Pistorasioiden kalibrointi?!?!?
Kuuntelin vaivihkaa kun siskoni eilen illalla keskusteli puhelimessa jonkun ystävänsä kanssa. Puhuivat jostain pistorasioiden kalibroinnista? Onko teillä mitään hajua miten tuo tapahtuu, että voiko sen tehdä itse vai pitääkö turvautua ammattilaisen apuun? Kuulin myös että ellei sitä tee niin näkyy tuntuvasti sähkö laskussa! Siskolta en viitsi asiasta kysyä sillä hän aavistaisi että kuuntelen hänen puheluitaan.
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
Pitääkin suunnitella kotikäyttöön semmoinen pistorasiakalibraattori. Siinä olisi muutama erivärinen ledi ja äänimerkkiä varten summeri. Käyttö olisi semmoista että lykkäät sen pistorasiaan, se välkyttelee erivärisiä ledejä hetken kunnes kuuluu äänimerkki. Tämän jälkeen pistorasia on kalibroitu.
Hinta voisi olla vaikka 50€ tai ammattilaismalli joka on isompi ja vaikuttavamman näköinen ja jossa on vaikka analoginen mittari tai digitaalinäyttö 300€ - 500€.
Valmistuskustannukset ehkä 5€ koteloineen ja ammattilaismallissa pikkasen enemmän.
Toi olis hyvä juttu, ostaisin heti. Tulee älyttömän kalliiksi kaksi kertaa vuodessa maksaa sähkärille hommasta, minkä voisi myös itse hoitaa noin vähällä. Rakentele myös ohjelma, millä tuon laitteen vois kalibroida oman tietokoneen kautta.
Mistä saisin kalibrointilaitteen PK-seudulla? Motonetissa ei ollut. Alkaa sähkölasku hirvittää ja kun kesä tulee ja pitää ilmastointia käyttää, niin se nousee vain. Vaikuttaa yksinkertaiselta työltä tehdä itse, jos vain saisi sen laitteen.
Pitääkin suunnitella kotikäyttöön semmoinen pistorasiakalibraattori. Siinä olisi muutama erivärinen ledi ja äänimerkkiä varten summeri. Käyttö olisi semmoista että lykkäät sen pistorasiaan, se välkyttelee erivärisiä ledejä hetken kunnes kuuluu äänimerkki. Tämän jälkeen pistorasia on kalibroitu.
Hinta voisi olla vaikka 50€ tai ammattilaismalli joka on isompi ja vaikuttavamman näköinen ja jossa on vaikka analoginen mittari tai digitaalinäyttö 300€ - 500€.
Valmistuskustannukset ehkä 5€ koteloineen ja ammattilaismallissa pikkasen enemmän.