Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsen isä jättänyt 3kk elatustuen maksamatta

Kkkkkkk
16.04.2016 |

Ei vastaa viestiin eikä sähköpostiin. Huomasin asian vasta kuluneella viikolla kun selasin tiliotettani jossa näkyi vain kelan maksamat 60e joka kuulta, mutta isän maksut 90e/kk puuttuivat. Minulla on lastenvalvojan vahvistama sopimus asiasta, miten vien asian eteenpäin?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiä yhteys kelaan. Takautuvasti maksavat vain 3kk, juuri olin yhteydessä sinne samasta asiasta.

Vierailija
2/6 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ano isän osuus Kelalta, niin Kela hoitaa omiensa perinnän isältä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kela noin vähän maksaa. Mieheni joutui työttömäksi ja kela maksoi 137 € kk kolmen kuukauden ajalta. Muuten mies maksaa 190 € kuukaudessa. Ota yhteyttä kelaan.Jos ex miehesi on töissä palkasta pitäisi mennä suoraan ulosoton kautta elatustuki.Näin meidän tapauksessa, miehellä lapsi edellisestä liitosta.

Vierailija
4/6 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta. Miten se kelalta anominen tapahtuu?

Vierailija
5/6 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.kela.fi/elatustuki

http://www.kela.fi/elatustuki-nain-haet

Lapsieni isä on ollut nihkeä maksamaan elareita joten Kelan kautta tulleet.  Jos tuen määrä on isompi kuin  täysi elatustuki 154,77 e/kk niin Kela maksaa vain tuon mainitun kuukausittain lopun osan hoitaa ulosotto mutta maksu tulee viivellä Kelan kautta.

Kelalla on oma perintäosasto johon olen joutunut olemaan yhteydessä kun pisimmillään ollut yli puolen vuodenkin maksut maksamatta. 

Perusminimi rullaa Kelan kautta moitteettomasti 10.päivä rahat on tilillä. Ylimenevästä osasta on saanut taistella jopa niin että kun Kela ei ole toiminut niin olen soittanut suoraan isän kotikunnan ulosottoon joka on sitten ripeyttänyt perintää suoraan palkasta tapahtuvaksi. Ongelmia ja keskeytyksiä tulee työpaikan vaihtuessa, ulosotto ei pysy perässä. Niinpä jos katkos tulee niin soitto Kelan perintäosastolle ja jos sekään ei auta niin elatusvelvollisen kotikunnan ulosottoon.

Pidä puolesi. Meillä tilanne sellainen jossa ex-miehellä on isot tulot joten elarisummakin sen mukainen mutta kun hän ei halua hoitaa asioitaan.

Muista vielä se että jos lapsi menee aikanaan lukioon niin tukinimitys vaihtuu koulutustueksi ja sitä saa nuori lukio-opintojen ajan myös kesiltä.

Vierailija
6/6 |
16.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://www.kela.fi/elatustuki

http://www.kela.fi/elatustuki-nain-haet

Lapsieni isä on ollut nihkeä maksamaan elareita joten Kelan kautta tulleet.  Jos tuen määrä on isompi kuin  täysi elatustuki 154,77 e/kk niin Kela maksaa vain tuon mainitun kuukausittain lopun osan hoitaa ulosotto mutta maksu tulee viivellä Kelan kautta.

Kelalla on oma perintäosasto johon olen joutunut olemaan yhteydessä kun pisimmillään ollut yli puolen vuodenkin maksut maksamatta. 

Perusminimi rullaa Kelan kautta moitteettomasti 10.päivä rahat on tilillä. Ylimenevästä osasta on saanut taistella jopa niin että kun Kela ei ole toiminut niin olen soittanut suoraan isän kotikunnan ulosottoon joka on sitten ripeyttänyt perintää suoraan palkasta tapahtuvaksi. Ongelmia ja keskeytyksiä tulee työpaikan vaihtuessa, ulosotto ei pysy perässä. Niinpä jos katkos tulee niin soitto Kelan perintäosastolle ja jos sekään ei auta niin elatusvelvollisen kotikunnan ulosottoon.

Pidä puolesi. Meillä tilanne sellainen jossa ex-miehellä on isot tulot joten elarisummakin sen mukainen mutta kun hän ei halua hoitaa asioitaan.

Muista vielä se että jos lapsi menee aikanaan lukioon niin tukinimitys vaihtuu koulutustueksi ja sitä saa nuori lukio-opintojen ajan myös kesiltä.

Eikös yh-mamman lapset mene ihan amikseen korkeintaan eväät ei lukioon riitä.