5kk vauva herää kahden tunnin välein /tuttirumba
Nälkä ei ole, tutin kun laittaa suuhun niin uni jatkuu. Yön nukkuu noin klo 20-7, syö 1-2kertaa. Mikä avuksi? Tuttivieroitus?tuttia ei vielä osaa laittaa itse suuhun. Yöt olisivat täydelllisiä ilman tuttirumbaa..
Kommentit (12)
Normaalilta kuulostaa. Asennoidu vaan siihen ettei lapsen kanssa voi saada "täydellisiä" öitä.
On se hereillä, itkee. Tutin kun lykkää suuhun niin hiljenee..kunnes taas 1-2h kuluttua on tuttia vailla. Kokeilin antaa maidon jo aikaisemmin, mutta herää maidon saannistakin parin tnnin välein, eli nälkä ei herätä.
Ota viereen. Kyllä tutin antaminen onnistuu puoliunessakin ja saat nukuttua paremmin.
5 kk ikäiselle tuttivieroitus? ? Hei haloo nyt ap!! Noin pienet nyt vaan heräävät öisin monta kertaa ,kuuluu ihan asiaan levoton nukkuminen. Oli sitten tuttia tai ei. Nyt se tutti vaan auttaa lasta rauhoittumaan. Vauvat eivät samalla tavalla vaivu syvään uneen koko yöksi niinkuin aikuiset. Miksi riistää vauvalta tutti vain siksi että äiti saisi täydelliset unet! Nyt vaan asiat tärkeysjärjestykseen. Olet äiti ja sun kuuluu auttaa lasta öisin kun heräilee, niin se vain menee.
Yö kerralla kyllä se siitä. Anna vain tutti kun vauva haluaa. Kaikki loppuu aikanaan. Kesä tulee ja valoisat yöt ja kaikki tuntuu helpommalta. Muuten on todella yleistä että vauvat heräilee öisin useinkin syystä tai toisesta. En kyllä suosittele vieressä nukuttamiseen. Mutta jos sängyn saa laitettua oman sängyn viereen siten ettei tarvi nousta yöllä jalkeille sen kun laittaa tutin makuultaan vauvalle ja hieman taputtelua pyllylle.
Et muistakaan näitä yörumbia jonkin ajan päästä.
Pian se oppii laittamaan tutin itse suuhun. Minä tein aina niin että autoin tutin vauvan käteen ja sitten ohjasin käden ja tutin suuhun. Että hoksaisi että tän voi tehdä itsekin. En tiedä auttoiko vai oppiko sitten muuten vain. Monta tuttia sänkyyn, yksi tuttinauhaan rinnuksiin kiinni. Tietysti helpointa jos vauva nukkuu vieressä omassa sängyssään niin ei tarvitse nousta.
Nukuu pinniksessä meidän vieressä. Herään sen joka tuhinaan enkä saa unta uudelleen näiden tutinlaittojen välillä..oppisipa pian laittamaan tutin itse mä alan olla ihan poikki.
En ymmärrä tutin tarvetta. Laitoksella tyrkyttivät tuttia väkisin.
En suostunut eikö tuttia ole kaivattu. Ei ollut yöllä tutti tippuu ongelmia.
Tai tarvetta vieroittaa. Hammaslääkäri kertoi tutin olevan suurin syy hampaiden narauttamiseen lapsilla.
Tuota nyt vain kestää aikansa, vaikka rankkaa ja rasittavaa se onkin. Vauvat nyt vain heräilee.
Vierailija kirjoitti:
Nukuu pinniksessä meidän vieressä. Herään sen joka tuhinaan enkä saa unta uudelleen näiden tutinlaittojen välillä..oppisipa pian laittamaan tutin itse mä alan olla ihan poikki.
Siirtäkää pinnis muualle tai laita yöksi korvatulpat? Tulpissa et herää joka kahahdukseen, mutta kunnon itkuun kuitenkin.
Onko mahdollisuus ottaa päivätorkut vauvan kanssa kun tuntuu oikein väsyneeltä oli. Kunpa olisi hokkuspokkus temppuja näihin todella yleisiin vauvaperheiden yövalvomisiin.
Tuo korvatulppaehdotus olisi yksi. Ja miehesi voisi laittaa tuttia välillä. Korvatulpat kyllä auttavat pieniin häiriöihin. Mutta ne pitää olla hyvin korvissa. Vaihda nukkumapuolta miehesi kanssa jos nukut vauvaa lähempänä ja hän hoitaa tuttihomman. Kovasti auttaa väsymykseen kun saa jonkun yön nukuttua rauhassa. Ja ihan hyvällä omallatunnolla teet sen!
Onko vauva oikeasti hereillä, vai olisiko kyseessä ohimenevä kähinä?