Miten stadin asunnot tarjoavat kämppää?
Kommentit (16)
Joo päivittävät kansioon ja siitä tulee s-postia. Hait vissiin niitä Myllykylän kämppiä? Mäkin jaksoin ensimmäisten kolmen uudiskohteen kohdalla jännittää ja täpinöidä, että osuisiko kohdalle.. Enää en todellakaan, koitan olla vaan ajattelematta asiaa. Nyt on neljä vuotta hakemus sisässä, sitä ennen pätkittäin.
Mitenkäs vantaan kaupungin asunnoissa, tietääkö kukaan? Itsellä aika nihkee tilanne, avoero meneillään ja mulla ei todellakaan ole varaa hankkia asuntoa yksityiseltä. Eli voi tulla pitkä odotus..
Vierailija kirjoitti:
Mitenkäs vantaan kaupungin asunnoissa, tietääkö kukaan? Itsellä aika nihkee tilanne, avoero meneillään ja mulla ei todellakaan ole varaa hankkia asuntoa yksityiseltä. Eli voi tulla pitkä odotus..
Sama tilanne sieläkin. Kaverini asui 9kk vanhempiensa nurkissa, kunnes sain aivan järkyttävän asunnon Vantaan ja Keravan rajalta. No asunto kuitenkin... Eli suosittelen miettimään lompakon nyörien löysentämistä, kaupungin kämppien varaan ei missään nimessä kannata luottautua.
Minäpä laitan tähän ketjuun, jos joku osaisi vastata, vaikka menee vähän ohi aiheen.
Kävin pe päivittämässä vanhenemassa olevan hakemuksen. Päivitin samoilla tiedoilla, en lisännyt tai poistanut mitään, koska sama tilanne edelleen. Neljä henkeä kaksiossa. Meidät oli ennen luokiteltu erittäin kiireellisiksi, mutta nyt luokitus oli päivittinyt kiireelliseksi. Miksiköhän näin?
Vierailija kirjoitti:
Minäpä laitan tähän ketjuun, jos joku osaisi vastata, vaikka menee vähän ohi aiheen.
Kävin pe päivittämässä vanhenemassa olevan hakemuksen. Päivitin samoilla tiedoilla, en lisännyt tai poistanut mitään, koska sama tilanne edelleen. Neljä henkeä kaksiossa. Meidät oli ennen luokiteltu erittäin kiireellisiksi, mutta nyt luokitus oli päivittinyt kiireelliseksi. Miksiköhän näin?
Se tarkoittaa sitä, että ne on lukenut hakemuksesi. Kaikki saa automaattisesti erittäin kiireellisen statuksen, mutta kun hakemus luetaan se tipahtaa usein alhaisempaan kiireellisyys luokkaan. Nyt viime kuukauden aikana ovat lukeneet hakemuksia, minulla + kahdella kaverillani kväi sama juttu nimittäin.
Jos ette ole asunnottomia, ette ole erittäin kiireellisiä. Itse olin virallisesti asunnoton monta kuukautta ja asuin tuttujen nurkissa ja sain Helsingin kaupungilta asunnon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin pe päivittämässä vanhenemassa olevan hakemuksen. Päivitin samoilla tiedoilla, en lisännyt tai poistanut mitään, koska sama tilanne edelleen. Neljä henkeä kaksiossa. Meidät oli ennen luokiteltu erittäin kiireellisiksi, mutta nyt luokitus oli päivittinyt kiireelliseksi. Miksiköhän näin?Se tarkoittaa sitä, että ne on lukenut hakemuksesi. Kaikki saa automaattisesti erittäin kiireellisen statuksen, mutta kun hakemus luetaan se tipahtaa usein alhaisempaan kiireellisyys luokkaan. Nyt viime kuukauden aikana ovat lukeneet hakemuksia, minulla + kahdella kaverillani kväi sama juttu nimittäin.
No mutta hakemus on ollut viimeset 6kk erittäin kiireellinen.. Nyt kun päivitin se muuttui
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin pe päivittämässä vanhenemassa olevan hakemuksen. Päivitin samoilla tiedoilla, en lisännyt tai poistanut mitään, koska sama tilanne edelleen. Neljä henkeä kaksiossa. Meidät oli ennen luokiteltu erittäin kiireellisiksi, mutta nyt luokitus oli päivittinyt kiireelliseksi. Miksiköhän näin?Se tarkoittaa sitä, että ne on lukenut hakemuksesi. Kaikki saa automaattisesti erittäin kiireellisen statuksen, mutta kun hakemus luetaan se tipahtaa usein alhaisempaan kiireellisyys luokkaan. Nyt viime kuukauden aikana ovat lukeneet hakemuksia, minulla + kahdella kaverillani kväi sama juttu nimittäin.
No mutta hakemus on ollut viimeset 6kk erittäin kiireellinen.. Nyt kun päivitin se muuttui
Se on voinut ihan hyvin olla sen 6kk lukematta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on voinut ihan hyvin olla sen 6kk lukematta.
No just, eipä tullu aatelleeks tota.. :D
Mä hain myös niitä myllykylän asuntoja. Tuleeko niistä kohteista kielteinenkin päätös? Vai ilmoitetaanko vain jos on tullut valituksi.
Vierailija kirjoitti:
Mä hain myös niitä myllykylän asuntoja. Tuleeko niistä kohteista kielteinenkin päätös? Vai ilmoitetaanko vain jos on tullut valituksi.
Ilmoitus tulee vaan valituille.
Minä sain asunnon Hekalta muutama vuosi sitten, vaikka oli asunto ennestään, eikä häätöuhkaa. En ymmärrä, mikä logiikka jaossa on. Todennäköisesti ei mitään.
En tiedä, voiko tässä olla syy, mutta kaverilleni, joka haki stadilta kämppää, oli sanottu toimistossa, että toukokuussa aletaan jakamaan kämppiä maahanmuuttajille.
Sieltä tulee pari työntekijää ovelle ja esittävät siinä nykytanssiesityksen.
Tuli viesti asiointijärjestelmään.