Miksi menette yhteen miesten kanssa, joilla ei ole elämän perustaitoja hallussa?
Eli otsikon kysymys noussut näistä monista keskusteluista täällä, joissa "mies ei siivoa, ei pese käsiään, ei maksa laskujaan".
Miksi? Koska rakkaus?
Kommentit (48)
Oliskohan täällä hengailevilla mammoilla se ongelma, että kelpaavat vain kuona-ainesmiehille? Kun ovat itsekin sitä samaa kuonaa. Silloin eivät kelpaa juuri kenellekään ja on pakko ripustautua siihen ekaan kammotukseen, joka mamman kelpuuttaa.
Ei tarvitse muuten ihmetellä, MIKSI Suomen kansa degeneroituu....
rakkaus on vain tekosyy olla ottamatta vastuuta teoistaan.
Karmeinta on se, että sitten vielä vapaaehtoisesti lisäännytään noiden kusipää-äijien kanssa.
Olin epätoivoinen, niin harvoin on ketään ollut tyrkyllä. Ajattelin että voihan se oppia. No ei oppinut, enkä minäkään sitten kelvannut.
Mutta äiti hoitaa nykyisin.
Järkiliitto minun puoleltani. Vaikka mies ei omaakaan siisteyden perustaitoja eikä perusta terveellisestä syömisestä, niin on muilta osin kuitenkin ihan kelpo tyyppi. On sosiaalinen, aktiivinen, kohtuullisen empaattinen, ammattitaitoinen, ahkera, viettää aikaa perheen kanssa, rakastaa minua enemmän kuin minä häntä. Minulla oli jo jonkin verran ikää, joten hänen kanssaan sain kuitenkin lapset. Ei tämä järkiliitto kaduta, sillä ei noita parempiakaan vaihtoehtoja ole vastaan tullut. Ei ole täydellinen mies, mutta sen kanssa olen opetellut elämään.
Koska ne miehet on töissä. Minä osaan nuo kaikki ja paljon muutakin, mutta koska olen ollut 8 vuotta työttömänä, niin ketään ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Oliskohan täällä hengailevilla mammoilla se ongelma, että kelpaavat vain kuona-ainesmiehille? Kun ovat itsekin sitä samaa kuonaa. Silloin eivät kelpaa juuri kenellekään ja on pakko ripustautua siihen ekaan kammotukseen, joka mamman kelpuuttaa.
Ei tarvitse muuten ihmetellä, MIKSI Suomen kansa degeneroituu....
Touché!
No mun mies ei tosiaan alussa osannut käyttää uunia oikein, koska hänen lapsuudenkodissaan oli vain uunivahvisteinen mikro ja ulkomailla asuessa yleensä ei uunia ollenkaa. Mies myös aina hukkaa käsipyyhkeen ja unohtelee välillä tärkeitä juttuja.
Mutta hitossako mä tuollaisten asioiden takia dumppaan miehen, jota rakastan? Itsekin olen semihömppä, kömpelö ja kaaosmainen välillä.
Naisilla on joskus ihan ylioptimistinen kuvitelma siitä että mies muuttuu avioliiton ja lasten myötä.
Nuorena eli 17-25-vuotiaana olin vielä niin sinisilmäinen että kuvittelin miesten kyllä muuttuvan kun niitä vähän opastaa. No eipä muuttuneet. Kaikenlaisia äijiä on nähty ja oon saanut hyvin selkeän käsityksen siitä millaisen miehen kanssa en halua olla. Nykyään ongelma on se että mun vaatimuslista on sen verran korkea ettei miestä meinaa löytyä ollenkaan. No, silti parempi yksin kuin olla "äitinä" jollekin sokevalle ja avuttomalle tapaukselle joka työntää jatkuvasti vastuuta kaikesta naiselle.
Vierailija kirjoitti:
Järkiliitto minun puoleltani. Vaikka mies ei omaakaan siisteyden perustaitoja eikä perusta terveellisestä syömisestä, niin on muilta osin kuitenkin ihan kelpo tyyppi. On sosiaalinen, aktiivinen, kohtuullisen empaattinen, ammattitaitoinen, ahkera, viettää aikaa perheen kanssa, rakastaa minua enemmän kuin minä häntä. Minulla oli jo jonkin verran ikää, joten hänen kanssaan sain kuitenkin lapset. Ei tämä järkiliitto kaduta, sillä ei noita parempiakaan vaihtoehtoja ole vastaan tullut. Ei ole täydellinen mies, mutta sen kanssa olen opetellut elämään.
Kuulostaa ihan perushyvältä mieheltä, joka pitää perheestään huolta. On kuitenkin elämänhallinta kunnossa, eli ei jätä laskujaan maksamatta/ota pikavippejä jne.
Nämäkin asiat voivat paljastua vasta myöhemmin..
Kun miehen valitsee nuorena, itselläkään ei yleensä ole kaikkia perusasioita hallussa. Kummasti sitä kuvittelee puolisonsa oppivan asioita ja kantamaan vastuunsa ihan niinkuin itsekin. Joskus sitten käy niin huonosti, ettei mies opi tai halua oppia. Lopulta naiselta menee kuppi nurin.
En pysty käsittämään. Tunnen monia joiden puoliso on man baby tasolla, huvittelee, matkustelee ilman perhettä eikä pidä lapsista ja kodista yhtään huolta. Nämä naiset sanovat että eivät viitsi jättää lapsia miehen valvottavaksi kun sitten lapset pelaavat/tuijottavat telkkaa koko päivän että isä saa olla rauhassa. Oksettavaa.
Näitä uusavuttomia ja pershäiriöisiä päihdepoikia sun muita jouto-Joonaksia on paljon yh-äitien pojissa. Luulen, että terve miehen malli on puuttunut perheestä. Näitä on koko ajan enemmän ja enemmän.
Pojat eivät pärjää armeijassa, mitään ei osata paitsi pleikan pelaamista ja sossu maksaa vuokran.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Ja höpöhöpö! Miksi pitää heti ensi tapaamisella käydä kiinni sen miehen mulkkuun ja väkisin ruveta sen kanssa suhteeseen? Vähän malttia, mammat, niin ne ikävät puolet eivät tule yllätyksenä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä parissa vuodessa yleensä jo huomaa, jos jotain vialla. Eli jos hetken malttaa odottaa ennenkuin sitoutuu, eikä aloita lapsentekoa alkuhuumassa, voi säästyä paljolta.
Vierailija kirjoitti:
Et voi olla tosissasi? Oletko tyhmä vai provo?
Koska se tsemppasi aina, kun oltiin yhdessä. Asian laita paljastui vasta, kun muutettiin yhteen. Tiesin mä, että se ei ole ihan yhtä siisti kuin minä, mutta en tiennyt ettei se osaa pestä pyykkiä eikä laittaa ruokaa eikä ole ikinä pessyt ikkunoita. Toki mies nyt osaa kaikki nämä, koska mä totesin että mä en aio alkaa äidiksi enkä kodinhoitajaksi ja mies halusi sitten opetella, että voidaan olla saman katon alla. Ikinä ei oo tarvinnut nalkuttaa, koska mies ymmärsi, että kahden ihmisen taloudessa kaksi ihmistä myöskin hoitaa kotihommia eikä toisen hommana ole siivota, kun toinen vaan makaa ja sotkee.
Koska sille kelpaa ja joku on oltava?