Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rehellisyyttä vai loukkaamista?

Vierailija
18.04.2016 |

Minulla ja miehellä on riita päällä ja en enää tiedä kumpi tässä on niin sanotusti oikeassa... Miehen mielestä hänellä on oikeus sanoa hyvin suorasti hänen mielestään totuuden mukaisia asioita (yleensä negatiivisia) ja sitten ihmettelee kun joku loukkaantuu asiasta. Itse olen lähinnä rakentavan kritiikin kannalla, ja olen yrittänyt sanoa miehelle ettei kaikkea negatiivista tarvi aina toitottaa ihmisille. Hän ei kuitenkaan pysty ymmärtämään, että hänen sanansa loukkaavat. Mitä te olette mieltä? Pitäisikö toisten negatiiviset kommentit pystyä ottamaan vastaan loukkaantumatta, jos ne pitävät paikkansa? Eli esimerkiksi jos vaikka talven jäljiltä on muutama kilo ekstraa ja toinen huomauttaa että on lihonut, pitäisikö tällainen ottaa vain olankohautuksella? Entä jos toinen sanoo, että kaverisi ovat sinua kauniimpia ja tyylikkäämpiä, onko tämä ok jos se vain on totta?

Esimerkit ovat sitten ihan päästä keksittyjä, ei ole meillä tuollaisia lauottu :)

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro vastaavia totuuksia hänestä ja seuraa reaktiota. Jos hän loukkaantuu, niin selitä, että tuolta sinun kommenttisi tuntuvat.

Saattaa olla, että hän käsittää.

Vierailija
2/3 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On oikeus loukkaantua. Normaalit ihmiset osaavat olla laukomatta ajatuksiaan muista ihmisistä, etenkin kun ne ovat negatiivisia.

Kuvitteleeko miehesi ettet sä huomaa lihoneesi? Tai että naapurin Martta on kauniimpi kuin sä? Sitä paitsi sun miehen mielestä sun pitäisi olla hänen mielestään maailman kaunein!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole ok sanoa tollasia. Lapsellista ja itsekästä. Ketä se hyödyttää? Luuleeko miehesi, että muutut enemmän hänen mieleisekseen haukkumalla? Eikö parisuhteessa toista pitäisi kunnioittaa ja hyväksyä virheetkin? Todennäköisesti painoa haukkumalla saa vain toiselle pahan mielen ja huonolla tuurilla toinen alkaa syödä ahdistukseen ja lihoo vain lisää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän