Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsettomuushoitoihin hakeutuminen

Vierailija
19.04.2016 |

Kohta tulee vuosi täyteen aktiivista yrittämistä, mutta haikaraa ei näy. Olen vuosia käyttänyt perustarkastuksissa samaa yksityistä gynekologia, joka on kertonut kirjoittavansa lähetteen kunnalliselle puolelle hoitoihin, jos on tarvetta. Eli lähetteen haen sieltä. Mitä tämän jälkeen tapahtuu? Missä varsinaiset tutkimukset ja hoidot tehdään? Tehdäänkö niitä ihan tuollaisessa keskussairaalassa vai jossain yliopistollisessa sairaalassa? Kuinka kauan menee, ennen kuin tutkimuksiin edes pääsee?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskussairaalan gynen polilla tehdään alkututkimukset. Yleensä hoidotkin ovat siellä, mutta joitakin hoitoja ei kaikissa keskussairaaloissa tehdä eli sitten voi tulla lähete sinne yliopistolliseen. Jonotusaika vaihtelee, minä jonotin ensikäynnille nelisen kuukautta muutama vuosi sitten. Hoidot sujuivat raivostuttavan hitaasti kun kaikkeen piti jonottaa ja jonottaa. Monta kertaa meni kierto hukkaan kun ei juuri sillä kerralla mahtunut hoitoon. Jos saisin aloittaa homman alusta menisin yksityiselle hoitoihin, vaikka se on kalliimpaa.

Vierailija
2/3 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta. Kannattaisikohan saada tuo lähete sitten hyvissä ajoin ennen kesää liikkeelle, jos se ehtisi käsittelyyn jo ennen lomia?  Voiko gyneltä saada jo jotain apuja tilanteeseen? Olen vuoden aikana bongannut 2 kertaa ovulaation, joten siinä (ainakin) on oletettavasti vikaa.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Tämä on varmaan ihan tyhmä kysymys, mutta kun mennään hakemaan lähetettä lapsettomuushoitoihin, niin tarvitaanko sinne jo siinä vaiheessa mies mukaan? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän