Ah,onnea minä! Heräsin tapojeni vastaisesti selvänä...
Heräsin saarimökiltä. Aurinko paistaa ja ihan makuukamarin ikkunan ulkopuolella ojentelee oksiaan valtava vanha tammi. Oksista päätellen ei tuule liikaa eli ulkona on kiva puuhastella.
Talo on ihanan lämmin kun laitoimme brasut uuneihin jo päivällä eilen.
Kuulen, että mies on talon toisessa päässä laittamassa tulta keittiöön ja tuoksusta päätellen keittää kahvia.
Ja minä olen kerrankin nukkunut hyvin. En juonut eilen mitään: Muisti on tallessa,ilta oli uneliaan rauhallinen. Nyt ei tarvi miettiä että iskeekö krapula vai pitäiskö loiventaa lonkerotölkillisellä hetimiten. Mieluimmin mieheltä salaa kun se alkaa kuitenkin mäkättää muuten.
Täsätähän saattaa tulla hei hieno päivä!
Kaikenlaista stressiä on ollut pitkin talvea ja sitä olen lääkinnyt viininjuomisella. Mulla on vaan niin huono viinapää ettei se mitään kestä.
Vois yrittää olla juomatta tänäänkin jos tästä kerran näin hyvä olo tulee.
Saa nähä sitten...
Onko muita kirkkaana päästään vai tuntuuko eilisen juomat kropassa? Miten saisi kohtuutta tai lopetettua lotraamisen?
Kommentit (6)
Upea kirjoitus! Onneksi olkoon!
Juuri noin sen minäkin koin. Aamu ilman krapulaa, hyvillä ja puhtain mielin, energisenä!
Aivan upeaa!
Olen vakkaritissuttelija, rakkaan vaimoni kanssa olemme "rentouttaneet" arki-iltoja.
Mutta rentoutta ei tulekaan, kun viiniä lorahtaa huomaamatta kaksi lasia liikaa.
Kannattaisi etukäteen päättää tiukasti: 16 cl punaviinilasi, ei yhtään enempää, tai minulle kaksi pientä lonkerotölkkiä, mutta lisätölkkeihin ei saa koskea! Sitten maistelee nämä ajan kanssa ja todella nautiskellen.
Mutta mikä riemu, kun heräsi täysin raittiin illan jälkeen. SE oli vielä parempaa!
Selvinpäin oleminen ja krapulattomuus paransivat itsearvostustani huimasti, ja haluan osoitaa sen myös vaimolleni tänään...
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä! Opettele joku terveellisempi rentoutustapa niin alat irtautua viinasta. Itsellä on auttanut kummasti mielikuva siitä, mistä aineista se on tehty ja mitä se tekee elimistölleni.
Minäkin olen miettinyt että mitä se känniannos tekee elimistölleni.
Olen jo keski-ikäinen joten elimistö ei helpolla toivu. Seuraan muutenkin aineenvaihduntaa ha vatsan toimintaa ja ihon väriä. Kovan humalan jälkeen mulla menee herra jestas päiviä, että palaudun normaaliin kuntoon!
Ihan järkyttävää kamaa ja toki juonkin sitä n. 2 oloa viiniä ja konjakkia päälle eli tukevasti humalaan ja muisti nollaan.
Kyllä olis hienoa osata juoda vaan joku 2 lasillista ja sit antaa pään selvitä ja vasta sit mennä nukkumaan...
Mutta yksin kun on, niin ei sitä sit välitä.
Miksi ei voi vaan tunnustaa olevansa alkoholisti?
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei voi vaan tunnustaa olevansa alkoholisti?
No kun mä en ole alkoholisti niin siksi. Sä et oikein tajua koko asiaa niin parempi meille kaikille ettet yritä edes osallistua tähän keskusteluun. Tän tarkoitus on olla positiivinen ja kannustava.
Te laestadiolaiset sitten keskustelette synnistä ja insestin anteeksiantamisesta perheissänne vaikka jossain muualla. Eiks teillä ole se suomi24? Mee sä sinne.
Tsemppiä! Opettele joku terveellisempi rentoutustapa niin alat irtautua viinasta. Itsellä on auttanut kummasti mielikuva siitä, mistä aineista se on tehty ja mitä se tekee elimistölleni.