vaihtelua 31-56 pvä yleensä toki säännölliset 31 pvä. Joskus tunnistan kuukautisten alkamisen paria päivää ennen, mutta toisinaan taas pääsevät yllättämään ihan täysin, kuten viime viikolla, kun tulin töihin, eikä mukana ollut mitään varusteita ja vessapaperilla kikkailin päivän läpi.
Kaikesta yllä olevasta johtuen ilman kirjanpitoa, en tietäisi yhtään kertoa kierrostani, jos lääkärille pitäisi kertoa tai en huomaisi mitään muutoksia, jos sellaisia tulisi.
Ilmeisesti täällä on porukalla niukat ja säännölliset kuukautiset kun pystyvät olemaan merkkailematta. Kyllä ne vaan on pakko merkkailla vaihdevuosiin asti jos tulee yhtäkkiä kuin saavista kaatamalla ja kierto heittää 2 viikolla. Lisäjännitystä tuo elämään välillä väliin jäävät kuukautiset, jolloin saat laskeskella sitä 28-42 pv:n kiertoasi uudelleen ja arvuutella milloinkohan kesä-elokuun välissä seuraava monsuuni iskee.
Merkkaan seinäkalenteriin. Kiertoni on aika tarkka ja en seuraile mahdollisia pms oireita. Sitä paitsi haluan tietää jo pitkällä tähtäimellä ennakkoon menkkani. Jos suunnittelen vaikka rantalomaa, en varaa sitä just menkkaviikolle. En käytä mitään ehkäisyä, sillä mies steriloitu, joten luomuna mennään (mikä on paras).
Ei tulisi mieleenikään merkkailla yhdyntöjä. Niitä on lähes päivittäin. Lapset on tehty.
Säännöllinen kierto kertoo paljon terveydestä ja sitä on hyvä seurailla. Huomaa sitten heti muutokset.
Ja johan gynekin (silloin harvoin kun sinne eksyn) aina kysyy kierron pituutta ja edellisten menkkojen alkamispäivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Android App siis.
Jos mun puhelin häviäis, niin ihan viimeisimpänä huolenaiheena olis tuo, että löytäjä/pöllijä näkee sovelluksesta milloin mulla on viimeksi ollut menkat :D Mutta ehkä se olis joillekin siveyden sipuleille kamalin asia..
Kaikki on tarkkaan merkattu, koska vauvaa ollaan toivottu 14kk turhaan.
Merkkaan puhelimen kalenteriin. Päivälleen neljä viikkoa on kierto, joskus venyy yhdellä päivällä.
En ole koskaan merkinnyt, mutta tämän ketjun luettuani laitoin tämän vuoden seinäkalenterin paikoilleen ja merkitsin ruksilla kierron ekan päivän. Jos vaikka muistaisi seuraavallakin kerralla merkitä, olisi mielenkiintoista tietää onko mulla mitään rytmiä ja kuinka pitkä. Joskus menkat taisivat tulla suunnilleen kuun lopussa, sitten alussa ja nyt jo jonkun aikaa näin puolen kuun aikoihin.
Mulla on aina ollut epäsäännöllinen kierto ja runsaat ja kivuliaat menkat. Pari kolme päivää ennen menkkojen alkua tiedän odottaa niitä, kun olo on paksu ja ällö. En ole kokenut tarvitsevani sen tarkempaa tietoa milloin menkat tulevat, ne tulevat kun tulevat ja jos eivät tule niin tulevat varmaan myöhemmin, melko lailla sama se. Seksiä harrastan kahdesti vuodessa, enpä osaa raskauttakaan pelätä.
Mäkin käytän iPeriodia. En kyllä nyt ole niin hifistelijä, että sinne merkkailisin päivän tunnetiloja, seksi- tai liikuntakertoja. Alkupäivät merkkaan, mutta harvoin muistan oikeana päivänä merkata kuukautisten loppumisen. Auttaa kuitenkin pysymään kärryillä kierron pituudesta.
Juu käytän kuukautiskalenteri sovellusta, merkkaan sinne aina vähintään alku+loppupäivän, mutta usein myös ovulaatio-oireita ja kuukautiskipuja. Olen 28v, en yritä raskautta. Mielestäni on ihan kiva/hyvä seurata, niin tietää onko kaikki normaalisti ja niin kuin pitää. Ja oireita oppii tunnistamaan, eikä aina panikoidu niistä enää. Esim. ovulaation aikana reisiäni särkee, päivää ennen kuukautisten alkamista olen tosi masentunut jne.
Mulla on myös kännykässä kuukautissovellus, sitä ennen merkkasin kalenteriin. Ainakin näin vaihdevuosia lähestyvänä on hyvä seurata kiertoa. Mulla on ollut aina epäsäännöllinen kierto, mutta merkkailemalla kuukautisia applikaatioon, olen huomannut kierron yleisen lyhenemisen (n. 30-38 päivän kierrosta 24-33 päivän kiertoon).
Tunnistan minäkin ovulaation, mutta yleisesti en aina muista, milloin edelliset menkat ovat olleet tai montako päivää kestäneet, ja tätä tietoa tosiaan tarvitsee joskus gynellä tms.
Kyllä, koska meillä ajoitetaan seksiä ovulaatioon. Tietenkin kiinnostaa tietää, missä kohtaa menkkujen pitäisi tulla (tamponeja käsilaukkuun) ja milloin voi suunnitella raskaustestin tekemistä. Pillereitä käyttäessäni en merkannut, koska menkat jäivät kokonaan pois.
Vierailija kirjoitti:
Android App siis.
Mit vit? Siis merkkaavatko naiset kalenteriin, että koska ovat harrastaneet seksiä?
Kyllä mä merkkaan ovulaation ja menkkojen alun. Kierto on melko säännöllinen 27-28 päivää. Musta on mukava nähdä ja tietää, missä mennään. En myöskään halua mitään "yllätysvauvaa", mitä helvettiä se sitten tarkoittaakin, joten pysyn mielelläni ajan tasalla.