Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jäisikö sinulle rahaa säästöön näillä tuloilla/menoilla??

Vierailija
30.06.2008 |

Saan äitiyspäivärahaa käteen noin 340€ kuussa sekä siihen päälle lapsilistä kolmesta muksusta, eli n. 340€ sekin.

Tästä rahasta ostan perheemme ruuat, maksan omat laskuni (mm. puhelinlasku sekä mahdolliset lehtitilaukset ja jos itselleni vaatetta haluan) ja aika paljon myös lasten vaatteita (isommilla tosin on omat tilit joista maksan suuremmat hankinnat..mummo laittaa sinne joskus lahjarahaa).

Tässä taannoin keskustelimme miehen kanssa siitä mihin meidän perheessä rahaa käytetään ja "valitin" kun ei koskaan jää rahaa säästöön minulta... Noh, mies siihen ihmetteli kovaan ääneen että mihinköhän ne rahat mulla menee oikein.. ja epäili heti perään, että ostelen liikaa vaatetta lapsille yms. turhuuksia. Kyllä ostelenkin tarpeeseen, useimmiten huutiksesta käytettynä!

Miehellä ei ole mitään käsitystä miten paljon ruokakauppaan menee kuussa rahaa, kun ostaa vaipat, tuttelit yms.

Miehen mielestä minulle PITÄISI jäädä sitä rahaa, koska hän on hommannut pakastimeen hirvenlihaa ja käy joskus ostamassa leipomolta edullista leipää pakastimeen...

Jäisikö sinulle säästöön rahaa tästä summasta??

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
30.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja miehellä vällillä tonnien kuukausitulot ja se kehtaa valittaa että mun pitäis säästää... Ostais ite kaikki ruoat ym. niin voin pistää omat rahani sitten säästöön.

Vierailija
2/12 |
30.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittu mitä miehiä, enemmän omanarvontunnetta olisi yh:nakin...

ps. meillä riidellään myös rahasta, mutta sentään mies ei oleta mun säästävän. Eikä itsekään säästä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
30.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 5-henkinen perhe ja ruokaan (ym. päivittäismenot, taloustarvikkeet ja sen semmoiset) menee varmaan n.500€/kk eli ei tosiaan elettäisi noilla tuloilla!

Silloin kun nainen on kotona hoitamassa YHTEISIÄ lapsia, mies maksaa ruuat, vaatteet ja muut kulut. Nainen vaikka sitten säästäköön pahan päivän varalle tai hemmotelkoon itseään, että jaksaa. Pistä se luuserimiehesi kuriin!

Vierailija
4/12 |
30.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annas kun arvaan, niin ette ole naimisissa ja mies lyhentelee omissa nimissä olevaa asuntoa?

Miehesi on joko typerys tai sitten pelaa omaan pussiin ja on oikein fiksu...

Vierailija
5/12 |
30.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskusteluumme kuului myös harrastukset. mies harrastaa metsästystä ja lentopalloa... lähtee syksyllä lappiin viikoksi hirvimetsälle, reissu maksaa varmaan reilun tonnin (en ole edes tarkkaa summaa kysynyt, kun alkais vaan enemmän vituttamaan) ---> mulla harrastuksena on kuntosalilla käynti ja senkin kortin mies osti äitienpäivälahjaksi kun pyysin, muuten mulla ei ole varaa juurikaan harrastaa mitään mikä maksaa.

oltiin kesälomareissulla... risteily ja majoitus oli maksettu jo etukäteen, mutta rahaa meni silti varmaan n. 500€ kaikkineen. mies maksoi kaiken ja kovaan ääneen valitti (ei suoraan minulle kyllä) miten nyt pitää alkaa karsimaan kaikki menot kun meni niin kauheasti rahaa! no, en sitä kiellä etteikö mennyt mutta kerran vuodessa jos perheen kesken jossain käydään niin...... =/

ensi talvena (tai jo syksyllä) meinaan ottaa pari hoitolasta meille, jos sitä sitten saisi vähän lisätuloja ja jotain muutakin ajateltavaa sekä lapsille kavereita (tällä hetkellä ei paljoa missään käydä koska bensa on niin kallista ja sitäkin mun pitäs ostaa itse..).

kyllä tää mun tilanne on välillä niin epätoivoinen, mutta miehelle täysin "päivänselvä" juttu... maalainen kun on, niin on hemmetin vanhanaikainen näissä jutuissa kyllä! =/

mutta itsepä olen osani valinnut....

ap

Vierailija
6/12 |
30.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä jäisi säästöön. Voisitko laittaa miehesi hoitamaan ko. asiat parin kuukauden ajaksi? Alkaisi tajuta elämän realiteettejä.

Vierailija
7/12 |
30.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä tajua että sä suostut tohon. Sinä siis yksin ostat perheen ruuat? Miksei mies maksa niistä puolta osuutta? Tässä vaikuttaa siltä että mies säästää -kun sinä olet kotona - vähintään lastenhoitomaksut. Ne pitäisi laittaa sun tilille. Nyt ei mene jako oikein. Laita se mies listan kanssa kauppareissulle. Ehdotan yhteistä menotiliä, jolta ostat ruuat pankkikortilla.

Mies on ollut meillä hoitovapaalla ja tietää mitä se on tulopuolella. Tekisi ehkä sunkin miehellesi silmiä avartavasti hyvää!

Mä olin vuosi sitten vuorotteluvapaalla ja mun vv-nettotulot oli 660 €. Mies maksoi päälle mulle lapsilisät 210 € ja toisen lapsen tarhamaksun 200 €. Koululaisen kerhomaksun maksoi itse. Maksoin yhteiselle tilille osuuteni asumisesta ja puolet ruuista+ puhelimeni+osuuteni sähköistä ja vakuutuksista. Ei jäänyt säästöön ei, kuin pari hassua kymppiä. Onneksi mies maksoi yllätyslaskuja ja auttoi mua vaatekuluissa.

Sun pakollinen nuukailusi hyödyttää miestä ja tuottaa rahaa niihin metsästysreissuihin, mun nähdäkseni sulle kuuluisi jäädä enemmän rahaa, koska sä säästät sitä myös miehelle mm. halvemmilla vaatekuluilla ja lastenhoidolla. Ala kapinaan.

Vierailija
8/12 |
30.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehdet voisi lukea kirjastossa ja puhelut ei nyt paljoa maksa ja aikuinen ihminen ei tartte paljoa vaatteita varsinkin jos on kotona.

Vierailija
9/12 |
30.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti: mene töihin, kun hoitovapaa loppuu. Mua rasittaa, kun naiset kituuttaa miehensä elätettävinä, "kun lapset pitää hoitaa kotona". Jos mies on sitä mieltä niin hoitakoon, nainen saa mennä töihin.

Vierailija
10/12 |
30.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samankokoinen perhe kuin teillä.

Vierailija
11/12 |
30.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vaan löytäisin vakituisen kokopäivätyön... ne on täällä päin suomea aika kiven alla minun alallani! entinen työ mistä nyt olen äitiyslomallakin, oli osa-aikatyötä huonolla palkalla eli ei kyllä loppujen lopuksi menojen jälkeen jää sen enempää käteen. enkä viitsisi tehdä raskasta työtä pelkästä työnteon ilosta kuitenkaan.

kapinoinut olen, toisin sanoen yrittänyt miehelle kertoa ettei rahaa yksinkertaisesti aina ole.... mutta ei sille mene jakeluun!

meillä on ollut nyt useammat juhlat tässä alkukesästä ja olen jonkun puseron uuden niihin ostanut itselleni ja samalla sitten rahatilanne on tiukempi, eli ruuasta pitää tinkiä. miehen vastaus tähänkin oli "tarviiko joka juhliin olla eri kolttu?"

toki ymmärrän sen, ettei miehelläkään se raha puussa kasva ja maksaahan hän kuitenkin autojen laskut, talon lainaa (pieni lyhennys) ja vakuutukset ja sähkölaskut (asumiskustannukset meillä pienet) yms.

kyllähän minusta olisi ihan reilua, että minä maksaisin sen ruokalaskun, mutta kun rahat eivät aina vaan riitä ihan kaikkeen. asia olisi ok, jos mies ei olisi niin jyrkkä!

mies on myös sitä mieltä, että mitään ei pitäisi ostaa osamaksulla. ok, ei minustakaan... mutta jos joskus jotain uutta meille haluaisin niin ei mulla ole varaa ostaa käteiselläkään! esim tilasin talvella netanttilasta moccamasterin kun siitä pitkään haaveilin, osamaksulla jonka maksoin sentilleen ja ajallaan. miehen mielestä oli ensin turhaa, mutta onhan toi nyt sitä kehunut kuitenkin.

no, mitäpä minä tässä valitan... kunhan vaan kirjoitan, se helpottaa tätä pattitilannetta edes vähäsen! =)

ap

Vierailija
12/12 |
30.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat varmaan veljeksiä mun miehen kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi