Vinkkejä lomakohteelle pienten lasten kanssa
Suunnittelemme tekevämme viikon mittaisen lomareissun ensi talvena hiihtoloman aikaan. Lomakohteen tulisi olla lämmin rantakohde. Emme ole aikaisemmin olleet lasten (4 ja 1 v.) kanssa rantakohteessa, joten siksi kyselisin vähän neuvoja. Paikan tulisi olla siis Euroopassa ja mahdollisimman lämmin tuohon aikaan.Olisi kiva, mikäli se olisi suhteellisen edullinen, ei kuitenkaan Bulgaria, Turkki tms. Kysyisin myös, että kannattaako mielestäsi satsata all inclusive -pakettiin? Lisäksi on sanomattakin selvää, että turvallisuus on tärkeä seikka.
Kommentit (12)
Pysy kotona, tai vuokraa sitten yksityiskone ja yksityishuvila. Älä pilaa kaikkien muiden matkaa.
Kanaria on helppo kohde lasten kanssa. Gran canaria ja siellä esim. mas palomas.
Minäkin lähdössä kesällä all inclusiveen Turkkiin lapsen 1v kanssa. En ole aiemmin vielä hänen kaa ollut, mutta otin all inclusiven, jotta olisi hieman helpompaa vaikkei varmaan kaikkea sieltä syökään. Aion ottaa Suomesta joitain ruokia mukaan esim. Puuroa ja paria eri Piltti safkoja. :-)
Mä olin hiihtolomalla Teneriffalla playa se las americasissa yksin lasten kans, 5- ja 11 vuotiaat. Puhdas ja siisti paikka, rannat on kivoja. Meidän hotellissa oli uima-altaalla rantavahti ja otettiin all inclusive. Oleskeltiin paljon altaalla niin oli helppoa kun sai lapsille välipalaa ja ruokaa helposti. Rannoilla oli kivaa läträtä matalassa vedessä ja hiekkalelujen kans hiekalla. Pienemmälle tuli korvatulehdus, lääkärissä oli töissä myös suomalainen sairaanhoitaja. Ainiin, mentiin tuolloin uudelleen, eka kertaa olin lasten kans siel kun olivat 2 ja 8. Lämmintä oli 20-25 astetta.
Lähiloma. Lentämällä edistäisitte ilmaston lämpenemistä.
Ei Euroopassa hiihtolomalla lämmintä ole. Hiljaista on hotelleissa.
Hiihtoloman aikaan ei valitettavasti ole lämmintä Euroopassa. Pitää suunnata Lähi-Itään (Arabiemiraatit, Qatar, Bahrain, Jordania jne), Kanarian saarille, Kap Verde tms. Euroopan ulkopuolella sitten onkin jo enemmän vaihtoehtoja. Lasten kanssa on sekä Kanarian saaret ja Arabimaat helppoja ja turvallisia, suht lyhyet lennot ja lapsiystävällisiä. Kap Verdessä en oo käyny, kiinnostaa kyllä. Madeiralla taas talvella epävakaa sää ja hankala rattailla. Rohkeasti matkaan vaan ja rennolla avoimella asenteella. Noi nillittäjien kommentit voi jättää omaan arvoonsa.
Minne sitten ajattelit rantalomalle lähteä? Kanarialle vai? Siellä on ihan sama, minne menee, lasten kanssa on ok Teneriffa ja Gran canaria ja muutkin saaret. Muualla ei ole rantalomasesonki helmikuussa ja tämän olisit voinut katsoa minkä tahansa matkatoimiston sivuilta.
Vierailija kirjoitti:
Lähiloma. Lentämällä edistäisitte ilmaston lämpenemistä.
Lämmin rantaloma lasten kanssa Saimaan rannalla helmikuussa 😄
Olin itse lapsena perheeni kanssa muutaman kerran Kanarialla eri kohteissa hiihtoloman aikaan ja muistaakseni siellä oli varsin lämmin verrattuna Suomen säähän :D. Siksi mainitsinkin, että "mahdollisimman lämmin." Muut asiat ovatkin mahdollisesti muuttuneet siellä tällä välin, joten kiva kuulla vinkkejä näistäkin kohteista. Kiitos jo nyt näistä vinkeistä vastanneille.
Vinkki: älkää lähtekö. Näin muut matkustajat saavat rentoutua ilman lasten karjumista ja itkua